KOBİ’LER İÇİN SİHİRLİ DEĞNEK

KOBİ’LER İÇİN SİHİRLİ DEĞNEK
Genç Kadın Girişimci Grafimet Ambalaj Tasarım Ofisi’nin Kurucusu, Tasarımcı-Grafiker Pınar Met’ten Türkiye’yi dünya ticaretinde ilk 10’a sokacak öneri…

“Türkiye’de işletmelerin ömrü uzatılamaz mı? Girişimciler, yeni kurulan işletmeler ve Kobiler için bu tablo, acaba bir kader midir?” sorularını soran ve cevaplarını veren Genç Girişimci ve Grafimet Kurucusu, Tasarımcı-Grafiker Pınar Met’ten işletmelere ve Kobi’lere bir sihirli dokunuşun yeteceği görüşünde. Peki Türkiye’yi dünyada ilk 10 ekonomi arasına sokacak iddialı, sihirli dokunuş ne?

GLOBAL REKABETTE GÜÇ KABUKTA

Ürün bir şeydir, ambalaj her şeydir. Eğer kabuğunuz sağlam ve tüketicilerin algısında seçicilik yaratabiliyorsa, ambalajın içindekini adresine ulaştırmışsınız demektir.

Sadece global bir pazarda iş yapmak, ürün pazarlamak değil, aynı zamanda ilham verici görsellerle ve ambalajlarla da tüketicinin hayatına renk katmak, onu heyecanlandırmak ve ürüne olan sempatisini artırmak, dolayısıyla pazarı genişletmek için neredeyse önemsiz gibi görünen ambalajın, aslında hayati öneme sahip olduğunuz anlıyorsunuz Pınar’ı dinlerken. Tasarım ve Grafik üzerine Marmara Üniversitesi’nde eğitimini tamamladıktan sonra İstanbul’da önemli firmalarda 15 yıl ilham verici ambalaj tasarımlarına imza atan, tasarımları ürünler tüketildikten sonra bile saklanan Pınar Met, genç bir girişimci olarak yola çıkarken kendisine “ -Türkiye’de işletmelerin ömrü uzatılamaz mı? Girişimciler, yeni kurulan işletmeler ve KOBİ”ler için bu tablo, acaba bir kader midir?” sorularını sorduğunu söylüyor: “Global rekabeti yoğun olarak yaşadığımız bu bilgi ve iletişim çağında, ortalama bir tüketici, günde 10.000’den fazla pazarlama uyaranına maruz kalmaktadır. Bu kadar fazla uyaran, tüketicinin zihnini karıştırmakta, bilgi ve mesaj karmaşasının içinde tüketici satın alma kararını sağlıklı bir şekilde verememektedir. Sağlıklı karar veremeyen tüketici beklentilerini yeteri kadar karşılayamamakta ve satın aldığı üründen tatmin olmamaktadır. Mutsuz tüketici marka sadakatini yitirmektedir. Bahsettiğimiz bu karmaşanın içinde tüketici ile iletişim kuramamanın ve tüketici beklentilerini karşılayamamanın sonucu, pek iç açıcı değil. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın verdiği rakamlara göre, Türkiye’de yeni açılan işletmelerin yüzde 65’i ilk 5 yıl içinde, yüzde 25’i 5-10 yıl içinde kapanmakta, sadece yüzde 10’u 10 yıl ve daha fazla süre ile yaşamlarına devam etmektedir. TOBB, 2016 yılında Türkiye’de yaklaşık 65.000 şirket kurulduğunu söylemektedir. Bu şirketlerin yaklaşık 58.000’inin 10. yaş gününü göremeyecek olmaları çok acı bir tablo olarak karşımıza çıkıyor. Küresel rekabetin yoğun baskısı altında ezilen Türk işletmelerin ömrü, gelişmiş ülkelere göre gerçekten çok kısa.”

RASTLANTI DEĞİL BİLİNÇ, KADER DEĞİL AMBALAJ

“Türkiye’de işletmelerin ömrü uzatılamaz mı? Girişimciler, yeni kurulan işletmeler ve KOBİ’ler için bu tablo, acaba bir kader midir? Grafimet olarak cevabımız; Hayır! Bu bir kader değildir!” diyen Pınar Met, “Peki, bu problemin çözümüne Grafimet nasıl katkıda bulunabilir?” sorusunu ise şöyle cevaplıyor: “Türkiye’de yeni açılan işletmelerin yüzde 90’nının ilk 10 yıl içinde kapanmasının nedenlerden biri, acaba satın alma kararlarının yüzde 90’ının verildiği algısal beynin ihmal edilmesi olabilir mi? Grafimet olarak biz, bunun bir rastlantı olmadığını düşünüyoruz ve tüm işletmelerin sundukları ürün veya hizmetlerle, tüketicinin rasyonel tarafı yanında algısal tarafına da hitap etmeleri gerektiğine inanıyoruz.”

TÜKETİCİ ÜRÜNÜN AMBALAJI NASIL VE NEDEN ÖNEMSER?

