Türk Dizilerine Tek Rakip Hollywood!

Türk Dizilerine Tek Rakip Hollywood!
Türkiye'de çekilen dizilerin dış pazarlarda gördüğü ilgi ülke tanıtımına katkı sağlarken ekonomik getiriside göz ardı edilemez. İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye’nin ABD’den sonra en fazla dizi ihracatı yapan ikinci ülke olduğun

Türkiye'de çekilen dizilerin dış pazarlarda gördüğü ilgi ülke tanıtımına katkı sağlarken ekonomik getiriside göz ardı edilemez. İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye’nin ABD’den sonra en fazla dizi ihracatı yapan ikinci ülke olduğuna dikkat çekerek, “Türk mallarını tüm dünyaya duyurmak için ürün ve marka yerleştirmeye daha fazla önem vermeliyiz. Kültür ürünleri ihracatımızı 2023 yılında 2 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Türkiye'de çekilen dizilerin dış pazarlarda gördüğü ilgi ülke tanıtımına katkı sağlarken ekonomik getiriside göz ardı edilemez. İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye’nin ABD’den sonra en fazla dizi ihracatı yapan ikinci ülke olduğuna dikkat çekerek, “Türk mallarını tüm dünyaya duyurmak için ürün ve marka yerleştirmeye daha fazla önem vermeliyiz. Kültür ürünleri ihracatımızı 2023 yılında 2 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

 

 100 MİLYAR DOLAR

 

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve bir dönemin efsane dizisi Lost’un yönetmeni Bobby Roth dün düzenlenen “Dünya Sinema ve TV Endüstrisinde Yükselen Değer Türkiye” paneline katıldı. Panelin açılış konuşmasını yapan Büyükekşi, sinema ve TV endüstrisinin 2017 yılında 100 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağını belirterek, “Türkiye özellikle dizi sektöründe liderliğe oynuyor. ABD’den sonra en fazla dizi ihracatı yapan ikinci ülke konumundayız. Türk mallarını tanıtmak için ürün ve marka yerleştirmeye daha fazla önem vermeliyiz. Bu sayede Türk mallarının ihracat potansiyelini artırarak, kültür ürünleri ihracatımızı 2023 yılında 2 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Büyükekşi, Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği’nin kültürel hizmet ihracatının bir birlik çatısı altında toplanması ve sektör yol haritasının belirlenmesi konusunda Ortak Akıl Çalışması yapacağını söyledi. Sinema endüstrisinin Türkiye’nin tanıtımını yapması için önemli olduğuna dikkat çeken Büyükekşi, “Biz de TİM olarak çok önemli bir çalışmaya imza attık. Türkiye’nin dünyada kullanacağı yeni logo ve sloganı kamuoyuna tanıttık” dedi.

 

En büyük 3. sektör

SİNEMA ve TV endüstrisinin çağın en etkili meslek gruplarından birisi olduğunu söyleyen Büyükekşi, sinemanın dünyada ilaç ve silah sanayiinden sonra geldiğini, 2013 yılında 88 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını dile getirdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.