İzmir'de acil çağrı merkezi merkezinde büyük problem

İzmir'de acil çağrı merkezi merkezinde büyük problem
İzmir'de acil çağrı merkezine gelen telefonların neredeyse yarısı asılsız çıktı.

112 Acil Çağrı Merkezine gelen telefonlar acil durumlardan çok gereksiz ve asılsız ihbarlar ile meşgul ediliyor.

İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Dr. Murat Ummak, kurumun çalışmaları hakkında açıklama yapıp, kentin yıl boyunca aldığı çağrı rakamlarını paylaştı.

ÇAĞRILARIN ÇOĞU ASILSIZ

İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bu yıl 5 milyon 640 bin ihbar geldiğini belirten Dr. Ummak şu ifadeleri kullandı:

Bunun 2 milyon 30 bini asıllı çağrıydı. 2 milyon 300 bin ise asılsız çağrımız var. Ayrıca 1 milyonun üstünde ise, bize gelen çağrıya 'Alo 112' diyen personelimize cevap verilmeden kapatılan asılsız çağrılar bulunuyor. Yüzde 36 asıllı, yüzde 41 asılsız ve anonsta kapanan yüzde 23 oranında çağrı var.

PİN KODU İÇİN ÇAĞRI MERKEZİNİ ARIYORLAR

İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi personeli Duygu Aşıkkaya ise yaptığı açıklamada şunları söyledi:

112 Çağrı Merkezi faaliyete geçtiğinden beri burada görevliyim. Genelde telefonlarının PİN veya PUK kodunu sormak için arıyorlar. Bunu bilebilmemiz mümkün değil. Telefonları çekmeyen insanların aklına ilk olarak 112 Çağrı Merkezi geliyor. Hayvanları için ambulans isteyenler de arıyor. Belediyelerin bu konuda veterinerlik hizmeti var. Yönlendiriyoruz. Çocuklar ankesörlü telefonlardan dalga geçmek için arıyor. İtfaiye ve ambulans istediklerini söyleyip, kapatıyorlar. Yemek siparişi vermek isteyenler oluyor. Böyle enteresan çağrılar geliyor. Lütfen gereksiz aramayalım. 112 bizim hayata tutunan elimiz. Ne kadar az gereksiz arama, o kadar iyi.

Kaynak:İhlas Haber Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.