“Peki tüketici için ambalajın bir önemi var mı?” sorumuza Pınar Met şu karşılığı veriyor: “Bir ürünü satın alarak, hem gereksinimlerini gidermek hem de mutlu olmak isteyen tüketicinin günümüzde tek ihtiyacı, basitlik ve sadelik. Kafası allak bullak olan tüketicinin, bir ürünü fark etmesi ve satın almaya ikna olması için, tüm süreçleri onlar adına basitleştirmeli ve sadeleştirmeliyiz.”

SATILACAK ÜRÜNÜN AMBALAJIYLA KALİTESİNİ VE DEĞERİNİ NASIL GÖSTEREBİLİRİZ?

Pınar Met, ambalajda sadeliği vurgularken “Ürünün, algılanan kalitesini ve algılanan değerini arttırmayı başarabilirsek, tüketiciye basitlik ve sadeliği sunmuş oluruz. Günümüzün meşgul tüketicisi, ürünün kendisine uygun olup olmadığını hesaplamak yerine, bunu otomatik olarak algılamalıdır. Algılanan kalite ve algılanan değeri arttırabilmenin yolu; yaratıcılık, inovatif bir yaklaşım ve duygulara hitap etmekten geçmektedir. Peki, tüketiciyi ikna etmek için işletmelerin hem yaratıcı olabileceği, hem inovatif olabileceği, hem de duygulara hitap edebileceği elinde bulunan, en düşük maliyetli ve en etkili araç nedir?” diyor.

DOĞRU TASARLANMIŞ AMBALAJ DOĞRU ADRESE GİDER

Pınar Met “Doğru tasarlanmış ambalajın nasıl olduğunu anlatırken 4 önemli kritere dikkat çekiyor: “Bahsettiğimiz bu araç, ürünü saran, saklayan ve sattıran güç, yani doğru tasarlanmış ambalajdır. Ambalajın sahip olduğu 4 önemli güç vardır.

Ambalajın, dikkat çekme gücü vardır.

Ambalajın, iletişim gücü vardır.

Ambalajın, tanıtım gücü vardır.

Ambalajın, ikna etme gücü vardır.

Grafimet’in varoluş nedeni, ürünlerin sahip olduğu potansiyel gücün fark edilmesini sağlamak ve estetik tasarımlar ile ürünlere, küresel rekabetin altında ezilmelerini önleyecek bu gücü vermektir.”

GELENEKSEL TASARIM ALICININ YÜZDE 10 İLGİSİNİ ZEKİYOR

Ambalaj tasarımında geleneksel ve modern ayrımını da yapıyor Pınar Met: “Geleneksel tasarım, beynin yüzde 10’luk bölgesini hedeflerken, algısal tasarım, beynin yüzde 90’nını hedeflemektedir. Grafimet geleneksel tasarım yöntemi ile algısal tasarım yöntemini birleştiriyor ve tüketici beyninin yüzde 100’üne hitap eden estetik tasarımlar yaparak, tüketicinin ikna sürecini kolaylaştırmayı başarıyor. Ambalajların Grafimetlenmesi ile işletmeler;

Tüketici beyninin sadece yüzde 10’nu hedefleyen geleneksel tasarımlardan farklı olarak, tüketici beyninin yüzde 100’ne ulaşırlar.

Tüketiciye, iletmek istedikleri mesajı hızlı ve doğru şekilde vererek, onların güven ve sadakatlerini kazanırlar.

Ürün kalite algısını ve marka değer algısını arttırarak bir defa değil, her zaman sattıran ambalajlara sahip olurlar.

Satın alma öncesi, satın alma anı ve sonrasında etkili ve ucuz bir şekilde markalarının tanıtımını yaparlar.

Renk ayrımı yapılmış, baskıya hazır tasarımlar ile ambalaj baskı hazırlık maliyetlerinden kurtulurlar.

Tüm bu avantajlara uygun fiyatlar ile ulaşarak, hem iç pazarda hem de küresel pazarda rekabet gücünü her zaman ellerinde tutarlar.”

GRAFİMET’İN HEM ÜRETİCİ VE İŞLETMELERE HEM TÜKETİCİLERE NE VADEDİYOR?

“Grafimet Ambalaj Tasarım Ofisi” üreticilere, KOBİ’lere ve tüketicilere ne vaat ediyor, Pınar Met bunu da şöyle açılıyor: “

Ambalaj tasarım alanında uzmanlığı,

Sektörde 15 yıllık deneyimi,

Bilimsel temelli özgün tasarım modeli,

Algısal tasarım yeteneği,

Hızlı ve doğru tasarım becerisi,

Uygun fiyatları,

Ve tüm işletmeler için ulaşılabilirlik özellikleri sayesinde, ürünleri küresel ölçekte rekabet edebilir seviyeye getirecek, doğru ambalajları tasarlayarak, ülkemizi en büyük 10 ekonomi arasına sokma gayreti içinde olan tüm girişimcilerimizin destekçisi olmayı sürdürmektedir.”

Röportaj: Ali ULURASBA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum