İ. Hakkı Biçer

İ. Hakkı Biçer

Şapkadan proje değil de tavşan mı çıksaydı?

Şapkadan proje değil de tavşan mı çıksaydı?

Günlük yolcu 75 bin kişi

Kampüs-Alaaddin 29

Kampüs-Meram 37

Otogar-Alaaddin 16 dakika…

Bunlar, Ulaştırma Bakanlığı’nın internette Konya metrosu için açtığı tanıtım sayfasından…

Konya, metroyu ilk kez Başkan Tahir Akyürek’in aday adaylığı döneminde 2004 yılında kent mobilyalarında yer alan proje tanıtımlarıyla duymuştu. O gün bugündür ne zaman şehir trafiği sıkışsa, bir yerde kazı çalışmasıyla alt yapı felç olsa, “metro şart” olur, biraz “muhalif” duruşu olanlar, Başkan’a o projesini “hatırlatmak”tan büyük keyif alırlar…   

Sosyal medyaya bakarsanız, Konya’da böyle bir projenin hayata geçirilmesi ise imkansız değil, gereksiz… Nedeni ise Konya zaten düz ve şehir merkezinde trafik akıyor. Face’nin Konyagram sayfasında Bakanlığın Metro tanıtımı için hazırlattığı 3D animasyonunun altındaki yorumları bir okuyun da ahvalimizi görün. Bir yorumcunun dediği gibi “Beğenmiyorsanız, yeminle söylüyorum, Konya’dan çıkın gidin la…”

2 kişiden birisinin oy vermemesi, ona ağzını bozmayı, erdemli olmayı terk etme hakkını vermiyor. Hele hele dolmuşla 55 dakikada gideceği yere metroyla 16 dakikada gidecekken… Bizim kültürümüzde yiğit öldürülse de hakkı yenmez. Ayrıca bükemediğin bileği öpmek vardır…

Belediye bütçesini aşan 3 etaplık 45 kilometrelik projenin Konya’yı İstanbul ve Ankara’dan sonra 3. Şehir yapacağını herkes adı gibi biliyor.Yer yerinden oynayacak” sloganıyla duyurusu yapılan projenin tanıtımını bizzat Başbakan yaptı hem de “bizzat takipçisi ben olacağım” dedi.

Metroyu Bakanlık, entegre raylı sistemi ise Büyükşehir Belediyesi yapacak ve bununla birlikte Konya’da ulaşılmayacak yer kalmayacak. 3 milyar liraya mal olacak bu proje Başbakan’ın ifadesiyle  “Anadolu şehirleri için işaret fişeği” olacak.

Bizim gazetelerin ne yazık ki bir kısmının Cumartesi günü sadece manşetinde yer alabilen bu dev yatırımın, Ahmet Davutoğlu’nun taahhüdüyle 5 sene sonra açılışı yapılacak. Böyle bir yatırım, 20 sene boyunca Konya’da trafik sorununun yaşanmaması demek.

Hala tek merkezli olan kent, bu sıkleti daha fazla çekemeyecekti. Kuzeyden güneye, doğudan batıya her toplu ulaşım aracının Alaaddin’i dolaşarak seferini tamamlaması devam ettikçe trafik rahatlayamayacak. Bu nedenle Konya’nın, aşamalı olarak tüm ulaşım ağını yer altına alması gerekecek. İşte bugün 3 etaplı metro ile sorunu çözecek olanlar, günü gelince 4. ve 5. etap için de harekete geçecekler.

Böylesine büyük bir proje hakkında yerel gazetelerde müstakil yorumlara rastlayamadık. Benim gördüklerim, tanıtımın yapıldığı salona eskilerden hangi vekilin gelmediği, gelenlerin kimlerle selamlaştığı, kimin kime kaş göz işareti yaptığı, adı “kayıp vekil”e çıkan Gülseren Hanım’ın salondaki varlığının “Konya’yı rahatlattığı” yorumları… Daha neler neler…

İyi ki Ulaştırma Bakanı olmamışım. Olsaydım “Bu mu sizin gazeteciliğiniz?” diye sorardım. Yaygın medyanın içine düştüğü bu hastalık, yerel basına da bulaşmış anlaşılan…

Sözüm siyasi yazanlara… Yaşanan zihin kararması mıdır? Basiret kapanması mıdır? 250’den fazla köşe yazarı ne yazmaktadır bakın hele… 

Konya’nın “çılgın proje”si, Kanalistanbul’u bundan başka ne olabilir ki?

Şapkadan proje değil de tavşan mı çıksaydı… 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
İ. Hakkı Biçer Arşivi
SON YAZILAR