Coldwell Banker ile bir adım önde olun

Coldwell Banker ile bir adım önde olun
Dünyanın ilk gayrimenkul ofisi olan Coldwell Banker, doğru ve iyi işler yaparak zirvede olmayı başarıyor.

Dünyanın ilk gayrimenkul ofisi olan Coldwell Banker, doğru ve iyi işler yaparak zirvede olmayı başarıyor. Konya’daki tek uluslararası lüks konut uzmanı unvanına sahip olduklarını belirten Coldwell Banker Lüks Konut Uzmanı Selman Çifci, Konya’da ki lüks kavramını ve sundukları hizmetleri Pusula Prestij’e anlattı.

2022 yılında Coldwell Banker Konya Ofisi Sterling Club ödülünü almaya hak kazanırken Global Luxury Lüks Konut Eğitimi’ni tamamlayarak Konya’daki tek uluslararası lüks konut uzmanı unvanına da sahip oldu. Coldwell Banker Dinamik Gayrimenkul’un faaliyet alanlarından bahseden Coldwell Banker Lüks Konut Uzmanı Selman Çifci, “Ticari alanla sadece Organize Sanayi Bölgesi, dükkan, alışveriş merkezi, petrol istasyonu gibi dallarda faaliyet gösteren ve ticari alanda eğitimler alan bir ekibimiz var. Bunun yanı sıra bölgesel uzmanlarımız var. Bizde gayrimenkul danışmanlarımızdan her biri bir bölgede uzmanlaşır ve o bölgenin emlak danışmanı olarak faaliyetlerini yürütür. Aynı zamanda alanına bölünmüş lüks konut uzmanlığı alanı var. Genellikle Konya’daki satışlara baktığımız zaman müstakil olan her yere lüks villa diye tanımlama yapıyorlar. Konutlarda ise lüks daire, lüks konut diye satışa sunuyorlar. Lüksün tanımı çok farklıdır. Bir konutun lüks olabilmesi için bazı özelliklere sahip olması lazım. Bizde genelde lüks kavramı çok farklı tanımlanır. Çünkü lüksün alıcı ihtiyaçları çok farklıdır. Lüksü satan insanların psikoloji çok farklıdır. Özellikle pandemi döneminde Konya’da bahçe katında oturmak isteyenlerin sayısı arttığı ve talepler arttığı için ve müteahhitler tarafından güvenliği fazla olan lüks villalar ürettiği için bugün Konya’nın farklı bölgelerinde site içi yeni yapı villaları yapıldığını gözlemlemekteyiz” diye konuştu.

8.jpg

MARKAMIZ DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE BİR NUMARA

Konya’da bahçeli olan her konutun lüks villa diye tanımlandığına değinen Çifci, “Yani 25-30 yaşlarında tripleks veya dubleks müstakil bahçeli bir evin tanımı lüks olamaz. Lüksün içeriği çok farklıdır. Bir villanın lüks olabilmesi ve lüksü tanımlayabilmesi için site içi villalardan bahsedecek olursak, orada oturan insanlarla düşünce yapısı, zihniyeti ve finansal gücünün denklik kazanması lazım. O yüzden de biz bu tarz projelerde bu elemeyi tarafımızca yapıyoruz. O yüzden bizim markamız dünyada ve Türkiye’de bir numara olarak seçiliyor” şeklinde konuştu.

selman-cifci-1.jpg

ÜRÜN KALİTESİ MAKSİMUM SEVİYEDE OLMALI

Lüks villalarda kullanılan ürünlerin kalitesinin maksimum seviyede olması gerektiğine dikkat çeken Çifci, “Düne kadar mutfak dolabının tanımı yapılırken yalnızca ankastreleri takılı cümlesi kullanılırdı. Daha sonra kaliteleri artınca estetik ve görünümü farklı olan ankastre setler kullanılmaya başlandı. Şöminesi, jakuzisi, saunası ve hamam olmak zorunda. Balkonları geniş ve kullanılabilir, mutfağı ise verandası, bahçesi, İtalyan graniti veya ahşap tezgahı, Amerikan barıyla, bar aydınlatması, masalarda kullanılacak sandalyelerin detayı ultra lüks olmak zorunda. Yatak odaları çok geniş olması ve içerisinde banyosu, giyinme odası olmak zorunda. Bir lüks villada en az 3 banyo olmak zorunda” dedi.

6.jpg

BAHÇE PEYZAJI VE BAKIMI ÖNEM ARZ EDİYOR

Lüks konut temizliği, bahçe peyzajı ve bakımının birinci planda önem arz ettiğine vurgu yapan Çifci, “Bunun için orada sabit çalışan temizlikçi ve bahçıvan olmak zorunda. Bu insanlarında kalacak yeri lüks villa bünyesinde olması gerekiyor. Şu anda Konya’da yapılan lüks villalarda bu detaya da yer veriliyor. Ayrıca bu lüks villalarda yaşayan insanların 4-5 farklı aracı olduğu için bu tarz villaların yapımında lüksü tanımlayabilmesi için minimum 3 kapasiteli kapalı otoparkı olmak zorunda. Teknolojiyi beraberinde getirip elektrikli araçlarda yaygınlaşmaya başladığı için her konutun elektrikli şarj istasyonuna ihtiyacı oluyor. Yani lüksü tanımlayabilmek için tüm bu saydıklarımızın kavramların yer alması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

5.jpg

YENİ PROJELERDE LÜKS TANIMI YAPILIYOR

Belirtilen özellikler çerçevesinde Konya’da yayınlanan bir ilana bakıldığında lüks diye tanımlanan bir villada belirtilen özelliklerin hiçbirisini göremediğini kaydeden Çifci, “Balkon korkuluğunu standart bir korkuluk yapmış. Yapılan lüks konutlara baktığımızda ise dijital teknoloji kullanılarak tek tuşla 4-5 farklı şekilde bölmeli açılabiliyor. Bu saydığımız özelliklere Konya’da satılık portföylere baktığımız zaman neredeyse birçoğunu göremiyoruz. Lüksü tanımlayamıyoruz. Pandemiden sonra yapılan yeni yapılan konutlara baktığımız zaman şu an saydığım tanımlamaların tamamını yapan projeler var” diye konuştu.

İHTİYAÇ ANALİZİYLE ZAMANDAN KAZANIN

Coldwell Banker bünyesinde Global Luxury alanında alıcılara sundukları hizmetler içerisinde alıcıların ev bakma vakitlerinin dar olmasını göz önünde bulundurarak bir ihtiyaç analizi yapıldığını belirten Çifci “Lokasyon seçimi ve nasıl bir evde yaşamak istedikleri, kaç kişi yaşayacakları ve yeni yaşam alanındaki beklentilerini içeren bir ihtiyaç analizi yapıyoruz. Bu doğrultuda alıcı müşterilerimize onların isteklerini karşılayacak yeni portföyler buluyoruz. Bunu da bulduğumuzda önce randevu alarak önce ofisimize davet ediyoruz. Dijital platformda sunum yaparak sanal tur ile portföyümüzün içini gezdirmiş oluyoruz. Burada hem fikir isek farklı bir zaman dilimine randevuna alarak yarım gün o portföyün sunumu için çalışma yapıyoruz” dedi.

1.jpg

PROJE SATIŞLARINA YARDIMCI OLUYORUZ

Satıcı penceresinden Coldwell Banker’i değerlendiren Çifci, “Müteahhitlerin temel atmadan itibaren portföyünü bize teslim ettiklerinde oranın rakamlarının bizim satış listemizde belirlenmesinde, başlangıçtan bitişine kadar süreçte gerçekleşen fiyat artışlarında, yapılan projede doğrudan satışları gerçekleştirecek müşterilere birebir ulaşarak proje satışlarına yardımcı oluyoruz. Ayrıca biz normal fotoğraf çekip sitelere yükleme yaparak satış yapmıyoruz. Dron çekiminden seslendirmesine, sanal turdan tanıtım metnine kadar bu lüks portföyün çekimini yapıyoruz. Bu çekimleri de daha sonra ulusal dergilerde satın alabilecek insanlara yönelik pazarlama faaliyetleri yürütüyoruz. Müşteri analizlerine denk gelecek bir portföy ise veri tabanımızdaki müşteri portföyüne de biz bunları sunuyoruz. Bütün bunları satıcılara bir hizmet olarak sunuyoruz” ifadelerini kullandı.

3.jpg

PORTFÖYÜ LUXURY PLATFORMLARINDA YAYINLIYORUZ

Lüks konutun platformlarının çok farklı olduğuna değinen Çifci, “54 ülkede faaliyet gösteren bazı platformlar var. Oralarda yayınlıyoruz. Luxury platformlarında yayınlıyoruz. Lüks konuta hitap eden farklı bir müşteri kitlesi var. Bunların alanlarında pazarlama faaliyeti yürütüyoruz. Bu anlamda da müşterilerimiz bize portföyünü verdiği zaman en kısa sürede en doğru müşteriyi de bulmak için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. İnşaatı yeni tamamlanmışsa orası komple bizim temizlikçi ekibimizin temizlemesinden sonra o portföy için sunumlarımızda, giriş çıkışlarda hijyenik ve galoş giyilerek gerçekleşir” diyerek sözlerine son verdi. Yiğit Berkay Çopur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.