Demiryolunda özelleştirme ne zaman?

Demiryolunda özelleştirme ne zaman?
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) "Türkiye'nin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Vizyonu'nun Ekonomimiz ile Sanayimizin Rekabet Gücü ve Geleceği Açısından Önemi" konulu Ekim ayı Meclis Toplantısı'nda

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) "Türkiye'nin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Vizyonu'nun Ekonomimiz ile Sanayimizin Rekabet Gücü ve Geleceği Açısından Önemi" konulu Ekim ayı Meclis Toplantısı'nda açıkladı . Elvan, güçlü bir sanayiye ve ekonomiye sahip olmak için, güçlü bir ulaşım ve erişim altyapısına sahip olmak gerekmekde olduğunu vurguladı.

"2023 YILINDA 37 BİN KİLOMETREYE ULAŞTIRACAĞIZ"

Elvan, bunları belirtti :  "Biz '15 bin kilometre bölünmüş yol yapacağız' dediğimizde, bize 'Yapılacak 15 bin kilometre yolu nasıl yapacaksınız? Bizim 15 bin kilometre yola ihtiyacımız yok' söylendi ve eleştirildi. O günleri hatırlayınız. Ama gün içerisinde biz 12 senelik zaman içinde 17 bin 500 kilometre bölünmüş yol yaptık. Bununla yetinmeyeceğiz. 24 bin kilometreye yaklaşan bölünmüş yolumuzu inşallah 2023 senesinde 37 bin kilometreye ulaştıracağız."

"2015 YILINDA DEMİR YOLU SEKTÖRÜMÜZÜ DE SERBESTLEŞTİRECEĞİZ"

Ulaşımda ikinci önemli alanın demiryolu olduğunu ifade eden Bakan Elvan, "Biliyorsunuz yıllarca unutulan bir sektördü. Batılı ülkelere bakıyoruz; bilhassa demiryolu sektörünün taşımacılıkta çok fazla yoğun biçimde kullanıldığını ve maliyetlerinin karayolu taşımacılığından daha düşük olduğunu görüyoruz. Esasen biz kısa, orta ve uzun vadede ulaşım ve haberleşme stratejimizi belirlerken, sadece yolcu açısından olaylara bakmadık. 'Demiryolu altyapısının güçlendirilmesi sanayicimizin rekabet gücünü artıracak' söyledik . Bugüne kadar hiçbir biçimde 40-50 yıldır bakımı yapılmamış, değiştirilmemiş eski demiryolu hatlarını yeniledik. Bugün itibariyle mecvut demiryolu hatlarının % 92'si yenilendi. Elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleri yapıldı. Buna paralel olarak, yüksek hızlı tren yatırımlarına başladık. Buradaki amacımız, bilhassa sanayicilerimizin, üreticilerimizin çok fazla basit biçimde limana ulaşmalarını sağlamak. Biz sanayicilerimizi nasıl düşük maliyetle limana ulaştırabiliriz arayışı içinde olduk ve bu biçimde yol haritamızı belirledik. Hâlâ sıkıntılarımız var. ' Şu anda hâlâ demiryolu sektörü serbestleşemedi, siz legal olarak bu düzenlemeyi yaptınız fakat hâlâ uygulamaya
geçemediniz' olacak şekilde belki eleştiride bulunacaksınız. Bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. 2015 senesinde inşallah demiryolu sektörümüzü de serbestleştireceğiz. Artık özel kesime açacağız."

Türk Hava Yolları THY 'nin bugünkü konumuna ulaşmasının en çok büyük nedeninin serbestleşmeye gitmesi olduğunun altını önemle çizen Elvan, " Şayet biz havayollarını serbestleştirmeseydik, gün içerisinde bu başarıyı elde edemezdik. Aynı şeyi demiryolu sektörü için yapacağız,
serbestleştirmeye gideceğiz, özel kesime açacağız. Aynı yüksek büyüme performansını demiryolu sektöründe de göreceğiz. Önümüzdeki zamanda sizler de o sektöre girerek, Türkiye'nin gelişmesine, kalkınmasına katkı sağlayacaksınız"
diye açıkladı .

"İSTANBUL'UN TRAFİK PROBLEMİNİ ÇÖZECEĞİZ"

Günde yaklaşık olarak 1,5 milyon kişinin Asya yakasından Avrupa yakasına ya da Avrupa yakasından Asya yakasına geçtiğini hatırlatan Elvan, burada hem Boğaziçi Köprüsü, hem Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, hem de Marmaray'ın kapasitesinin gereksinimi karşılayabilecek düzeyde bulunmadığı belirtti . 
Bakan Lütfi Elvan, trafiğin rahatlatılması için yapılacak olan projeleri de şu biçimde sıraladı: 
"Avrasya Tüneli'ni yapıyoruz. Lastik tekerlekli araçlarımızla Asya'dan Avrupa, Avrupa'dan Asya'ya geçişi olası bir durum olacak . Hızla ilerliyor. 1200'lü metrelere ulaştık. fakat bu da yeterli değil. Kuzey Marmara Otoyolu çalışmalarımız başladı. Bunun bir devamı
Sakarya'dan Kurtköy'e kadar olan kesimde olağan otobana paralel bir otoyol projemiz var. Yine Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden Tekirdağ Kınalı'ya kadar uzanan, bu otoyolun devamı var. Çok kısa zaman içinde bu iki otoyol projemizin ihalesine çıkacağız. Karayolu açısından bir nebze de olsa İstanbul trafiğini rahatlatmış olacağız.

Demiryolunda seneye özelleştirme başlıyor

 

Kaynak: radikal

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.