Michelin'in "İyi Dersler Şoför Amca" projesi yarışması

Michelin'in "İyi Dersler Şoför Amca" projesi yarışması
Michelin öncülüğünde Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında hayata geçirilen "İyi Dersler Şoför Amca" projesi afiş yarışması ödülleri dağıtıldı- Ankara, Bursa, Kastamonu, Kayseri, Kütahya, Manisa, Mersin, Samsun, Sivas, Tekirdağ illerinde, toplam 100 ilk

İSTANBUL (AA) - Michelin öncülüğünde Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında hayata geçirilen "İyi Dersler Şoför Amca" projesi afiş yarışması ödülleri dağıtıldı.

Michelin açıklamasına göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları ve Michelin lastikleri tarafından "Trafikte Sorumluluk Hareketi" kapsamında gerçekleştirilen "İyi Dersler Şoför Amca" projesi afiş yarışması sonuçları açıklandı.

İlkokul 4. sınıf öğrencileri arasında gerçekleştirilen afiş yarışmasına 100 okuldan 875 eser katıldı. Ödüller, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Jandarma İlçe Komutanlığı ve Michelin yetkililerinin katılımıyla gerçekleştirilen törenle dağıtılırken, birincilik ödülü Kastamonu’ya verildi.

Kastamonu ili, İnebolu ilçesi Hüseyin Avni İlkokulu öğrencisi Habibe Tekebaş birinci olurken, Ankara ili, Haymana ilçesi, Çaldağ İlkokulu öğrencisi Tülay Yazar ikinciliği, Bursa ili, İnegöl ilçesi TOKİ Mehmet Akif Ersoy İlkokulu öğrencisi Feride Korkmaz ise üçüncülüğü elde etti.


- İlk yardımda yüzde 150 bilgi artışı


"İyi Dersler Şoför Amca" projesi kapsamında 2015-2016 dönemindeki uygulamalar formatör eğitim semineriyle başlarken toplam 10 bin şoföre ulaşıldı. Gerçekleştirilen uygulamaların verimliliğini ölçme amacıyla yapılan ön-son test sonuçlarına göre trafik güvenliği, iletişim ve ilk yardım konularında şoförlerin bilgi düzeyinde yüzde 53 artış gözlemlendi. Genel sonuçlara bakıldığında, projenin ana hedef kitlesi olan taşımalı eğitim siteminde görevli servis şoförlerinin aldıkları konularında önemli gelişimler yaşandı.

Test sonuçlarında, yeni alınan lastiklerin aracın arkasına takılmasının, özellikle yağmurlu havalarda yol tutuşunu artıracağını eğitim öncesinde her 100 şoförden 56’sı bilirken, eğitim sonrasında bu sayı 80’e çıkmış ve bilgi düzeyinde yüzde 88 oranında pozitif iyileşme sağlandı.

Servis şoförlerinin ilkyardım konusunda aldıkları eğitimin, bilgi düzeylerinde önemli bir artış sağlandığı da gözlemlendi. 112’yi ararken kazanın olduğu yeri tam ve eksiksiz tarif etmenin öneminin her 100 şoförden 20’si farkındayken, eğitim sonrası bu sayı 50’ye çıkmış ve şoförlerin bilgi düzeyinde yüzde 150 oranında pozitif iyileşme görüldü.


- Şoförlerin iletişim becerisi kuvvetlendi


Düşük olduğu tespit edilen pedagojik bilgi düzeyi ve iletişim becerileri kapasitesi, verilen eğitimlerle artırıldı. Buna göre eğitim öncesi her 100 şoförün 62’si pedagojik bilgi ve iletişim kategorisi sorularına doğru yanıt verirken, eğitim sonrası bu rakam 91’e çıktı. Şoförlerin bilgi düzeyinde yüzde 48 oranında pozitif iyileşme oldu.

Projenin önemli bir diğer önemli ayağı da, eğitimcilerin ilkokul öğrencilerine verdiği eğitimlerdi. Ankara, Bursa, Kastamonu, Kayseri, Kütahya, Manisa, Mersin, Samsun, Sivas, Tekirdağ illerinde, toplam 100 ilkokulda, yaklaşık 7 bin öğrenciye doğrudan eğitim, proje okullarına ve bölgedeki diğer okullara eğitim ve iletişim materyalleri dağıtılarak toplam 107 bin öğrenciye bilgilendirme faaliyetleri gerçekleştirildi.


- "Taze zihinlere trafik güvenliği tohumu ekmekten mutluluk duyuyoruz"

Açıklamada ödül töreninde yaptığı değerlendirmelere yer verilen Michelin Türkiye Basın İlişkileri Müdürü Selen Muratoğlu, "Michelin Türkiye olarak, Afiş yarışmamıza eser gönderen tüm öğrencilerimize ve öğretmenlerine, trafik güvenliği konusunda duyarlılık gösterdikleri için teşekkür ediyoruz. Ayrıca, yarışmanın kazananlarını kutluyorum. İleride iyi birer tasarımcı veya iletişimci olmalarını temenni ediyorum. Michelin olarak, taze zihinlere trafik güvenliği tohumu ekmekten mutluluk duyuyoruz." ifadelerini kullandı.


Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.