Her 3 Kişiden 2'si İnternetten Alışverişe Sıcak Bakıyor

Her 3 Kişiden 2'si İnternetten Alışverişe Sıcak Bakıyor
GfK'nın araştırmasına göre, Türkiye'de ihtiyaçlarının önemli kısmı için internetten alışveriş yapabileceğini belirtenlerin oranı yüzde 71 olarak belirlendi

ANKARA (AA) - Araştırma kuruluşu GfK tarafından Türkiye'de alışveriş davranışlarının sorgulandığı "2017 GfK Futurebuy Shopper" araştırması sonuçlandı.

Türkiye'de 18 yaş ve üstü, orta ile üzeri sosyoekonomik statüye sahip bin kişiyle yapılan çalışmada, tüketicilerin genel alışveriş davranışlarının yanı sıra alışverişte ve satın almada tercih edilen kanallar, en etkili temas noktaları, tercih edilen ödeme sistemleri, fiyat karşılaştırma, yorum okuma ve benzeri online aktivitelerin analizi yapıldı.

Buna göre, son 6 ayda giyim alışverişi yaptığını belirtenlerin yüzde 62'si bu alışverişlerini hem online hem de fiziksel kanallardan gerçekleştirdiğini kaydetti. Yalnızca online giyim alışverişi yaptığını ifade edenlerin oranı yüzde 5 olarak belirlendi.

İhtiyaçları olan ürünlerin ve hizmetlerin tümü için internetten alışveriş yapabileceğini dile getirenlerin oranı ise yüzde 71'i buldu. Bu oran geçen yıl yüzde 65 düzeyindeydi.

Katılımcılara bir yıl öncesine göre hangi online alışveriş aktivitelerini daha çok yaptıkları sorulduğunda, "internetten ürün araştırıyorum" diyenlerin oranının yüzde 54'e ulaşması dikkati çekti. Her 3 katılımcıdan 1’i ise bir yıl öncesine göre daha fazla interneti kullanarak ürün satın aldıklarını belirtti.

Muhabir: Zeynep Akyıl

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.