Türkiye'de en çok tutulan iki otomobil markası

Türkiye'de en çok tutulan iki otomobil markası
"ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2014 Gladyatörleri" töreninde, otomotiv dünyasının başarılı markaları ödüllendirildi

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) satış ve iletişim dalında başarılı marka ve çalışmalarını ödüllendirmek için düzenlediği "ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2014 Gladyatörleri" töreninde otomotiv dünyasının başarılı markaları ödüllendirildi.

 En çok satılan otomobil ve hafif ticari araç markası "Volkswagen", en çok satılan otomobil markası "Renault" olduı.

 

Türkiye otomotiv sektörünün 47 markasını çatısı altında buluşturan ODD'nin markaların satış ve iletişim başarılarına ilişkin dördüncü kez düzenlediği ödüller için yılın en başarılı marka ve çalışmaları belirlendi.

ODD'nin sektöre dinamizm katmak ve marka algısına pozitif katkıda bulunmak amacıyla düzenlediği tören, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv dünyasının temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Bayraktar, törende yaptığı konuşmada, 2014 yılında otomobil ve hafif ticari araç pazarının, bir önceki yıla göre yüzde 10,04 küçülerek 767 bin 681 adetlik satışa ulaştığını söyledi. Bayraktar, bu rakamların 180 bin 350 adedinin önceki yıla göre yüzde 4,44 düşüşle hafif ticari araçlarda, 587 bin 331 adedinin ise yüzde 11,63 düşüşle otomobil satışlarında olduğunu aktardı.

Sektörün 2014'te birçok zorluğa rağmen başarıyla yoluna devam ettiğini belirten Bayraktar, şöyle devam etti:

"Geçen yıl, daha ilk saatlerinden itibaren bizim için sürprizle başladı. Birçok zorlukla mücadele etmek zorunda kaldık ama sektörümüz çalışanlarının üstün çabaları ve hızlı adaptasyon kabiliyetleri sayesinde yıkılmadık, senenin sonunu getirmeyi başardık. Son üç aya kadar çok rahat bir nefes alamasak da şükür ki yılın sonlarına doğru toparlanmayı başardık ve yılı öngörülenin altında bir kayıpla kapattık.

Her yılbaşında olduğu gibi, 2015'e de umut ve heyecanla giriyoruz. Uzun zamandan sonra fuarımızı baharda düzenliyoruz, 21 Mayıs günü kurdeleyi hep birlikte keseceğiz. Eminim markaların fuar için çalışmaları şimdiden başladılar bile. 2015 de 2014 gibi yoğun bir yıl olacak."

Sunumunu Ceyda Düvenci ve Cem Davran'ın yaptığı, metinlerini Zaytung ekibinin yazdığı, prodüksiyonunu ise 451 Derece şirketinin gerçekleştirdiği törende, otomotiv sektörü hakkında kısa filmler yayınlandı. Törenin ana sponsorluğunu Bridgestone ve Lassa üstlenirken diğer sponsorlar Castrol, Mapfre Genel Sigorta, Turkcell, Kredi Kayıt Bürosu, BASF - The Chemical Company, Otokoç Otomotiv, Türkiye Ekonomi Bankası, GEFCO Lojistik ve Koçfinans oldu.

"Satış" ve "İletişim" kategorilerinde toplam 18 dalda ödül

Halk oylamasına açık olmayan "Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi", "Yılın PR/Etkinlik Uygulaması" ve "Yılın Entegre İletişim Kampanyası" kategorilerinde aday olan tüm çalışmalar değerlendirmeye alındı. En iyiler, jürinin ödül töreninde canlı olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi.

"Yılın Basın Lansmanı" ödülünü, geçen yıl olduğu gibi otomotiv basınının temsilcileri belirledi. Otomotiv sektöründe uzmanlaşan basın mensupları, kendilerine verilen şifre ve kullanıcı adıyla 2014 yılı içinde en beğendikleri lansmanı seçtiler.

Törende satış kategorisinde ödül alan firmalar, ödüllere paralel olarak hazırlanan ve ODD tarafından onaylanan logoların bir yıllık kullanım hakkına sahip oldu. Oylama sürecinin tamamlanmasının ardından oy verenlerin arasından noter huzurunda yapılacak çekilişle toplam 6 kişi iPhone 5S, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy Note 10.1.2014EDI'den birinin sahibi olacak.

"Turkcell Teknoloji Ödülü", Turkcell ile birlikte hayata geçirdiği Akıllı Otomobil Platformu ile Subaru markasının oldu. Subaru'nun Türkiye'de satışa sunulan tüm otomobillerine entegreedilebilen akıllı platform sayesinde, hem kullanıcılar hem de yolcular güvenlikten ödün vermeden mobil internet dünyasını yolculuk sırasında kullanabiliyorlar.

Gladyatör Ödülleri'nin beşinci yılında değerlendirme Türkiye Halkla İlişkiler Derneği geçmiş dönem Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Fügen Toksü başkanlığındaki akademisyenler ve iletişim sektörü mensuplarından oluşan jüri tarafından yapıldı.

Törende, "Satış" ve "İletişim" kategorilerinde toplam 18 dalda ödül verildi. Satış Ödülleri, ODD Veri Tabanı'ndaki yıllık satış sonuçlarına göre belirlendi. İletişim Ödülleri kategorisinde "Yılın TV Uygulaması", "Yılın Gazete Uygulaması", "Yılın Radyo Uygulaması", "Yılın Dergi Uygulaması", "Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması" ve "Yılın Outdoor Uygulaması" www.oddgladyator.com sitesi üzerinden 61 bin 500 adet halkoyu ile ilk 5'e indirildi.

Ödüller ve sahip görülen markalar şöyle:

- Satış ödülleri

En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KIA

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Fiat Doblo

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Fiat

En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Maserati

En Çok Satılan Otomobil Modeli: Renault Fluence

En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault

En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Volkswagen

- İletişim ödülleri

Yılın Televizyon Uygulaması: Fiat / Yeni Fiat Ducato "Pişmanlar Korosu"

Yılın Gazete Uygulaması: Jeep / "23 Nisan - 4x4 ꞊ Jeep"

Yılın Radyo Uygulaması: Doğuş Otomotiv / "Trafik Hayattır"

Yılın Dergi Uygulaması: Audi / "Audi A4"

Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Ford / "Courierball"

Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Renault / "Bırak R-Link Cevaplasın"

Yılın Outdoor Uygulaması: Opel / "Yeni Insignia"

Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Renault / "Sizin Fikriniz Sizin Projeniz!"

Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz / Yeni GLA

Yılın Basın Lansmanı: Renault Twizy Lansmanı

Yılın Jüri Özel Ödülü: Ford / "Yeni Tourneo Courier''

Yılın Turkcell Teknoloji Ödülü: Subaru

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.