Yrd. Doç. Dr. Fatih Uslu

Yrd. Doç. Dr. Fatih Uslu

SOSYAL MEDYA

SOSYAL MEDYA

18- 20. yüzyıllar, birçok bilimsel buluşun ardı ardına ortaya çıktığı dönemler olarak geride bırakıldı ve bu döneme bilgi çağı denildi. 21. yüzyıla gelindiğinde bilişim teknolojileri yerini inovasyona bırakır bir görünüm aldı. ‘Hala yeni bulunabilecek bir şey kaldı mı’ diye düşünülen bir dönemde sosyal medya adeta patlama yaptı ve kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar “hastalık” boyutuna ulaştı.

Sosyal medya artık sosyal medya teknolojileri blogları, iş ağları, kurumsal sosyal ağlar, forumlar, mikrobloklar, fotoğraf paylaşımı, ürün/hizmet değerlendirmeleri, sosyal imleme, sosyal oyunculuk, sosyal ağlar, video barındırma ve sanal dünya gibi birçok bölümden oluşan, bir taraftan kullanıcıların rahatsız olduğu diğer yandan da kullanmayanların pişmanlık yaşadığı bir sosyal bir durum halini aldı.

Sosyal medyanın bu kadar yoğun olarak kullanıldığı ülkemizde sosyal medya uzmanlığı diye bir meslek bile ortaya çıkmış, hatta en çok aranan eleman kategorisinde de lider durumda dersek abartmış sayılmayız.

Sosyal medya kullanıcıları genel olarak üç bölümde değerlendirilebilir; amatör sosyal medya kullanıcıları, sosyal medya takipçileri (röntgenciler) ve profesyonel sosyal medya uzmanları. Bu gruplandırmadan da anlaşılacağı üzere sosyal medya sadece kullanıcılardan ibaret değil, -röntgenciler başta olmak üzere- her türlü bilginin rahatlıkla toplanabileceği ve takip edilebileceği sosyal bir ortam aslında.

Facebook ve twitter başta olmak üzere messenger, whatsapp gibi uygulamalar artık toplumsal olayların organize edilmesinde ve anlık veri paylaşımında o kadar hayatımıza girdi ki hayati önem arz eder hale geldi. Yapılan araştırmalar internetin elektrik ve su gibi görece daha çok ihtiyaç sayılan malzemelerin bile önüne geçtiğini gösterir duruma gelmiştir.

İnterneti kesilen bir kız çocuğunun ağlama krizine girdiğine bizzat şahit olmuş birisi olarak söylüyorum; önümüzdeki yıllarda ülke genelinde yapılacak seçimleri ve liderlik olgusunu bile belirleyecek olan şey internet/sosyal medya ve doğru kullanımı olacaktır.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Yrd. Doç. Dr. Fatih Uslu Arşivi
SON YAZILAR