Bankaya "uyutmayan jeneratör" davası

Bankaya "uyutmayan jeneratör" davası
Yatak odasına yakın bir bankanın jeneratörünün sesinden uyuyamadığı, strese girerek yaşam kalitesinin düştüğünü savunan kişi, banka şubesi hakkında 6 bin lira manevi tazminat talebiyle dava açtı- Davacı dilekçesinde, jeneratörün çalıştığında verdiği sesin

ANKARA (AA) - DURMUŞ KOÇAK - Yatak odasına yakın bir bankanın jeneratörünün sesinden uyuyamadığı, strese girerek yaşam kalitesinin düştüğünü savunan kişi, banka şubesi hakkında 6 bin lira manevi tazminat talebiyle dava açtı.

Davacı M.A.K'nın avukatı Saruhan Gence Başaran tarafından açılan davanın dilekçesinde, müvekkilinin bir bankanın Topraklık şubesine yakın evde yaşadığı bildirildi. Bankaya ait jeneratörün kişinin yatak odasına yaklaşık 10-15 metre uzakta olduğu belirtilen dilekçede, jeneratörün yüksek ve rahatsız edici sesinin özellikle gece çalıştığında müvekkilinin uykusunu böldüğü, sağlığını olumsuz yönde etkilediği öne sürüldü.

Davacının, jeneratörün çalıştığında verdiği sesin insan sağlığı açısından zararlı olup olmadığının tespiti için 14 Ekim 2015'de Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) başvurduğu kaydedilen dilekçede, BİMER'in de konuyu ilgili ilçe belediyesine ilettiği, belediyenin yaptığı ölçümde jeneratörün yasal gürültü değerini aştığının tespit edildiği ifade edildi.

Söz konusu bankaya, eksiklerin giderilmesi için belediye tarafından süre verildiği kaydedilen dilekçede, M.A.K'nın bilgi almak amacıyla 21 Aralık 2015'de belediyenin ilgili birimine gittiği, bankaya jeneratörün gürültü konusunu çözmek için ek süre verildiği, ancak bu sürenin de geçtiğini öğrendiği belirtildi.

Bunun üzerine M.A.K'nın ilgili bankanın genel müdürlük inşaat bölümü sorumlusu ile telefonda görüşerek şikayetini ilettiği bildirilen dilekçede, ilgilinin sorunun kısa sürede çözüleceğini söylemesine rağmen gürültü konusuna çözüm bulunmadığı, mağduriyetin devam ettiği ileri sürüldü.

- "Yaşam kalitesi düştü"

Dilekçede, bazı yasal düzenlemeler sonrası gürültü konusundaki şikayetlerin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kapsamında değerlendirilmesi üzerine M.A.K'nın banka şubesini, bu kez de bakanlığa şikayet ettiği kaydedildi.

Banka hakkında Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda da bulunulduğu belirtilen dilekçede, şöyle denildi:

"Müvekkilimiz bu durumun giderilmemesi yüzünden özellikle geceleri uyuyamamakta, bu durum da kendisinde stres, uykusuzluk, uykusuzluğa bağlı verim düşüklüğü yaratmakta olup yaşam kalitesini düşürmektedir.

İlgili bankanın söz konusu jeneratörü hukuka ve aldığı ruhsata aykırı bir şekilde bulundurduğunu müvekkilimiz kendi harici araştırmaları neticesinde öğrenmiş bulunmaktadır. Resen araştırma nihayetinde de edinilebilecek bu bilgi bankanın jeneratörü kaldırması noktasında bir hukuki mesnet sağlayacaktır."

Dilekçede, bankanın ihmali nedeniyle M.A.K'nın zarara uğradığı gerekçesiyle 6 bin lira manevi tazminat talep edildi.

Davanın görülmesine Ankara 12. Asliye Hukuk Mahkemesinde önümüzdeki günlerde başlanacak.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.