Promosyon sektöründe merdiven altına dikkat

Promosyon sektöründe merdiven altına dikkat
Promosyon sektöründe merdiven altı ajansların olduğunu belirten Koç, “Bu firmalar hizmet bedelinin yarısını kapora olarak firmadan alarak ortadan kayboluyor. Merdiven altı ajanslara dikkat edin” dedi.

Firmaların hediye olarak reklam amaçlı dağıttığı promosyon ürünler kişilerin ihtiyacını karşılayabilecek olmasının yanı sıra firmanın daha geniş kitle tarafından tanınmasında yardımcı oluyor. Promosyon sektöründe özellikle son 5 yılda istikrarsız bir şekilde inişlerin ve çıkışların olduğunu belirten Prokon Promosyon İşletme Sahibi Fatih Koç, “Promosyon sektörü son 5 yıla kadar çok hareketli bir sektördü. Ancak geldiğimiz noktada inişler ve çıkışları olan bir sektör haline geldi. Özellikle pandemi dönemiyle birlikte piyasalardan dolayı promosyon sektöründe müşteri bazlı azalmalar söz konusu. Önceden 50 kuruş olan bir kalem şuan aynı kalem bir lira. Enflasyondan dolayı maliyetler birbiriyle çelişiyor. Bir de promosyon sektöründe firmalar arasında rekabet çok fazla. Bazı firmalar satış fiyatının yarı fiyatına iş yaparak sürümden kazanmaya çalışıyor. Bu dönem nasıl ilerleyecek ne kadar sürecek bilmiyoruz. Pandemi ve Ramazan derken 2-3 aydır piyasalarda bir durgunluk söz konusu. Bu bağlamda da gerek yazlık ürünler olsun gerekse fuarlar olsun bizler yaz sezonunu bekliyoruz. Yaz sezonunda hiç promosyon ürün yaptırmayan bir firma bile hiç olmazsa bir şapka bile yaptırıyor. O yüzden yaz sezonundan ümitliyiz” diye konuştu.

fatih-koc.jpg

PROMOSYON ÜRÜNLER ADINA HER ŞEY MEVCUT

Kişisel ya da kurumsal markaların kendilerini daha geniş kitleye tanıtmak ve kullanıcılarını memnun etmek için dağıttıkları hediyelik ürünler gelişen teknoloji ile beraber birçok kişiye hitap ediyor. Prokon promosyonun ürün yelpazesinden bahseden Koç, “Kalem ve çakmaktan iş kıyafetlerine, şapka ve bez çantadan otel şampuanlarına kadar bünyemizde promosyon ürünler adına her şey mevcut. Matbaa hizmeti de veriyoruz. Bu ürünler bize artı katıyor. Örneğim müşterimiz kalem yaptıracak, ‘başka ne yapıyorsunuz dediği zaman’ bu ürünleri numuneleriyle birlikte gösteriyoruz. Örnekleri de görünce içerisinden yeni ürünler ekletiyor” şeklinde konuştu.

prokon-promosyon-6.jpg

FİRMALARIN GÜVENİ KIRILIYOR

Piyasada promosyon sektöründe kaporacı diye tabir ettikleri merdiven altı ajansların olduğuna dikkat çeken Koç, “Bu firmalar ürün siparişini alıp görselini hazırlayarak firmaya sunuyor. Firma onayı verdikten sonra işe başlamak için hizmet bedelinin yarısını kapora istiyor. Bedeli aldıktan sonra da adam kayboluyor. Bunun da devamı geldikçe firmalar arası yayılıyor ve güveni kırılıyor. Bunlarda bizi etkiliyor. Bizde güven kazanmak amacıyla gerek sosyal medyada gerekse firma ile görüntülü konuşarak ürünlerin baskı aşamasını firmalar ile paylaşıyoruz. Bütün yapılan işlerde görsel atıyoruz. Bu anlamda da insanlarımız promosyon sektöründe özellikle bilinen, referanslarını ve yaptığı işleri sürekli aktif olarak paylaşan firmaları seçsinler” diyerek sözlerine son verdi. (Yiğit Berkay Çopur)

prokon-promosyon-4.jpg

prokon-promosyon-2.jpg

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.