1. YAZARLAR

  2. Hüseyin Akıncı

  3. Türkiye’nin Sigorta Profili
Hüseyin Akıncı

Hüseyin Akıncı

Yazarın Tüm Yazıları >

Türkiye’nin Sigorta Profili

A+A-

Türkiye’nin sigorta alışkanlıklarını sigorta şirketlerimizden biri araştırmış. Çarpıcı sonuçların ortaya çıktığı araştırmaya göre Türkiye’de yaşayanlar sigorta yaptırırken yüz yüze iletişimi tercih ediyor. Erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak araştırmaya göre teknolojide erkeklerin sınıfta kaldığını ve kadınların bir adım daha önde olduğunu gözler önüne seriyor. Trafik ve Kasko’da Türkiye sigortalı profilini ortaya koyan araştırma sonuçları; Türkiye’de yaşayanlar arkadaş hatırı değil 'güven’ arıyor.

Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de yaşayanlar hayatlarını kolaylaştıran yeniliklere kolay adapte oluyor. Denemeye açık ancak her zaman önce ‘güven’ arıyor. Seçeceği sigorta şirketine kendisi karar vermek istiyor, kimsenin etkisi altında kalmıyor. Arkadaş tavsiyesinden çok bildiği, araştırdığı, güvendiği sigorta şirketine aracını emanet ediyor. İnternetten araştırıyor, acenteden satın alıyor.

Türkiye’de yaşayanlar dokunmak, görmek kısacası ‘yüz yüze iletişim’ istiyor. Trafik sigortası yaptıranların yüzde 80’i, kasko yaptıranların ise yüzde 85’i acente kanalını tercih ediyor.

Ancak öncesinde araştırma web üzerinden yapılıyor. Kadın-erkek fark etmiyor, Türkiye’de yaşayanların yüzde 60’ı sigorta yaptırmadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor, bilgi topluyor. Yani internetten araştırıyor ancak sigortasını acenteden satın alıyor.

KADINLAR DAHA TEKNOLOJİK

Sigortalanma sürecinde kadın ve erkek oranına bakıldığında ise işin rengi değişiyor. Erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak araştırma, teknolojide erkeklerin sınıfta kaldığını ve kadınların bir adım daha önde olduğunu gösteriyor. Erkeklerin yüzde 79’u acentelere başvururken; kadınların yüzde 27’si internet ve çağrı merkezi yöntemiyle, yüzde 25’i bankalar aracılığıyla, yüzde 21’i ise acenteler üzerinden sigorta yaptırıyormuş.

Bir kaza durumunda erkekler yüzde 70 ile acentelerini ararken kadınların yüzde 27’si ilk olarak sigorta şirketini arıyor.

ARABA ALIRKEN AKLIMIZA GELİYOR

Araştırma Türkiye’deki sigorta bilincini de ortaya koyuyor. Sigorta kavramı Türkiye’de yaşayanların aklına otomobil aldığında geliyor. Sigortalılar ihtiyacına göre ve iyi bir servise iyi para ödemeyi kabul ediyor. İnternet kullanımında eğitim ve gelir düzeyi etkili oluyor. Eğitim ve gelir düzeyi arttıkça internet kullanımı artıyor. Tabi ki burada şöyle bir problem ortaya çıkıyor ne satın aldığını bilmemek bu da herhangi bir hasarda ortaya çıkıyor. Hasar ödemenizde şu kadar muafiyet var yüzde 25 eksik öderiz. Vayyy nasıl olur hezeyanı başlıyor. Bir bilene sorsana be kardeşim. Bak buradan bas bas bağırıyoruz.

Generali sigortanın, yaptığı araştırmayla ortaya çıkan sigorta alışkanlıklarına göre acentelerin bu ülkedeki varlığını yok etmeye yönelik cabaların boşa çıkacağını umut ediyorum.

Öncelikle sigortacıyız, bu yüzden sadece çalıştığımız sigorta şirketleriyle sınırlı kalmamalıyız. Acenteler olarak aramızdaki iş birliğini geliştirmemiz lazım. Gelen müşteriye elimizde olmayan poliçeyi başka acenteden temin ederek müşteri memnuniyetini sağlayalım. Böylece şirketlerin savaşına ortak olmayız”

 

 

Minibüs Şöförü:

Sebze halinden çıkışa doğru giderken geri geri çıkan kamyon ben görmedi, çok bağırdım ama gene de duymadı geldi bana çarptı. Polis çağırdım ölü yaralı yoksa önemi yok, siz ifadelerinizi yazın sigorta öder dedi. İfademi yazdım. Hasarımı ödeyin teşekkür ederim.

Kamyon Şöförü:

Sebze halinde bizim Ökkeş’in ordan patlıcan, tomates, hıyarı arabama yükledim anaryaya taktım geri geri çıkım dedim. Adam minibüsüyken gelmiş arkamdan geçerken benim çıktımı görmemiş, koca kamyon gardaşım nasıl görmedin pat diye ses geldi minibüs benim kamyona yan taraftan çarptı. Adamın kornası çalışmamış kabahat onun benim kabahatım yoktur. 

Yorumu size bırakıyorum...  'Kazasız günler'' dilerim. 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT