Hüseyin Akıncı

Hüseyin Akıncı

Telefonla Satış Yapanlar

Telefonla Satış Yapanlar

Sevgili okuyucularım bugün telefonla satışı yapılan sigortalarla alakalı tüketicinin mağduriyeti ile ilgili bir iki konuya değineceğim. Telefonda satış yapan çağrı merkezlerinden satılan sigortalar konusunda inanılmaz şikâyetlerin olduğunu biliyorum, bu konuda mağduriyet yaşayanlardanım.

Elbette tüm çağrı merkezlerini aynı kefeye koymak haksızlık olur ama işini düzgün yapan çağrı merkezleri de bu konuya duyarsız kalmamalı diye düşünüyorum. Bazı çağrı merkezleri ilk sene müşterilerini arayıp ferdi kaza sigortası ve asistans hizmeti pazarlıyorlar. Bu en doğal hakları tabi ki. Buraya kadar olan kısmında sıkıntı yok. Fakat telefonda görüştükleri kişi kabul etmese bile sigortalarını yapıyorlar. Gıyabında tabi ki. İkinci sene yenileme görüşmesi yapmak için aradıklarında ilk senenin de prim borcunu talep ederek, poliçenin müddeti dolduğu için iptal edemeyeceklerini ve icra işlemi yapmak durumunda olduklarını söyleyip biraz da tehditkar tavırla tüketiciyi rahatsız ediyorlar. Bu durumda aklıma ilk gelen şey kendilerine konulan kotayı doldurmak durumunda olan genç arkadaşlarımızın çağrı merkezlerinde bazı yöneticilerin zorlamasıyla yanlış yollara girmekte olduğu anlaşılmakta. Maalesef yapılan bu işin dolandırıcılık olduğu aşikârdır. Bu şekilde sigorta poliçesi satmaya çalışan şirketlerin tamamının sigortacılığa zarar verdiğini düşünmekteyim.

25 yılını bu işe vermiş biri olarak bu uyarıyı yapmayı bir görev bilirim. Sigorta işinizi yaptırırken sigorta acentesi olmayan, acente yetki belgesi bulunmayan kişilere sigorta yaptırmak eline aldığı poliçenin ne işe yaradığını bilmeden parasını ödeyen sevgili kardeşlerim, sigorta poliçesini oto yıkamacıya yaptıran, marketten poliçe alan, oto tamircisine poliçe yaptıran kardeşim, callcenterlara kanan kardeşlerim ne aldığınıza iyi bakın. Aldığınız poliçeyle hasarda yüzleşince aklınız başınıza gelmesin.

Ciddi, işin uzmanı bir acente ile çalışın, en ufak hasarınızda acentenizden destek alın. Sigortasını bakkala, markete, bankaya, callcenterlere yaptıran ondan sonra da gecenin bilmem kaçında kaza yapıp eski sigortacısından yardım isteyen arkadaşların; sigortacının, “Poliçenizi ben mi yaptım da beni arıyorsun” demesi ne kadar zoruna giderse acente arkadaşımızın da kaybettiği her müşterisinin ekmek parasından bir lokma eksilmesi olduğunu unutmayın.

Doktor beni morga mı götürüyorsunuz?

-Evet.

- Ama ben daha ölmedim ki...

- Olsun biz de daha gelmedik zaten...

''KAZASIZ GÜNLER DİLERİM''

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Hüseyin Akıncı Arşivi
SON YAZILAR