Enerya 376 bin aboneye ulaştı

Enerya 376 bin aboneye ulaştı
Enerya Konya 2003 yılında çıktığı yolda 2016 yılı sonu itibari ile 376 bin doğalgaz abone sayısına ulaştı.  

Doğalgaz kullanımının her geçen gün artarak yaygınlaştığı bu dönemde önemli bir görevi üstlenen Enerya, Konya’yı doğal gazın konforu ve ekonomisiyle buluşturuyor. Enerya, 2017 yılında da çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Enerya Konya Bölge Müdürü Arif Kösen ile yatırımları ve doğru doğalgaz kullanımını konuştuk.

Enerya ne kadar bir süredir Konya’da faaliyet gösteriyor?

Enerya Doğalgaz Dağıtım Şirketi, Konya’da 2003 yılında doğalgaz dağıtım ihalesini alarak 2004 yılında ilk doğal gaz imalatına başladı. 2004 yılından bu yanda da Konya’da dağıtım hizmeti vermeye devam etmektedir. Doğalgaz konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğu için tüm Konya’ya bunu ulaştırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Enerya’nın Konya’da kaç doğalgaz abonesi var?

Konya’da 2016 yılı sonu itibari ile 376 bin doğalgaz abonemiz bulunuyor. 2003 yılında başlayan çalışmalarımız sonucunda 2 bin 890 km hat imalatına ve yıllık 521 milyon metreküp gaz hacmine ulaştık. Sadece 2016 yılında ise 20 bin 500 abonemiz oldu.

Konya ve ilçelerinde doğalgaz dağıtımı ve yatırımlarının son durumu nedir?

Konya’da 2003 yılı sonunda başlayan yatırımlar 2016 yılı sonunda 216 milyon TL’ye ulaştı. 2016 yılında eski yatırım bölgelerinden Karatay, Meram ve Selçuklu’da toplam 150 mahalleye hat imalatı yapıldı. Yeni yatırım bölgeleri olan Akşehir, Ilgın ve Kadınhanı’nda toplam 25 mahalle 2016 yılı itibariyle ekonomik, konforlu, temiz ve çevreci yakıt olan doğalgaza kavuştu. 2017 yılında da yatırımlarımız devam edecek, Konya’nın her mahallesinin doğal gaz konforunu yaşaması için çalışıyoruz.

Enerya, müşteri memnuniyeti için hangi çalışmaları yapıyor?

Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hizmet kalitemizin standartlaştırılması için Müşteri Hizmetleri Prosedürü yayımladık. Sektörümüzde bir ilki gerçekleştirerek abonelerimizin anlık tüketimlerine anında ulaşabilmelerini sağlayan mobil uygulamamızı hayata geçirdik. Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışıyla web sitemizi yeniledik. Web sitemiz üzerinden abonelerimiz tüm online işlemlere, sözleşmelere ve sertifikalı firmalara ulaşabiliyor. 2016 yılında müşteri memnuniyetinde yaklaşık 10 puanlık bir artış gerçekleştirerek çalışmalarımızın sonucunu da almış olduk.

Son bir ay içerisinde Konya en soğuk günleri geçirdi. Bu dönemde gaz kullanımı nasıl oldu?

Pik çekiş dediğimiz en yüksek çekişlere ulaştık. Aralık ayı kar yağışının çok yoğun olduğu sıcaklıkların eksi 10’lara kadar düştüğü bir ay oldu. 2016’daki en yüksek çekişleri böylelikle Aralık ayında yaşamış olduk, doğal gaz kullanımında da artış oldu.

Güvenli doğalgaz kullanımı için püf noktalar nelerdir?

Temel kurallara uyularak kullanılan doğalgaz güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıttır. Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyon sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışması önemli bir hatadır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerini asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğalgaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 numaralı telefondan çağrı merkezimizi arayarak veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir.

ALO 187 hattına gelen ihbarlara ulaşma süreniz nedir?

Ulaşma süremiz uzaklığa göre değişiyor. Ancak ortalama 15 dakikada en uzak yere ulaşıyoruz. Bu hatta bağlı 45 kişilik teknik ekibimiz bayramlar ve hafta sonları dahil 7/24 her türlü ihbara cevap vererek, sorunları gideriyor. (Derya Demir)

 

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.