1. YAZARLAR

  2. Uğur Özteke

  3. Vatandaşın derdi bizim derdimizdir
Uğur Özteke

Uğur Özteke

Yazarın Tüm Yazıları >

Vatandaşın derdi bizim derdimizdir

A+A-

Bir okurumuz, bizi sadece yazılarımızdan takip eden bir okurumuz bakın yaşadıklarını, hissettiklerini bizimle nasıl paylaşıyor?

Bu okurumuzun samimiyetine inandığımız için bizde sizlerle paylaşmak istedik 

“Uğur Abi merhaba;

Affınıza sığınarak "abi" diyorum, tanımadığımız halde sizleri kendimize yakın hissediyoruz, şu yaşadığımız şehir ile yakından ilgilendiğiniz için, teşekkürlerimizi borç biliriz.

Uzun süredir peşinden koştuğum bir durumu size arz etmek istiyorum.

Büyükşehir Belediyesi'nin Ulaşım Dairesi hakkında, öncelikler size BİMER’e yazdığım şikayeti yazayım;

"KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN OTOBÜSLERİNDEN VE OTOBÜS ŞOFÖRLERİNDEN ŞİKAYETÇİYİM;

İlk olarak hâlâ ve ısrarla insanlarımıza eski, bozuk ve atıl otobüsler ile hizmet verilmektedir. Sürekli bozulan, yolda kalan, çevreye zararlı bu araçların kullanımına devam edilmesinin sebebi nedir?

Belediyeyi arayarak söylüyoruz, ilgilenelim diyorlar ama arızalı araçlar hâlâ seferde, günü kurtarma derdinde.

İKİNCİ OLARAK, ŞOFÖRLERİN SON DERECE KABA, NEZAKETSİZ VE ARAÇLARI AŞIRI DİKKATSİZ KULLANMALARI OLDUKÇA RAHATSIZ EDİCİ BİR DURUM.

Vatandaşa hakaret etmeler, saygısızca cevap vermeler almış başını gidiyor. Araçları kullanma becerileri son derece kötü, sürekli ani frenler, ani kalkmalar, hızlı kullanmalar, kapıları kontrol etmeden kapamalar, sürekli trafik kazalarına karışmalar, zamanında gelmeyen otobüsler, arka arkaya boş boş giden otobüsler her gün tanık olduğumuz vak'alar.

Lütfen bu mesaja sadece cevap vermek için cevap verecekse belediye yetkilileri bir zahmet cevap vermesinler daha çok memnun olurum."

ABİ BU DA GELEN CEVAP;

Sayın....., hatlarımızın tamamına otobüslerimiz sıra ile çalışmaktadır. Sırası gelince belirtilen hattımıza da yeni otobüslerimiz çalışacaktır. Ayrıca Hareket Şefi tarafından şoföre yolcularımıza karşı daha saygılı kibar ve yardımcı olması konusunda gerekli uyarı yapılmıştır. İlginiz için teşekkür ederiz. ULAŞIM PLANLAMA RAYLI SİSTEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI

……………..

Abi soruyorum sana bu cevap nedir? Biz bu şehrin insanı olarak bunu mu hak ediyoruz? Bir de “şoföre” diyerek uyarı yapmışlar, hangi şoföre yaptınız, ben size şoför ismi mi, numarası mı, hat mı verdim de böyle yazıyorsunuz...

Ulaşım dairesini kaç kere aradık, hep “İlginize teşekkür ederiz” cevabı. Ama icraat yok. 52 numaralı hat üzerinde çalışan bir araç var (42 SV 125). Sürekli arıza yapıyor, yolda bozuluyor, yolcular ki çoğu Eğitim Araştırma Hastanesi’ne giden hastalar ve üniversite öğrencileri yolda kalıyorlar. Daha dün araç nerede ise yanacaktı, şoför boşalttı Allah'tan aracı da sorun olmadı. Tabii hastalar randevularına gecikti.

Abi biliyorum çok uzun yazdım, kusurumuza bakma, o kadar işinin arasında bizimle başın ağrıyacak belki. Biz ne zaman adam olacağız Uğur Abi?

İyi çalışmalar, muhabbetle.”

………….

Teknik olarak otobüslerin durumuna bir şey diyemem. Okurumuz da Belediye yöneticileri de haklı olabilir. Ama ortada da demek ki yaşanılanlar var. Zaman zaman Belediye Otobüs Şoförleri’nin rahatlığına vurdumduymazlıklarına bizler de şahit oluyoruz. Ama o anda empati yaptığımız zaman Allah bu insanlara ecir sabır versin diyorum. Çünkü bizim insanımızı taşımak gerçekten sabır istiyor.

GÜNÜN OKKALI SÖZÜ

SabırIı bir adamın öfkesinden sakınınız

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Dünyanın sadece kendimizin etrafında döndüğüne inanmadığımız zaman ADAM oluruz

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

3 Yorum