Dijitalde Güvenli Reklam Platformu Kuruldu

Dijitalde Güvenli Reklam Platformu Kuruldu
IAB Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği'nce, markaları ve dijitale yapılan reklam yatırımlarını korumak amacıyla Dijitalde Güvenli Reklam Platformu (GÜR) kuruldu

İSTANBUL (AA) - Interactive Advertising Bureau (IAB Türkiye), Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği'nce, markaları ve dijitale yapılan reklam yatırımlarını korumak amacıyla Dijitalde Güvenli Reklam Platformu (GÜR) kuruldu.

IAB Türkiye'den yapılan açıklamaya göre, IAB Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği, dijital reklamcılıkta sahtecilikle mücadele etmek amacıyla Dijitalde Güvenli Reklam Platformu'nu oluşturdu.

IAB Türkiye Başkanı Mahmut Kurşun, Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, dijital sektörde küresel bir sorun olan sahteciliğin önüne geçmek amacıyla oluşturulan Dijitalde Güvenli Reklam Platformu mutabakat metnini imzaladı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, Dijitalde Güvenli Reklam Platformu ile yasadışı uygulamalar konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi ve tedarik zincirinin şeffaflaşmasını sağlamayı hedeflediklerini belirterek, “Özellikle dijital mecrada şeffaflık ve güven, tüm dünyanın gündeminde olan bir konu. Dünyada, kurulan bu platforma benzer sadece birkaç yapı var ve bu konuda Türkiye’nin de öncülük rolü üstleniyor olması çok önemli. Ölçümlemede, ticarette, ilişkilerde şeffaflık esastır. Sektörde şeffaflığın ve güvenin oluşması için tüm tarafların birlikte hareket etmeleri gerekir. Bugün kurulduğunu duyurmak için bir araya geldiğimiz GÜR de bunun en iyi örneklerinden biri.” ifadelerini kullandı.

IAB Türkiye Başkanı Mahmut Kurşun ise reklam gelirlerinden haksız pay almak amacıyla yapılan sahteciliğin küresel ölçekte bir suç olduğunu aktararak, "Dünyada sahtecilikle mücadele için kurulmuş çeşitli oluşumlar mevcut. Uluslararası organizasyonlarda yer almak her ne kadar önemli olsa da ülkemizde de benzer bir yapıya ihtiyaç duyuluyordu. Bu nedenle IAB Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği olarak ‘Dijitalde Güvenli Reklam Platformu GÜR’ü oluşturma kararı aldık. İş birliğimizin sektörün sürdürülebilir gelişimine önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum.” değerlendirmesinde bulundu.

Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu da şunları kaydetti:

“Dijital mecralarda yapılan iletişimin öneminin arttığı, hatta tüm mecraları kapsayan bir yola girdiği bu dönemde, sektörün en önemli 3 derneği bir araya geldik ve gerekli özdenetim mekanizmalarının hazırlığını yapmaya karar verdik. ‘Dijitalde Güvenli Reklam Platformu’ adını verdiğimiz GÜR, sektörün bir bütün olarak yararlanacağı bir platform. Bugün dijital olarak anlamlandırılan bu ortak platformun, yarın yoluna tüm mecraları kapsayarak devam edebileceğini düşünüyoruz.”

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.