1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. UND'den Kapıkule uyarısı
UND'den Kapıkule uyarısı

UND'den Kapıkule uyarısı

İSTANBUL (AA) - Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Kapıkule Sınır Kapısı'ndan, tır geçişinde her gün yeni rekorlar kırılmasına rağmen, 923...

A+A-

İSTANBUL (AA) - Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Kapıkule Sınır Kapısı'ndan, tır geçişinde her gün yeni rekorlar kırılmasına rağmen, 923 tırın çıkış yaptığı 30 Nisan günü bile bekleme süresinin 50 saati aştığı duyuruldu.

UND'den yapılan yazılı açıklamaya göre, son dört ayda geçen yılın aynı dönemine göre ihraç malı taşıyan araç sayısında yüzde 11 artış meydana geldi. Bu artış, Nisan ayında Kapıkule için yüzde 30 olarak gerçekleşti ve özellikle hafta sonları kapı kilitlendi.

Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada şu ifadeler yer aldı:

"Son dönemde, cuma günü İstanbul'dan yola çıkan araçlar ancak pazartesi günü Kapıkule'den çıkış yapabilir hale geldi. Cumartesi günü yola çıkan araçların iç gümrük beklemeleri de dahil olmak üzere Kapıkule'den çıkışları salı gününü bulabiliyor.

29 Nisan Cuma gününden bu yana Gümrük Kapılarındaki tır kuyrukları Kapıkule'de 17 kilometre, Hamzabeyli'de 5 kilometre, İpsala Sınır Kapısı'nda ise 3 kilometreye ulaşırken, çıkış yapmak üzere Kapıkule'ye gelen bir aracın Bulgaristan'a geçebilmesi 57 saati buldu.

Kapıkule Sınır Kapısı'ndan 30 Nisan'da 923 tır tarafından gümrük işlemi gerçekleştirmesine rağmen, yaşanan beklemeler ve tır kuyrukları, günlük kapasitenin çok acil bir şekilde bin 500 adedin üzerine çıkarılması gerektiğini gözler önüne seriyor."

Açıklamada görüşlerine yer verilen UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Mart 2016 tarihinde, Münih Üniversitesi tarafından yapılan çalışmaya atıfta bulunarak, yapılan araştırma kapsamında, Almanya'dan Türkiye'ye yapılan taşımalarda 40 dakikayı bulan zaman kayıplarının kalıcı hale gelmesi halinde, Almanya'nın dış ticaretinin yüzde 1,3 daralacağının hesaplandığını aktardı.

Fatih Şener, "Söz konusu yüzde 1,3'lük daralmanın Almanya'nın ülkemize olan ihracatındaki rakamsal değeri yaklaşık 291 milyon dolara denk geliyor. Almanya 40 dakikalık gecikmenin bedelini hesaplamışken, ülkemizdeki 2 günlük yani 72 kat daha fazla gecikmenin bedelini, ülke ekonomisi üzerindeki negatif etkisini varın siz düşünün" ifadelerini kullandı.


-"Türkiye ve AB ticaretinin sınırlar arası geçişlerini yöneten tüm yetkilileri göreve çağırıyoruz"


Şener, Gümrük kapılarındaki söz konusu zaman kayıpları için acil çare bulunmazsa sadece Almanya'ya 2015 yılında gerçekleştirilen 90 bin seferde 27 bin 400 seferlik bir kayba neden olacağını, bunun da Türkiye'nin Almanya'ya yönelik ihracatında yüzde 30'luk bir daralma anlamına geleceğini aktardı.

"Sorun Bazen Bulgaristan tarafından da kaynaklanabiliyor. Kapasite artacak ise iki ülke eşgüdüm halinde çalışmalı. Her iki ülkede karar alıcıları, kapasitenin 2 katı artışı için göreve çağırıyoruz" diyen Şener, şunları kaydetti:

"Geçen her dakikanın kaybedilen pazar kaybı ve buna bağlı milyonlarca Türk Lirası anlamına geldiği açıktır. Sektörümüzün ve hizmet ettiği dış ticaretimizin gerek iç gümrük idarelerinde gerek ise sınır kapılarında yaşadığı zaman kayıplarını ortadan kaldırmak ve ülke ekonomimizin lokomotifi konumundaki lojistik sektörünün rekabet gücünü korumak ve gümrük kapılarımızdaki mevcut kapasitelerini kısa sürede amacıyla Türkiye ve AB ticaretinin sınırlar arası geçişlerini yöneten tüm yetkilileri göreve çağırıyoruz."

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT