Migros'tan 2015'te 9,4 milyar liralık konsolide satış

Migros'tan 2015'te 9,4 milyar liralık konsolide satış
İSTANBUL (AA) - Migros'un konsolide satışları, geçen yıl yüzde 15,6 artarak 9,4 milyar liraya çıktı. Migros tarafından yapılan açıklamaya göre,...

İSTANBUL (AA) - Migros'un konsolide satışları, geçen yıl yüzde 15,6 artarak 9,4 milyar liraya çıktı.

Migros tarafından yapılan açıklamaya göre, şirketin 2014 yılında 8 milyar 123 milyon lira olan konsolide satışları, geçen yıl yüzde 15,6 artışla 9 milyar 390 milyon liraya ulaştı.

Özgün markalı ürünlerin yanı sıra taze ürün kategorilerinde uygulanan uzun dönemli stratejiler ve marka odaklı çeşitlilik, Migros'un müşterilerine daha rekabetçi fiyatlar sunmasının yolunu açtı ve son 2 yılda satış performansının iyileşmesine yardımcı oldu. Böylece şirketin 2013'te yüzde 10,2 mertebesinde olan yurt içi satış büyümesi, 2015'te yüzde 16,6 seviyesine ulaştı.

Migros'un konsolide brüt karı, 2015'te 2 milyar 526 milyon liraya yükselirken, Vergi, Amortisman, Faiz Öncesi Karı (VAFÖK) da yüzde 13,8 artışla 602 milyon liraya ulaştı.

Aynı dönemde şirketin VAFÖK marjı ise yüzde 6,4'le şirketin yılın tamamı için hedeflediği yüzde 6,0-6,5 bandında gerçekleşti.

Kira giderleri öncesi VAFÖK, 2015'te bir önceki yıla kıyasla yüzde 16,2 artarken, kira giderleri öncesi VAFÖK marjı yüzde 11,5 düzeyinde gerçekleşti.

Öte yandan şirket, geçen yıl operasyonlarından önemli ölçüde faaliyet karı yaratmasına rağmen, çoğunluğu nakit çıkışı gerektirmeyen kur farkı giderleri ve bir kereye mahsus "maddi olmayan duran varlıklarında oluşan ancak nakit çıkışı gerektirmeyen değer düşüklüğü" nedeniyle 370 milyon lira net zarar kaydetti.


- Migros'un toplam mağaza sayısı bin 427'ye ulaştı

Migros, 2015'te yıllık büyüme hedefini aştı ve mevcut mağaza portföyüne 7 Macrocenter ve 8 Ramstore dahil olmak üzere toplam 257 yeni mağaza ekledi.

Bu yılın ilk iki ayında da yurt içinde 30 yeni mağaza açılırken, böylece Şubat 2016 sonu itibarıyla şirketin toplam mağaza sayısı bin 427'ye ulaştı.

Böylece şirket, 2015 yılı için mağaza açılışı, satış büyümesi ve VAFÖK hedeflerine ulaşırken, yıllık konsolide satış büyümesi yüzde 15,6 ve VAFÖK marjı yüzde 6,4 düzeyinde gerçekleşti.

Migros'un, bu yıl 150-200 arasında mağaza açılışı ve konsolide bazda çift haneli satış büyümesi hedeflediği belirtildi.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.