Uğur Özteke

Uğur Özteke

Alaaddin-Mevlana hattı, Şükran Mahallesini nasıl kilitler?

Alaaddin-Mevlana hattı, Şükran Mahallesini nasıl kilitler?

Yine sıkıntılı bir mühendislik ve dâhice “belediyecilik” hizmeti sayfasına geçmeden, bazı şeylerin altını net çizelim. Çizelim ki bizi yakından tanımayanlar “dananın altında buzağı aramak” için kendilerini yormasınlar.

Konya son yıllarda inanılmaz büyüyor. Bu büyümeye paralel olarak özellikle şehir merkezi gelişiyor, güzelleşiyor, yeni yeni cazibe merkezleri oluşuyor. Şehir gerçek anlamda temiz ve düzenli. Bu alanda Türkiye’nin parmakla gösterilecek örnek şehirlerinin arasında.

Kimse mecazi yüklemeler yaptığımızı sanmasın.

Vallahi bunları yürekten inanarak ve görerek söylüyoruz.

Akla hayale sığmayan konut patlamasından tutun, otomobil sayısına kadar hiçbir akli selim insan bu artışa akıl erdiremiyor. Bu yoğunluk ve orantısız talep patlaması yöneticilerimizin de işlerini zorlaştırıyor.

………..

Buraya kadar tamam.

Bundan sonrası ise kara mizah!..

Mesela YHT’nin şehre girişini mühendis yöneticilerimiz, yetkililer öyle bir yaptılar ki şehri bıçakla iki şaka ayırıverdiler. Her geçen gün insanlar yaşayarak bu mağduriyetlerini diye getirmeye başladılar. Ama dönün bakın daha YHT girmeden “Yapmayın etmeyin böyle yaparsanız şehir iki yakaya bölünür” diye yazmıştık.         

Siz örnek mi isterseniz? Alın size dünya markası harika bir çalışma daha. Aydoğdu’da Tapu’nun Trafik Tescil’in önüne apar topar yangın mal kaçırır gibi yapılan alt geçit. Şimdi duyuyoruz ki bazı mühendisler bunu “dünyada mühendislik harikası!” olarak detaylandırıyorlarmış.

……….

Amaaaaan bunların hepsi kitaplık konular. Biz tekrar bugünkü yazımıza dönelim.

Malum Aladdin’den önce türbe önü sonra da KTO Karatay’a yeni bir tramvay hattını yaptık. Bu olması gerekten bir çalışma mıydı? Evet yüzde yüz tartışılmasız şehir içi trafik ve ulaşım konusunda tramvaydan istifade edilmeliydi ve şehrin Karatay’ın cazibe merkezi olarak oluşturulan bölgesine tramvay gitmeliydi.

Ama buradan böyle mi gitmeliydi?

İşte burası çok tartışılır. Çünkü muhtemel yoğunlaşmalar göz önüne alınarak araç ve insanları kilitlemeyecek alternatifleri iyi düşünülmeliydi.

Sonuçta tramvay gidiyor. İyi de gidiyor. Peki araç trafiği nasıl gidiyor?

Rezil gidiyor. Gittikçe de rezil olacak. 50 defa bu köşede yazdık. Aladdin’den girdiniz mi geri dönüş yok. 8 kilometre gidip türbenin arkalarından mecburiyetten geliyorsunuz. Ve bu mecburiyet zulüm ve milli gelir israfının dışında mecburi olarak iki kat yoğunluğu artırıyor.

…………

İşte tam bu nokta da biz de Konyalılar olarak geri zekalı değiliz ya. Zorlukları yaşadıkça ara sokakları kullanmaya başlarız.

Bunlardan birisi de Şükran Mahallesi Gürcü Hatun Sokak.

FOTO 1foto-1-107.jpg

İşte burası daracık eski bir Konya Sokağı. Taaa Aladdin Caddesi yüzünden artık kilitleniyor. Yol tekyönlü değil. Gidişli gelişli. Karşı karşıya geldiğiniz zaman bittiniz. Çünkü dar yol sağlı sollu uygunsuz parklar ile dolu.

FOTO 2foto-2-100.jpgfoto-3-054.jpgfoto-4-020.jpgfoto-5-006.jpg

 

………….

Allah rızası için buraya hangi Belediye yetkilisi ya da Başkanı el atacaksa atsın. Burası ufuklu ve vizyonlu düşünmenin çok kötü planlaması sonucu büyük sorun yaşayan sokaklardan bölgelerimizden sadece birisi…

 

GÜNÜN OKKALI SÖZÜ

Ahlak konusunda en önemli dersler kitaplardan değil, yaşanan deneyimlerden alınırmış.

 

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Ankara Yolu’nda Ganioğlu göbeğinde o yoğun trafikte kırmızı ışıkta geçmediğimiz zaman daha iyi ADAM oluruz.  

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
4 Yorum
Uğur Özteke Arşivi
SON YAZILAR