1. HABERLER

  2. YAŞAM

  3. Disleksili çocuklar hayallerini senaryoya döktü
Disleksili çocuklar hayallerini senaryoya döktü

Disleksili çocuklar hayallerini senaryoya döktü

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı öncülüğünde yürütülen "Disleksili Senaryom" projesi kapsamında, 14-18 yaş arasındaki 14 disleksili öğrenci senaryo yazdı

A+A-

ANKARA (AA) - SEYİT AHMET AYTAÇ - Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca yürütülen "Disleksili Senaryom" projesiyle 14 disleksili öğrenci, aldıkları eğitimin ardından kendi senaryolarını kaleme aldı.

Türkiye'de ilk olan proje, disleksili çocuklara uygun ve doğru eğitim verildiğinde öğrenilmesi çok zor görünen bir alanda bile başarılı olabileceklerine dair farkındalık oluşturmak amacıyla gerçekleştirildi.

Disleksili bireylerin, klasik eğitim yöntemleri ve materyalleri yerine güçlü yönlerine odaklanan yöntemler kullanıldığında, özgüven, umut ve iyimserliklerinin arttığını göstermeyi hedefleyen proje kapsamında yazılan senaryolar da "Disleksili Senaryom" kitabında toplandı. Kitapta, eğitime başlamadan önce ve eğitim sürecinin ardından yazdıkları hikayeler yan yana konularak çocukların gelişimi ortaya kondu.

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Serhat Serter, AA muhabirine projeyle ilgili bilgi verdi.

"Disleksili Senaryom" projesine eğitimci ve yönetmen olarak katkı verdiğini aktaran Serter, projenin daha önce hiç denenmemiş bir çalışma olduğunu vurguladı.

Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği Başkanı Atıf Tokar'ın aracılığıyla Ankara'nın çeşitli okullarından 14-18 yaş aralığında, senaryo ve öykü yazmaya istekli 14 disleksili öğrenci seçildiğini ifade eden Yrd. Doç. Dr. Serter, "5 hafta sonu boyunca derneğin Ümitköy'deki okulunda günde 5 saat ders yaptık bu öğrencilerle. Derslerin sonunda çocukların kendi hayal dünyalarından yola çıkarak yazdıkları senaryolar ortaya çıktı. Çok keyifli bir süreç yaşadık. Çocuklar kendi aralarında dostluklar kurdular. Projeye başlarken disleksi hakkında çok bilgim yoktu. Süreçte biz de bilgilendik." diye konuştu.

- "Senaryoların bazısı uzayda, bazısı kampta geçiyor"

Projeye başlarken "sürecin belgeselini yapma" fikrini Bakanlık ile paylaştığını ve fikrinin kabul gördüğünü, ailelerin de izniyle çekimlerin yapıldığını belirten Serhat Serter, "Amacımız disleksi konusunda farkındalık oluşturmaktı. Belgeselde senaryoların oluşum sürecini de yansıttık. Senaryoların bazısı uzayda geçiyor, bazıları kamp maceraları içeriyor. Bazısında bir çocuğun okulda yaşadığı sıkıntılara yer veriliyor. Senaryolara redakte dışında hiç müdahale etmedik. Çalışmanın sonunda yaklaşık 33 dakikalık bir belgesel ortaya çıktı." dedi.

Yrd. Doç. Dr. Serter, eğitimin, "sinemada senaryonun anlamı, öyküyü oluşturan öğeler, kısa film öyküsü yazımı" gibi ana başlıklar çerçevesinde teorik ve uygulamalı olarak verildiğini, sürecin sonunda çocukların öğrendiklerini uygulamaya dökebilecek yeteneği kazandıklarını ifade etti.

Eğitime katılarak "Ali'nin Futbol Hayatı" başlıklı senaryoyu yazan Gölbaşı İmam Hatip Ortaokulu 8'inci sınıf öğrencisi Ömer Faruk Arslanoğlu da ailesinin yönlendirmesiyle projeye dahil olduğunu, çok güzel, eğlenceli bir süreç yaşadıklarını anlattı.

Projede yer aldığı için çok mutlu olduğunu belirten Arslanoğlu, eğitim süresince yeni arkadaşlıklar kurduğunu ve senaryo yazmayı öğrendiğini kaydederek, ilk kez senaryo yazdığını vurguladı.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT