e-ticaret pazarına yabancı ilgisi

e-ticaret pazarına yabancı ilgisi
Morhipo Genel Müdürü Arditti: - "Büyüyen hacmi nedeniyle yabancı yatırımcılar Türkiye'deki e-ticaret pazarıyla yakından ilgileniyor" - "Online alışverişte ilk beş sırada İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya bulunuyor"

ANKARA (AA) - BAHATTİN GÖNÜLTAŞ - Morhipo Genel Müdürü Şule Kuban Arditti, büyüyen hacmi nedeniyle yabancı yatırımcıların Türkiye'deki e-ticaret pazarıyla yakından ilgilendiğini söyledi.

Arditti, AA muhabirine, Batılı ülkelere göre halen düşük seviyelerde olan e-ticaret hacminin, büyüme potansiyelinin bulunduğunu belirtti.

Türkiye'deki e-ticaret sitelerinin sayısının araştırmalarda farklılık gösterdiğini aktaran Arditti, bugün ülkede yaklaşık 11 bin e-ticaret sitesinin aktif olduğunu, bunların içindeki bin 200'ünün e-ticaret pazarının yüzde 95'ninden fazlasını oluşturduğunu kaydetti.

Arditti, Türkiye genelinde online alışverişin en fazla Marmara bölgesinde, en az ise Doğu Anadolu bölgesinde yapıldığını dile getirdi. Şule Kaban Arditti, iller bazında bakıldığında ise online alışverişte ilk beş sırada İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya'nın bulunduğunu ifade etti.

- e-ticarette yaş ortalaması düşüyor

Online alışveriş yapan müşterilerin yüzde 36'sının 25-36 yaş aralığında bulunduğuna işaret eden Arditti, gelecek dönemde hem alışveriş kolaylığı hem de dijitalleşmenin etkisiyle yaş ortalamasının düşmesini beklediklerini söyledi.

Morhipo müşterilerinin yüzde 60'ının kadınlardan oluştuğunu dile getiren Arditti, kadın müşterilerinin internet siteleri üzerinden yaptıkları alışverişlerde daha çok ayakkabı çeşitleri, çanta, bluz, tişört, gömlek, etek, çizme, bot, pardösü ve kazak satın aldıklarını anlattı. Arditti, "Müşterilerimizin yaklaşık yüzde 40’ını oluşturan erkek müşterilerimiz ise en çok gömlek, pantolon, klasik ve spor ayakkabı, tişört, ceket, mevsimsel olarak da kazak, hırka bot, kaban, mont satın alınıyor" diye konuştu.

- "Online alışverişte müşterinin olmazsa olmazı güven"

Online alışverişte güven unsurunun önemine dikkati çeken Arditti, "e-ticarette yaşanan tüm gelişmelere karşın online alışveriş ve bu doğrultuda kredi kartı bilgileri gibi önemli kişisel bilgileri şirketlere vermek, henüz Türk müşterisi için yeni uygulamalar ve alışkanlıklar olmaktan çıkabilmiş değil." ifadelerini de kullandı.

Arditti, Türkiye'de e-ticaretin halen gelişen bir sektör olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti:

"Bu noktada sektör içerisinde halen hatalı veya hasarlı ürün teslimi, uzun kargo süresi, site altyapılarından kaynaklanan teknik sorunlar, iade ve değişim sorunları, yetersiz bilgi ve görseller, elektronik ödemelerde ortaya çıkan sorunlar gibi birçok temel sorun devam etmekte. E-ticaret şirketleri için tek tek ürün ihracatını kolaylaştırıcı ve teşvik edici düzenlemelerin yapılması yeni açılımlar sağlayacaktır."

Arditti, Türkiye'de hızla büyüyen e-ticaretin sadece yerli oyuncuların değil, yabancı oyuncuların da iştahını kabarttığını sözlerine ekledi.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.