1. HABERLER

  2. YEREL

  3. YHT iştah kabartıyor
YHT iştah kabartıyor

YHT iştah kabartıyor

Ülkemizde son yıllarda Ak Parti iktidarlarının yüzde yüz başarı ile icraata geçirdiği projelerin arasında yer alan Yüksek Hızlı Tren hamlesine bu yıl ortasından itibaren yeni ek ilaveler geliyor.

A+A-

Bu çalışmalar doğrultusunda Konya-Ankara ve Konya-İstanbul seferler sayısı ve yolcu taşıma kapasitesinin de büyük oranda artması sağlanacak.   

SİEMENS ORTAK ARIYOR

Bu konuda Almanya’nın dev markası Siemens’in yüksek hızlı tren için Türkiye'de yerli ortak aradığı iddia ediliyor. Siemens'in bölüm direktörü Cüneyt Genç, şirketin Ulaştırma Bakanlığı'nın bu yıl ortasında yapmayı öngördüğü 80 adet yüksek hızlı tren seti alım ihalesine teklif vermeye istekli olduklarını ifade etti.

TCDD 2013 yılında Siemens'ten yedi adet hızlı tren seti almıştı. Bununla Türkiye hızlı tren pazarına girmişti. Şirketin üretim tesisi kurması gerektiğini ancak bu şirketin bağımsız olarak Gebze'de tramvay fabrikası kurduğunu ifade eden Genç, “Bu fabrikayı herhangi bir ihalenin ön şartı olarak değil, kendi inisiyatifimizle karar alarak kurduk" demişti. Siemens geçen yıl 30 milyon euro yatırımla kurmaya başladığı tramvay fabrikasının 2017 sonuna doğru üretime geçmesini hedefliyor.

HIZLI TREN SETLERİ KONYA HATTINDA

Ulaştırma Bakanlığı şu ana kadar aldığı hızlı tren setlerini İstanbul-Ankara ve Ankara-Konya hatlarında kullanıyor. Yüksek hızlı tren ağının yaygınlaşmasıyla birlikte programda 106 tane daha hızlı tren setinin alınması, 80 adetinin ihalesinin ise yıl ortasında yapılması bekleniyor. Başbakan Binali Yıldırım Ulaştırma Bakanı iken yaptığı açıklamada ihalenin değerinin 5-6 milyar doları bulabileceğini söylemişti.

YABANCILARIN İLGİSİ BÜYÜK

Bu konuda açılacak olan yeni ihaleye başta Almanya olmak üzere İspanya, Kanada veFransız firmalarının girebilmek için çalışma yaptığı ve yerli firmalarla temasta olduğu biliniyor.

EN SON TEKNOLOJİ

Türkiye YHT alım ihalesine koyduğu ortak üretim ve belirli oranda yerli malzeme kullanım şartıyla teknoloji üretebilen bir endüstri kurmayı amaçlıyor. Konunun uzmanları Türkiye'nin bunu yapabilme ihtimalinin son derece yüksek olduğunu bilgi birikimini ülkeye taşıyacak yatırım alması gerekliliğine dikkat çektiler.

21 HAZİRAN TARİHİNE DİKKAT

Hükümet programına göre bu yıl ortasında, 21 Haziran'a kadar yük ve yolcu taşımacılığında başlaması hedeflenen serbestleşme ile özel taşıma ve lojistik şirketleri de kendi lokomotif ve vagonlarıyla kamuya ait demiryolu hatları üzerinde taşımacılık yapmaya başlayabilecekler.

Sektör yetkilileri taşımacılığın serbestleşmesi ile birlikte Türkiye'de kamu dışında bir lokomotif pazarı oluşacağını ifade ediyorlar. Özel taşımacılığın ne hızda gelişeceğine ve özel şirketlerin raylı araç pazarının ne ölçekte olacağına dair geniş bantta tahminler olduğuna dikkat çeken uzmanlar “Gelecekte 5 bin adete kadar geniş bir bantta lokomotife ihtiyaç olması bekleniyor.”dediler. 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT