Liselerde "adabımuaşeret" dersi seçmeli olarak okutulacak

Liselerde "adabımuaşeret" dersi seçmeli olarak okutulacak
Ortaokullarda okutulacak "görgü kuralları ve nezaket" derslerinde, öğrencilerin farklı kültürlerde görgü kuralları ve nezaketin önemini kavramaları, çevreye karşı duyarlı olmaları hedeflendi.

MEB: Ortaokullarda "Görgü Kuralları ve Nezaket", Liselerde "Adabımuaşeret" Seçmeli Ders Olarak Okutulacak

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okullarda "adabımuaşeret" müfredat kapsamına alındığını duyurdu. Bakanlık, dersin adını pedagojik uygunluk tarafından liselerde "adabımuaşeret", ortaokullarda ise "görgü kuralları ve nezaket" olarak dersin adını kararlaştırıldı.

Ortaokullarda tüm seviyelerde seçmeli olarak okutulacak "görgü kuralları ve nezaket" dersi ile öğrencilerin iletişimde görgü kurallarının ve nezaketin anlam ve öneminin fark etmeleri, aile içinde, okulda, toplum içerisinde ve kişiler içerisinde ilişkilerde görgü kurallarına ve nezakete uygun davranış sergilemeleri gayeler içerisinde. Derslerde, öğrencilerin farklı kültürlerde görgü kuralları ve nezaketin anlam ve önemini anlamaları, çevreye karşı duyarlı olmaları ve dijital yerlerde görgü kuralları ve ilerde görgü kurallarına ve nezakete uygun davranış sergilemeleri bekleniyor.

DERS, İKİ DÜZEYDE 72 SAATLİK ÖĞRETİM PROGRAMINI İÇERİYOR

Dersin birinci seviyesindeki müfredat, "görgü ve nezaket", "ailede görgü kuralları ve nezaket", "okul yerinde görgü kuralları ve nezaket", "toplum içinde görgü kuralları ve nezaket" olmak üzere 4 üniteden meydana geldi.

Dersin ikinci seviyesinde müfredatında ise "görgü ve nezaket", "kişiler içerisinde ilişkilerde görgü kuralları ve nezaket", "çevrede görgü kuralları ve nezaket", "dijital yerlerde görgü kuralları ve nezaket", "farklı kültürlerde görgü kuralları ve nezaket" olmak üzere 5 ünite yer aldı.

"Görgü ve nezaket" ünitesinde, görgü, nezaket, zarafet, saygı, sevgi, teşekkür etme, hürmet, edep, mahremiyet, hak, sorumluluk ve terbiye ile ilgili seviyelerde olaylar ve durumlar anlatılacak.

"Ailede görgü kuralları ve nezaket" ünitesinde çocukların aile içi iletişimde görgü kurallarına uyması, kibar olması, kişisel bakımına özen göstermesi ve sofra adabına uygun davranması gayeler arasında.

"Okul çerçevesinde görgü kuralları ve nezaket" ünitesinde, öğrencilerin arkadaşlarıyla iletişim kurarken kibar olması, ortak kullanım bölgelerini temizliğine özen göstermesi, gerektiğinde akranlarına yardım etmesi, milli ve manevi değerlere saygı göstermesi gibi hedeflere uygun kazanımlar beklentiler içerisinde yer alıyor.

"İnsanlar içinde görgü kuralları ve nezaket" ünitesinde, öğrencilerin toplumsal bölge nezaketli olmasının, toplum içerisinde iletişim kurduğu kişiye düzgün hitap şeklini tercih etmesinin, başkalarının haklarına saygı göstermesinin önemini fark etmesi yönünde içerik hazırlandı.

"Kişiler arası ilişkilerde görgü kuralları ve nezaket" ünitesinde öğrencilerin, kişilerarası iletişimde görgü ve nezaketin önemini kavraması ve empati becerisine sahip bireylerin toplumsal birlikteliğe sağlayacağı katkıları fark etmesi sağlanacak; "çevrede görgü kuralları ve nezaket" ünitesinde ise öğrencilerin çevresindeki sorunlara yönelik projeler üretmesi sağlanacak.

"Dijital ortamlarda görgü kuralları ve nezaket" ünitesinde öğrencilerin dijital iletişim araçlarını kullanırken nezaket ifadeleri kullanmanın önemini kavramaları ve buna uygun davranışları sergilemelerine dönük içerik hazırlandı. Dijital iletişimin aile içi iletişimi engellememesi gerektiği üzerinde durulacak olan derslerde, dijital ortamlarda zamanı verimli kullanmanın önemi vurgulanacak.

"Farklı kültürlerde görgü kuralları ve nezaket" ünitesinde öğrencilerin farklı kültürlerdeki görgü kuralları ve nezaket ifadelerini tanıması, bunlara örnekler vermesi ve saygı duyması amaçlandı.

LİSELERDE DRAMA, GÖZLEM, TARTIŞMA GİBİ ETKİNLİKLER DÜZENLENECEK

Lise 9. ve 10. sınıflarda 36 saatlik öğretim çizelgesi içeren ders, seçmeli dersler içerisine alındı.

Adabımuaşeret dersi öğretim programı, Türk kültürü ve toplumsal gelişmeler göz önüne alarak görgü ve nezaket çerçevesi içerisinde geniş bir bakış tarafıyla ele alınmasın beklenecek biçimde uygulamaya dönük gerçekleştirildi.

Öğrencilerin adabımuaşerete uygun konuşmaları, giyinmeleri ve davranmalarının hedeflendiği derslerde kazanımlar için gerekli becerilerin geliştirilmesinde etkinliklerle zenginleştirilmiş, ilgi çekici araştırma ve uygulamaya yönelik bir öğrenme süreci planlandı.

Program ile milli ve manevi değerlerini özümseyerek tutum ve davranışlarını bu istikamette şekillendiren; insanlar arasında karşılıklı sevgi, saygı ve toplumsal huzurun sağlanması amacıyla insan ilişkilerini düzenleyen kuralları hayatına uygulayan bireyler yetiştirmek amaçlandı.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.