1. HABERLER

  2. YAŞAM

  3. Kadınlar risk altında
Kadınlar risk altında

Kadınlar risk altında

En sık görülen anemi türü olan demir eksikliği anemisi insan vücudun demir mineraline ihtiyacının artması veya gıdalardan alınan demirin vücut tarafından iyi işlenememesine bağlı oluşan hastalık türü. Anemi en çok kadınlarda görülüyor ihmal edilmemeli

A+A-

En sık görülen anemi türü olan demir eksikliği anemisi insan vücudun demir mineraline ihtiyacının artması veya gıdalardan alınan demirin vücut tarafından iyi işlenememesine bağlı oluşan hastalık türü. Anemi en çok kadınlarda görülüyor ihmal edilmemeli

 

Kırmızı kan hücresi sayısının normalden az olması bu hastalığın başlıca nedeni olarak görülüyor. Vücutta kanla birlikte oksijenin taşınmasını sağlayan kırmızı kan hücrelerinin (alyuvar) üretiminde kullanılan demir mineralinin yeterli düzeyde olmaması bu hücrelerin üretimini olumsuz olarak etkileyerek bir süre sonra hücre sayısının azalmasına yol açar. Hücre sayısının azalması da demir eksikliği anemisinin sebebi olarak karşımıza çıkar.

BİRÇOK HASTALIĞI TETİKLİYOR

Demir eksikliği anemisi hastalığının belirtilerini sıralayan Medicana Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Yardımcı Doçent Doktor Bülent Koçer, “Saç dökülmesi, yorgunluk iştahsızlık, halsizlik, aşırı sinirlenme, bacak ağrısı ve uyuşması, unutkanlık dikkat kaybı, kırılan tırnaklar, çarpıntı,soğuk el, ayaklar ve benzeri belirtiler meydana gelir” dedi.

Demir eksikliğinin tetiklediği hastalıklar konusunda ise Koçer, kan üretimi olmadığı için birçok hastalığı tetiklediğini ifade etti. Kalp yetmezliği, troid hastalarının çoğunda kemik iliği yeterli üretimi yapamadığı için hipo troidiye sebep olduğunu belirtti. Demir eksikliği yanı kanda oksijen düşüklüğü unutkanlıklar, beyin fonksiyonlarında azalma, kalbin daha hızlı çalışması sebebiyle kalpte yorgunluk taşikardi (çarpıntı) meydana gelir.

HANGİ BESİNLERİ TÜKETMELİYİZ?

Et ve et ürünleri, yeşil yapraklı sebzelerde demir mineralinin mevcut olduğunu söyleyen Doç. Dr. Koçer, “ Demir açısından zengin gıdalar; ıspanak, pancar, soya fasulyesi, elma, badem, armut, domates, patates soyma, incir ve yonca filizidir. Vücudunuzun demir düzeylerini artırmak için bu besinlerin her gün en az 5-7 adetinin bir kombinasyonu tüketilmesi gerekir. Bu besinlerin pişirilmeden alınması kişinin günlük demir ihtiyacını karşılar. Pişirme yarı yarıya demiri tahrip eder. Eğer pişirilecekse yarı pişirme her zaman etkili bir yöntem olarak karşımıza çıkar” şeklinde açıklamalarda bulundu. (Fatma Göksu)

Etiketler :
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT