Üzümlü’den dünyaya

Üzümlü’den dünyaya
Tasarımdan kullanılan malzemeye, kullanım kolaylığından kaliteye kadar farklı bir konseptte üretilen UNG-12, UZKON’un en yeni en prestijli tüfeği.

Silah sektörünün önemli merkezlerinden Beyşehir dünya çapında isme kavuşacak bir ürünle gündeme gelmeye hazırlanıyor. UNG-12 isimli tüfek tasarımcı Metehan Koçgür tarafından Teknokent girişimleriyle geliştirilerek, önemli silah üretici ve ihracatçılarından Uzkon firması tarafından piyasaya sunuldu. UNG-12 isimli tüfek birçok yenilikle  ilklere imza atarak piyasada yer alacak. UNG 12, yarı otomatik, 12 kalibre,  taktikal, bullpup, yüzde yüz yerli üretim, KOSGEB destekli ilk tüfek projesi. Yenilikçi UNG-12, 5 yıldır AR-GE’ye ve inovasyona önem vererek 76 ülkeye ihracat yapan UZKON tarafından satışa sunuldu. Tüfek güvenlik güçlerinin de kullanması amacıyla tasarlanırken, kısa ve dar mesafeli operasyonlarda kullanılabilecek özelliklere sahip. UNG-12’nin ihracat hedefi de yabancı ülkelerin güvenlik güçleri.

 

“ÖZGÜN BİR ÜRÜN İÇİN YOLA ÇIKTIK”

 

UNG-12 tasarımcısı Metehan Koçgür, “Ürünümüz 4 Kasım 2015 tarihinde Selçuk Üniversitesi bünyesinde bulunan Teknokent’e kabul projemiz oldu. Çalışmalarımız Teknokent ile hızlanırken, öncesinde de önemli bir AR-GE çalışması yapmıştık. 2015 yılındaki bu projemizi sözlü olarak gerekçeleri ile üniversitedeki hocalara anlattık. Tabi böyle bir fikirle geldiğimiz zaman hocalarımız bize soru işaretiyle baktılar. Bu işi yapabileceğimiz bir bilgisayarımız bile yokken hocalarımızı ikna ederek tasarım sürece başladık. Patent sürecinde anahtar kelimelerle literatür taraması yaparak, ürünümüzün tamamen özgün olmasına dikkat ettik. Bu yola hem kullanışlı bir ürün çıkarmak hem de Türkiye’de daha önce yapılmamış bir ürün ortaya koymak için koyulduk” diye konuştu.

 

“KURMA KOLU OLMASI GEREKEN YÖNDE KULLANILIYOR”

 

Ürünü tasarlarken dikkat ettikleri hususlara da değinen Koçgür, “12 kalibreli bir silahla atış yaptığınız zaman çok ciddi bir geri tepme olur. Ürünü kullanan vatandaş hem atış yaparken konforu hissetmeli hem de atış yaptığında geri tepmeyi azaltacak bir mekanizma olmalı dedik. Geri tepmeyi en aza indirdik. Yine silahın ergonomisi çok önem arz ediyor. Silahın mekanizmalarında, şarjörlü tüfeklerimizde genellikle kurma kolu sağ taraftadır. Ama sağ elle kalibreyi tutan bir kişi kurma kolu sağda olduğu için çekmekte zorlanır. Biz bu ürünle kurma kolunu öyle tasarladık ki, kullanıcı kolu istediği yönde kullanabiliyor. Yine kurma kolunu çekerken kişinin kesinlikle zorlanmaması da önem verdiğimiz konulardan oldu” ifadelerini kullandı.

 

“ÜRÜNÜN TEMELİNDE KULLANICI GÖRÜŞLERİNİ BAZ ALDIK”

Silah tasarımı oluşturulurken bir takım kısıtlayıcı parametrelerin olduğunu ifade eden Koçgür, “Namlu boyu belli bir ölçüden küçük olmayacak, tetikle dipçik arasında belli bir mesafe olması lazım gibi buna benzer kısıtlamalar vardı. Bu standartlar genellikle birbirine yakın özellikler içermekteydi. Biz bu standartları da baz alarak tüfeğimizi oluşturarak silahın ana hatlarını oluşturduktan sonra ilk örneklerini çıkarttık. Bu örnekleri bu işle uğraşan insanlara, daha önce farklı ürünlerimizi kullanan insanlarımıza gösterdik. Silah satan esnafa -Satabilmeniz için ne gibi özellikler olmalı?- sorusunu yönelttik. Oradan aldığımız geri dönüşler ile birlikte eksiğimiz olduğunu fark ettik. Eksiklerimizi tamamlarken Selçuk Üniversitesi’nden hocalardan da bilgi aldık. Diğer silahlardan farklı bütün projelerin parametrelerini simule ettik, farklı mühendislik projeleriyle değerlendirdik. Silahımızı fuara çıkararak, insanların görüşlerini aldık ve şu anki haline getirdik” dedi.

