Rekabet Ve Kalite Paneli

Rekabet Ve Kalite Paneli
Rekabet Kurumu Başkanı Torlak: - "Pek çok sektörde fiyatla rekabet tıkanma noktasına geldi. O halde yapılacak şey talebi çekmek için daha nitelikli inovatif çözümler sunmak, yani kaliteye odaklanmak"- Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarı Alpkan:- "Bölgede b

ANKARA (AA) - Rekabet Kurumu Başkanı Ömer Torlak, pek çok sektörde artık fiyatla rekabetin tıkanma noktasına geldiğini belirterek, "O halde yapılacak şey talebi çekmek için daha nitelikli inovatif çözümler sunmak, yani kaliteye odaklanmak." dedi.

Türkiye Kalite Derneği Ankara Şubesi tarafından düzenlenen Rekabet ve Kalite Paneli, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinde yapıldı.

Torlak, panelde yaptığı konuşmada, nihai hedeflerinin ekonomide rekabetçi yapı oluşturarak tüketici refahını artıracak iş ve işlemlere kurum kararları ile katkı sağlamak olduğunu belirterek, "Başka bir deyişle tüketici talebine uygun, daha nitelikli ve kaliteli ürünlerin pazara sunulması ve işletmelerin pazara girişlerinin engellenmemesine katkı sağlıyoruz. Bunu başarırsak tam rekabete yakın piyasaya şartlarına ulaşma imkanımız var." ifadesini kullandı.

Fiyatın, artık rekabetin en önemli enstrümanı olmaktan çıktığına işaret eden Torlak, bu nedenle işletmelerin yenilikçi ve inovatif çözümlere yönelmek zorunda olduğunu söyledi.

Torlak, adil rekabet ortamında faaliyet gösteren firmaların pazar paylarını artırmalarının başlıca iki yolu olduğuna değinerek, "Kendi karlarından feragat ederek pazar paylarını artırabilirler. Pek çok sektörde fiyatla rekabet tıkanma noktasına geldi. O halde yapılacak şey talebi çekmek için daha nitelikli inovatif çözümler sunmak, yani kaliteye odaklanmak." değerlendirmesinde bulundu.

- "Rekabet stratejisine ihtiyaç var"

Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarı Lutfihak Alpkan da Türkiye'nin uluslararası alanda rekabet gücünü artırmak için bir stratejiye ihtiyacı olduğunu söyledi.

Alpkan, dünyada rekabet edecek kurumları oluşturma sürecinin devam ettiğini dile getirerek, Türkiye'nin markalaşma ve rekabet imkanları elde etmede tarihi ve coğrafi avantajları bulunduğunu vurguladı.

Bölgede oluşacak barışın en fazla katkı sağlayacağı ülkenin Türkiye olduğuna dikkati çeken Alpkan, “Bölgede barış olması Türkiye'yi yeniden cazibe merkezi haline getirecek." dedi.

- "Ülke algısına önem verilmeli"

Pegasus Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Nane de şirkette kendisine bağlı bir inovasyon takımı kurduğunu ve bu takımın yeni fikirler geliştirilmesinden sorumlu olduğunu anlattı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Süleyman Kocasert de rekabette algının önemine dikkati çekerek, “Dünyanın en iyi ayakkabısını yapın İtalya’daki bir firma algısı nedeniyle sizden önde başlıyor. Fransa’daki bir parfüm firmasının algısı da öyle. Algısı yüzünden bu firmalar sizden önde.” değerlendirmesinde bulundu.

Kocasert, rekabette öne çıkmak için markalaşmaya ve ülke algısına önem verilmesi gerektiğini vurguladı.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.