Çocuk Meclisi'nden Anadolu Ajansına ödül

Çocuk Meclisi'nden Anadolu Ajansına ödül
Ankara Büyükşehir Belediyesi Çocuk Meclisi tarafından düzenlenen seminerde, toplumsal ve sosyal sorumluluk hassasiyetinden dolayı Anadolu Ajansına plaket verildi- AA Kurumsal İletişim Direktörü Kireçci:"Yayımladığımız tüm haberlerde geleceğin mirasçısı ço

ANKARA (AA) - Ankara Büyükşehir Belediyesi Çocuk Meclisi tarafından düzenlenen “Çocuk Dostu Bir Medya Hayali” konulu seminerde, "Medya ve Çocuk" ilişkisi masaya yatırıldı.

Büyükşehir Çocuk Meclisi'nde gerçekleştirilen seminere katılan Anadolu Ajansı (AA) Kurumsal İletişim Direktörü Esra Kireçci, yaptığı konuşmada, ilkeli yayıncılığın medya ve çocuk ilişkisinde önemli olduğunu söyledi.

Çocuklar tarafından takip edilmeleri ve bilinmelerinin kendilerini gururlandırdığını belirten Kireçci, "Türkiye ve bölgemizdeki en etkin haber sağlayıcısıyız. Bu durum, televizyon izleyen, gazete ve internet sitelerinde haber okuyan çocuklarımızın büyük oranda AA haberleriyle muhatap olduğu anlamına geliyor ve bu da üzerimize çok büyük bir sorumluluk yüklüyor. Yayımladığımız tüm haberlerde geleceğin mirasçısı çocuklarımızın psikolojik sağlığına ve zihinsel gelişimine zarar vermeyecek haberler üretmeye özen gösteriyor, onlara umut olmaya gayret ediyoruz" diye konuştu.

AA'nın 86 ülkede temsilcisi bulunan, 10 dilde yayın yapan, dünyanın en etkili 10 haber ajansından biri olduğuna ve çocuklara zarar vermeyecek bir yayın anlayışına sahip olduğuna işaret eden Esra Kireçci, şöyle devam etti:

"Anadolu Ajansı, insanları kin ve düşmanlığa yöneltecek, aralarında korkuya, kaosa, paniğe ve yılgınlığa neden olacak her türlü yayın ve yaklaşımlardan uzak durur. Yayınlarının şiddeti özendirici, korkuyu yaygınlaştırıcı, travmalara yol açıcı, eşitlik ve adalet ilkelerini zedeleyici, insan onurunu küçültücü, ayrımcılığı teşvik edici nitelik ve üslupta olmamasına dikkat eder.

Kamuoyunda psikolojik sarsıntıya yol açacak türden insanlık onurunu ayaklar altına alan görselleri, ölü ve yaralıların yakın plan çekimlerini kesinlikle yayınlamaz."

Kireçci, tüm medya organlarının bu ilkeleri benimsemesi ve habercilik görevini de bu doğrultuda yerine getirmesi, çocuklar üzerinde sebep olabileceği olumsuz sonuçları engellemek için bilinçli yayıncılık yapması gerektiğini vurguladı.

Kültür-sanat, spor, bilim ve yaşam haberlerinin, çocukların medyayla daha sağlıklı bir ilişki kurmasını, medyayı takip etmesini sağladığını dile getiren Esra Kireçci, "Genel kültür küçük yaşta oluşmaya başlıyor. Dolayısıyla olumlu içeriklerimizle biz buna katkıda bulunduğumuzu düşünüyoruz" ifadesini kullandı.

AA'nın, Türkiye'nin her yerinden başarılı çocuk hikayelerini haberleştirmesinin de çocuk psikolojisine olumlu katkıları bulunduğunu anlatan Kireçci, "Çocukların başarı hikayelerini izlemeleri demek, onların birtakım konularda umutlanmaları, hayal kurmaları demektir. Bu haberler sayesinde çocuklarımızın motive olduğunu, başarıya özendirildiğini, eğitim, spor, bilim alanlarında harcayacakları çabaların kıymetini ve sonuçlarını göreceklerini düşünüyoruz" dedi.

RTÜK Başkan Vekili Esat Çıplak da çocuk ve medya ilişkisinde kontrollü ve bilinçli olunması gerektiğini dile getirdi.

Çocukların teknolojik cihazlar ve sosyal medyanın başında geçirdiği zamanın sosyal yaşamını etkilemeyecek ölçüde tutulmasını tavsiye eden Çıplak, "Medya, davranışlarımızı şekillendirir ve gerçeğin sadece bir bölümüdür. İzlediğiniz ve okuduğunuz kadar hayattan bir kesittir. İzlediğiniz, takip ettiğiniz her neyse, sizi teslim aldığı sürece sizde belirli etkiler bırakacaktır" şeklinde konuştu.

Medyanın bilinçli kullanılmadığı takdirde insanları şiddete ve agresif davranışlara yönlendirebileceğine dikkati çeken Esat Çıplak, şunları kaydetti:

"Medyadan olumlu veya olumsuz etkilenmemiz, kendimizi medyaya ne kadar kaptırdığımızla ilgilidir. Medyayı doğru anlamak ve kullanmak için 2006 yılından sonra ülkemizde 'medya okuryazarlığı' gündeme geldi ve okullarda ders olarak okutulmaya başlandı. Medyayı kullanma şeklini öğrenmemiz gerekiyor.

Çocuklarımıza zaman yönetimini öğretmeli, bilinçli medya kullanımına ve kitap okumaya teşvik etmeliyiz. 78 milyon nüfuslu ülkemizde kitap okuma oranı 10 binde 1'dir. Türkiye'de kitap almak için harcanan miktarsa, dünya ortalamasının 3'te 1'i kadardır. Gelişmiş ülkelerde kitap okuma oranı ve kitaba ayrılan bütçe çok daha yüksektir. Bizler öncelikle kitap okumayı öğrenmeliyiz. Kitap okumaya, bilimle, genel kültürle ilgilenmeye başlayan çocuklarımız da medya tüketimi konusunda daha bilinçli olacaktır."

Konuşmaların ardından Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Adnan Şeker, seminere katılan gazeteci, öğretim üyesi ve kurum temsilcilerine plaketlerini takdim etti.

Habercilikte gözettiği toplumsal ve sosyal sorumluluk hassasiyeti dolayısıyla verilen teşekkür plaketini, Anadolu Ajansı adına Kurumsal İletişim Direktörü Esra Kireçci aldı.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.