Formula 1'de 2017 Değişimi

Formula 1'de 2017 Değişimi
2017 Formula 1 Dünya Şampiyonası, otomobillerin yaşadığı dönüşümün yanı sıra organizasyonun 40 yıldır patronluğunu üstlenen Ecclestone'ın söz hakkını kaybetmesiyle de önceki yıllardan ayrılacak

ANKARA (AA) - 2017 Formula 1 Dünya Şampiyonası organizasyonun ticari haklarının, Büyük Britanyalı işadamı Bernie Ecclestone'dan ABD'li işadamı John Malone'un sahibi olduğu Liberty Media'ya geçtiği sezon, 26 Mart'taki Avustralya Grand Prix'siyle başlayacak.

86 yaşındaki Ecclestone'ın, 1978'den beri sahibi olduğu söz hakkını kaybettiği Formula 1 ayrıca geçen yıl ilk şampiyonluğunu kazandıktan 5 gün sonra kariyerini noktalayan Alman pilot Nico Rosberg'den de yoksun düzenlenecek.

Atmosferik V8 yerine turboşarjlı V6 motorların kullanılmaya başlandığı 2014'ten itibaren Mercedes'in büyük üstünlüğüne sahne olan Formula 1, bunların yanı sıra son yıllardaki en köklü değişime sahne olacak.Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), aerodinamik farklılıklara sahip, geniş lastiklerle donatılan daha uzun ve geniş araçların piste çıkacağı 2017 sezonunda, öncelikle son 3 yıldaki 59 yarışın 51'ini kazanan Mercedes'in baskın performansının azalması umuluyor.

Hızlı ve sürücüleri zorlayacak otomobiller

Pek sevilmese de 1.6 litrelik turboşarjlı hibrit motorlar sayesinde 1000 beygire yakın güce ulaşan F1 araçlarının, yapılan değişikliklerle çoğu 2003 ile 2008 yılları arasında kırılan pist rekorlarını geliştirmesi bekleniyor.

2017 kuralları doğrultusunda, eskiden 1,4 metre olan karoser genişliği 1,6 metreye kadar çıktı. Pilotların, çok çabuk aşındığından şikayet ettiği lastikler, daha dayanıklı hale getirildi. Ön lastiklerin genişliği 24,5'tan 30,5 santimetreye, arka lastiklerin genişliği de 32,5'ten 40,5 santimetreye çıktı.

Tüm bu değişimlerle bir turda 5 saniyeye kadar hızlanması beklenen otomobiller, pilotları da fiziksel bakımdan zorlayacak.

Motor gelişimine serbesti

Güç ünitelerinin, gelişim sürecine ilişkin de değişikliğe gidildi. Sezon içinde motor gelişimine getirilen kısıtlamanın kaldırılması, diğer üreticilere, Mercedes ile aralarındaki farkı kapatma yolunda fırsat verecek. Fakat takvimdeki yarış sayısının 20'ye düşmesiyle her otomobil, 5 yerine 4 motor kullanabilecek.

Büyük Britanya merkezli Manor takımının, ekonomik sorunları yüzünden kapanması nedeniyle Formula 1'deki takım sayısı 10'a düştü.

Geçen sezon Manor'da yarışan genç pilotlardan Esteban Ocon, Force India ile anlaştı. Pascal Wehrlein ise Sauber'in yolunu tuttu.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.