1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. ELDER 9. Sektör Toplantısı
ELDER 9. Sektör Toplantısı

ELDER 9. Sektör Toplantısı

EPDK Başkanı Yılmaz:- "Kurum olarak hizmet odaklı, müşteri odaklı, vatandaş odaklı atılacak her adımın arkasında olduğumuz gibi vatandaşlarımıza olumsuz yansıyacak her türlü tasarrufun da karşısında olacağız"- "Hizmet kalitesi yönünde yapılmış çalışmalar

A+A-

TRABZON (AA) - Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, serbest piyasaya geçişle tüketicinin sektörün asıl patronu olduğuna işaret ederek, "Kurum olarak hizmet odaklı, müşteri odaklı, vatandaş odaklı atılacak her adımın arkasında olduğumuz gibi vatandaşlarımıza olumsuz yansıyacak her türlü tasarrufun da karşısında olacağız. Hizmet kalitesi yönünde yapılmış çalışmalar ve bundan sonra sağlanacak iyileştirmeler de ödül olarak tarifeye yansıyacaktır." dedi.

Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneğinin (ELDER) 9. Sektör Toplantısı'nın açılışında konuşan Yılmaz, Türkiye'nin sürekli büyüyen bir enerji sektörü olduğunu dile getirdi.

EPDK olarak asıl görevlerinin, elektrik enerjisinin kesintisiz, kaliteli ve ekonomik olarak tüketicilere temin edilmesi için düzenleme ve denetim yapmak olduğunu ifade eden Yılmaz, bu kapsamda bir yandan dağıtım hizmetinin tüketicilere sunumunda kaliteyi artırmak bir yandan da bu hizmetin sunulmasına yönelik maliyetleri karşılayacak tarifeleri belirlemek gibi zor bir işleri olduğunu anlattı.

Yılmaz, EPDK'nın tüketici odaklı bir kurum olduğunun altını çizerek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Tüketicinin memnuniyeti bizim önceliğimizdir. Bu ifade kimilerine popülist bir söylem olarak görünebilir, ama tüketicinin memnun olmadığı bir piyasa asla sağlıklı olamaz. Çünkü serbest piyasaya geçişle birlikte elektrik sektörünün de asıl patronu tüketici olmuştur. Nihayetinde elektrik enerjisinin üretiminden tüketim noktalarına ulaştırılmasına kadar oluşan tüm maliyetleri tüketiciler finanse etmektedir. Dolayısıyla vatandaşlarımızın ihtiyaç duyduğu hizmeti, beklediği kalitede sunmak mecburiyetindeyiz. Kurum olarak düzenlemelerimizi bu anlayış çerçevesinde hazırlıyoruz ve tüm sektör oyuncularının adil noktada buluştuğu bir piyasa için çalışıyoruz."

- "Minnet değil, hizmet zamanı"

Yılmaz, tüm tarifelerin belirlenip dağıtım şirketlerine verildiğini ve artık minnet değil, hizmet zamanı olduğunu söyledi.

Piyasanın serbestleştirilmesi sürecinde 15 yılın geçtiğini, dağıtım özelleştirmelerinde de 7 yılı geride bırakan şirketler olduğunu aktaran Yılmaz, "Üçüncü tarife dönemine başladık, ancak üzülerek ifade etmeliyim ki hala tüketiciye sunulan hizmetin kalitesi noktasında beklediğimiz seviyenin uzağındayız. Dağıtım şirketlerine başvurup sorunlarına çözüm bulamayan vatandaşlarımızdan Kurumumuza yazılı ve sözlü şikayetler yoğun şekilde gelmeye devam ediyor." ifadelerini kullandı.

Yılmaz, yerinde yaptıkları inceleme ve denetimlerde dağıtım şirketlerinin kurumsal kapasitelerini daha fazla artırmaları, uzmanlaşma ve tecrübeye daha fazla önem vermeleri gerektiğini tespit ettiklerini söyledi.

