Bisiklet dostu aday

Bisiklet dostu aday
AK Parti Konya Milletvekili Aday Adayı Fatih Yılmaz, şehir plancısı. Aynı zamanda 10 yılı aşkın bir süredir Büyükşehir ve Selçuklu Belediyesi’nde Meclis Üyesi.

AK Parti Konya Milletvekili Aday Adayı Fatih Yılmaz, şehir plancısı. Aynı zamanda 10 yılı aşkın bir süredir Büyükşehir ve Selçuklu Belediyesi’nde Meclis Üyesi. Tam bir bisiklet tutkunu. Bu yüzdendir ki ulaşımda çoğu zaman bisikleti tercih edenlerden ve bisiklet yollarının artırılması, daha düzenli hale getirilmesi için uğraş verenlerden. Fatih Yılmaz neden milletvekili olmak istediğini, seçim sürecini,  Konya için yapılabilecekleri anlattı.

Röportaj: Çidem Kurutdscf2526.jpg

Seçim sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz

Genel olarak iyi. Aylar öncesinden başladığımız çalışmalarımız hızlandı. Şehrin dört bir yanında seçim havasına girildi. Tüm partilerde hareket var. AK Partiye talebin fazla olması nedeniyle hareket fazla. Konya’nın bir gerçeği olarak AK Parti Konya’da ciddi anlamda milletvekili çıkarıyor.

Daha önce siyasi çalışmalarınız var mıydı?

Siyasete 2004 yılında AK Parti ile başladım. İlk Selçuklu, Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi olarak seçildim. 2009’da da öyle. Dolayısıyla 11 yıldır siyasetle iç içeyiz. Bir nevi şehrin sorunlarıyla ilgileniyoruz. Şehir Plancısı mesleğini seçmiş olmamız da şehrin sorunlarıyla bütünleşmemizi sağladı. Aslında şehrin sorunları bizim sorunumuzmuş gibi sorumluluk taşıyoruz.

Sivil toplum kuruluşlarında da görevleriniz var

Şehir Plancılar Odası Başkanlığını yürüttüm. Ayrıca Bisiklet Sporunu Kalkındırma ve Bisiklet Sevenler Derneği Başkanlığını yapıyorum. 2004 yılında seçildikten sonra Belediye başkanımızla Avrupa’nın pek çok yerinde bisiklet yollarını inceleme fırsatımız oldu. Şu anda Konya’da da bisiklet yolları yapıldı. Şehrin çok yerinde yapıldı ama bağlantılar eksik. Onla ilgili çalışma yapılıyor. Bisiklet Sporunu Kalkındırma Bisiklet Sevenler Derneği ile ortak proje yürüteceğiz. Ulaşım sorununun bir parçası bisiklet. Şehrin yüzde 2’si bisikletli ulaşımı tercih ediyor. Avrupa’da yüzde 40’lara varan yerler var. Biz de yüzde 10’lara ulaştığımız an çok ciddi bir rahatlama olacak. Bu da bisiklet yollarının tamamlanmasıyla gerçekleşecek. Bisiklete önce spor diye bakılıyordu. Ama bisiklet toplumun tüm katmanlarını ilgilendiren konu oldu. Çevreci ve insanı sağlıklı kılıyor. Bisiklete binen insanlar daha sağlıklı oluyor. Kent merkezi nüfusumuz 1 milyon 100 bin civarında. 800’e yakın bisiklet olduğu sanılıyor. Belediye ciddi çalışmalar yürütüyor. Eğer bisiklet yollarını bir birine bağlayabilirsek ulaşımda farklı bir döneme girilebilir.

Bisiklet yollarının özellikle trafikle iç içe olan yerlerde güvenli olduğunu düşünüyor musunuz?

Avrupa’da da trafikle iç içe olan yerler var. Bisikletliye saygı göstermek önemli. Bisikletin de bir ulaşım aracı olduğu kabul edilmeli. Bizde korna var, sıkıştırma var, hatta çarpma var. Şehir her sene büyüyor. İnsanların ekonomik seviyesi arttıkça yaşam kalitesi değişiyor. Toplu taşıma kültürüne alışmadık. Avrupa’nın pek çok yerinde araçla şehir merkezine girilmez. Çünkü çok yüksek miktarda otopark ücretleri ödemek zorunda kalırlar. İnsanın canını acıtacak şekilde.

dscf2529.jpg

Bizde de o sistem mi uygulanıyor? Yol kenarındaki otopark ücretleri yüksek bulunuyor.

Bizde pahalı olan otoparklar yol kenarları. Kişiler işini görsün hemen ayrılsın mantığı var. Caydırıcılık içeriyor. Şehir içine araçla girip çok fazla durulmasın. Normal, sabit otoparklarda aynı ücret değil. Avrupa’da bizdekinin kat kat üstü. Kapalı otoparklara park edip oradan yürünmesi de düşünülüyor. Yürüme alışkanlığını da kazanmamız gerekiyor.

Siz de bisiklet kullanıyor musunuz?

Ben de çoğu zaman bisikleti tercih ediyorum. Hem sporumu yapmış oluyorum hem de ulaşım ihtiyacını karşılıyorum. Alışkanlıklarımızı biraz değiştirmemiz lazım.

Şehir Plancı olarak bu konudaki çalışmaları nasıl değerlendiriyorsunuz ve Meclis’te bu konuda yapacaklarınız var mı?

Kentsel dönüşüm de önemli. Kentin pek çok yerinde binalar eskimiş. Bunların dönüşüme ihtiyacı var. Kentsel dönüşüm rant odaklı değil insan odaklı olmalı. Kentsel dönüşümün rantsal dönüşüme dönüşmemesi için uğraşıldı. Yaşam alanlarının oluşturulması hedefleniyor. Yeni mahallelerin sokakların oluşturulması gerekiyor. Komşuluk ilişkilerinin geliştirilmesi gerekiyor. Yeni dönemde kimlikli şehirler olsun isteniyor. Şehirler kentsel dönüşüme uğrayacaksa karakterli, ruhu olan şehirler oluşturulsun. Çocuklara spor alanları açılsın. Okul alanlarına yürüyerek gidip gelsinler. Yeni Türkiye vizyonunda yeni dokuların oluşturulması var. Hepimizin yaşam alanlarına ihtiyacı var. Yalnızca çocuklarımız değil bizim de yürümeye koşmaya ihtiyacımız var. Aday adayı olurken de tüm bunlara katkı yapacağımı düşündüm. Sporla ilgili de bir şehir plancısı olarak çocukların ihtiyaçlarını biliyorum. Spor yapan çocuk saygılı hoşgörülü çocuktur. Dayanışmayı bilir. Bunun için güzel çalışmalar yapacağıma inanıyorum.

Konya bu konuda şanslı bir kent mi?

Başarabilirsek Konya bisiklet kullanımında dünyayla yarışan, Türkiye’ye örnek olacak bir kent. Yollarıyla da. Şu anda 250 kilometre civarında bisiklet yolu var. Bu rakam 500 kilometreye çıkacak. Böylece Avrupa’daki rakamlarla yarışır hale gelecek. Merkezi alanlarda iç içe olmak zorundayız. Diğer taraflarda bağlantılar yapılacak. Bisiklet kullanıcılarına yönelik trafik ışıkları yapılacak. Bu bir kültür. Kısa zamanda hallolması beklenemez. Otopark, bisiklet yollarına daha fazla kaynak aktarılması lazım. Eğitim faaliyetleri için de aynı şekilde. Ben de bunun için uğraşacağım.

Son olarak ne söylemek istersiniz?

Bugüne kadar partimizin yanında olduk, bundan sonra da yanında olmaya devam edeceğiz.  Meclis çatısı altına girersek özellikle mesleki birikimimizle, şehir planlamayla ilgili tüm konularda katkı sağlayacağıma inanıyorum.

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.