 

12 KALİBREDE YARI OTOMATİK TÜFEK

 

Şu anda ürünün satıldığını ifade eden Koçgür, “Ürünümüzde kullandığımız malzemeler sıradan değil. Mesela bin 200  gram plastik kullandırıyoruz. Üst gövdemizde alüminyum, 7 bin 75 profil kullandık. Silahımızın ağırlığı 4 kg ve 12 kalibredir. 12 kalibre diğer fişeklere göre daha etkili bir güç üretir. Hem yaygın olarak fişeği bulunur hem de özel olarak fişekleri var. Bu nedenle 12 kalibre kullandık. Yine 5 ana renkte 13 farklı renk konfigürasyonu müşterilerin kullanımına sunduk. Ürünümüzle birlikte dünyada 4 tane bullpup silah var. Yine yarı otomatik çalışan bir silah özelliğine sahip. Silahımızda 477 mm namlu kullanıyoruz. Namlu ile beraber total boyu 76 cm. Bu da diğer bullpup ürünlere göre oldukça farklı. Ortalama bir metrenin altında silah çok azdır. Alüminyum enjeksiyon kalıplarında silahımızın üretimini geliştirdik. Silahımızın üzerinde son dönemlerde özellikle otomotiv ve silah sektöründe kullanılan malzeme ile silahımızı daha dayanıklı hale getirdik” diye konuştu.

 

TÜRKİYE KOLLUK KUVVETLERİNE SUNULACAK

 

Tüfeğin hem yurt dışında hem de yurt için satışının yapıldığını ifade eden Koçgür, şunları söyledi: “İlk hedefimiz yurtdışıydı. Ancak yoğun isteğe bağlı olarak yurt içinde de satışa başladık. Aslında UZKON ile amacımız kendi kolluk kuvvetlerimize bu silahı kullandırtmak. Çünkü UNG-12 kolluk kuvvetlerimizin ciddi anlamda işine yarayacak bir ürün. Örneğin şehir çatışması, baskınlar gibi dar alanda bir takım hareketleri yapılacağı yerlere uzun namlulu silahlarla müdahale etmesi zor. O silahla bir tane mermi atma imkanınız var. Ama bu üründe çoklu mühimmat attığınız için diğerlerine göre daha etkili. Hem mekanik tabancadan hem de askeri amaçlı tüfekten daha etkilidir. Polis teşkilatında yakın mesafede uygulanan bir takım hareketler yaptığı için olmazsa olmaz silahlardandır. Hedefimiz kendi polisimize böyle bir teknolojiyi kazandırmak.”

 

KOSGEB’TEN İLK DESTEK

 

İşi üstlenici firma olan UZKON’un sahibi Yusuf Sekitaş, “Ülkemizi uluslararası arenada temsil edecek ve Türkiye bu işi yapabiliyor dedirttirecek bir silah tasarladık. En yenilikçi ürünle kullanıcıların karşısına çıktık. Şu ana kadar böyle bir AR-GE çalışması hiçbir ürün için yapılmadı. Tüfek sektöründe usta-çırak ilişkisi olduğu için bugüne kadar ürünlerin mühendislikle harmanlamasına gerek duyulmadı. UZKON olarak diğer firmalara ön ayak olacak ve diğer firmalarında AR-GE’ye yönelmesini sağlayacağız. 125 bin dolar gibi bir KOSGEB desteği ile bu sektörde ilk kez hibe alındı. Hedefimiz bu silahı kolluk kuvvetlerine kazandırmanın yanında, insanları atıcılık sporuna da yönlendirmek” dedi.

 

YÜZDE YÜZ YERLİ ÜRETİM

 

Yurtdışı ve yurtiçinden ciddi anlamda talep geldiğini dile getiren Sekitaş, şu ifadelere yer verdi: “Silahımızı duyurmamızın ardından bir hafta içinde yurtiçi ve yurtdışından bin adet sipariş aldık. Bu sipariş gösteriyor ki; bu ürün piyasada beklenen bir üründü. İnsanlar her sektörde olduğu gibi atıcılıkta da farklıyı istiyor. Biz de farklılığı ortaya koyarak UNG-12’yi sunduk ve yeni bir trend yakaladık diyebiliriz. Çünkü bu ürün yüzde yüz yerli bir ürün olmakla beraber otomatik konforu da beraberinde sunuyor. Amacımız ürünün Türkiye’de her ilgisi olan kişiye ulaşması. Ürünümüzün 2017’nin ilk yarısında 10 bin sipariş almasını hedefliyoruz.  İlgi çeken bir ürün ve geri dönüşlere göre özelliklerinde iyileştirme yapacağız.” (Derya Demir)

 

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
6 Yorum