- "2016-2020 döneminde 18 milyar lira yatırım"

Elektrik dağıtım faaliyetinin salt bir ticari faaliyet olarak algılanmasının dağıtım faaliyetini, asıl mahiyetinden uzaklaştırdığını ve yanlış uygulamalara kapı araladığını vurgulayan Yılmaz, şöyle devam etti:

"Dağıtım şirketlerimizle el birliği içinde tüketicilerimize daha iyi hizmet sunulması için çalışmaya devam edeceğiz. Bu süreçte bütün dağıtım şirketlerimizden daha fazla gayret ve daha fazla ilgi bekliyoruz. Bu vesileyle, nitelikli tüketici şikayetleri konusundaki mevzuata aykırılıkların giderilmemesinin yine yasal ve ikincil düzenlemelerde belirli karşılıklarının olduğunu da hatırlatmak isterim. Kurumumuz elektrik dağıtım şirketleri için gerekli yatırım bütçelerini onaylamış ve tüketiciye sunulan hizmetin doğru bir şekilde yerine getirilmesine yönelik tarife düzenlemelerini hayata geçirmiştir."

- "Hizmet kalitesini yükseltecek yatırımlar bekliyoruz"

Yılmaz, ihtiyaç olduğuna inanılan harcamalarda şirketlerin yatırım yapmalarının desteklendiğine ve tüketiciye kesintisiz, güvenilir ve kaliteli elektrik enerjisi dağıtımı için gerekli bütçeler verildiğine dikkati çekerek, "Kurum olarak hizmet odaklı, müşteri odaklı, vatandaş odaklı atılacak her adımın arkasında olduğumuz gibi vatandaşlarımıza olumsuz yansıyacak her türlü tasarrufun da karşısında olacağız. Dağıtım şirketlerinin gerekli şebeke yatırımlarının yanı sıra hizmet kalitesini yükseltecek veya kalite göstergelerinin ölçülmesini sağlayacak bilişim ve teknoloji yatırımlarını yapmasını bekliyoruz." diye konuştu.

Hizmet Kalitesi Yönetmeliği kapsamında düzenlenmiş kesinti tazminatlarına hak kazanan kullanıcıların tespitine yönelik altyapının kurulması ve bu kullanıcıların tespit edilerek tazminatların ödenmesi yönünde de bir beklentileri olduğunu dile getiren Yılmaz, bu konuda ilerleme sağlayan dağıtım şirketleri olduğunu ve tüm dağıtım şirketlerinden bu konuda gerekli hassasiyeti beklediklerini vurguladı.

Yılmaz, hizmet kalitesi yönünde yapılmış çalışmalar ve bundan sonra sağlanacak iyileştirmelerin de ödül olarak tarifeye yansıyacağı bilgisini paylaşarak, şunları kaydetti:

"Kurum ve kuruluşlarımızın bilgi ve iletişim sistemlerini her geçen gün daha fazla kullanmalarıyla birlikte, bu sistemlerin güvenliğinin sağlanması hem ulusal güvenliğimizin hem de rekabet gücümüzün önemli bir boyutu haline gelmiştir. Siber Güvenlik Kurulu tarafından; bütün kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerin uymakla yükümlü olduğu 2016-2019 Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi yayınlandı. Belge ile enerji sektöründe faaliyet gösteren işletmecilere de bazı yükümlülükler getirilmiştir. Bu yükümlülüklerin koordinasyon ve takibi ise Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından yapılacaktır. Enerji sektöründe faaliyet gösteren tüm kritik altyapı işletmelerinin başta yöneticileri olmak üzere; çalışanları ve diğer paydaşlarının siber güvenliğin sağlanması konusunda gerekli yetkinlik ve hassasiyete sahip olmak için gayret göstermeleri, işlettikleri sistemlere ilişkin riskleri analiz etmeleri, acil durum planlarını hazırlamaları ve tüm iş süreçlerinde güvenliği önceleyen bir yaklaşımı benimsemeleri büyük önem arz etmektedir. Sektörümüzden bu konuda azami gayreti göstermesini bekliyoruz."

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT