Makine Mühendisleri Odası (MMO) Konya Şube Başkanı Aziz Hakan Altun, araçlarda hızlanma, tork ve fren güçlerinin doğrudan uygulandığı parçaların lastikler olduğunu belirterek, “Lastikler, araçların yolla temasını sağlayan tek unsurdur. Bu sebeple lastiklerin önemi göz ardı edilmeyecek kadar büyük ve sürüş güvenliği açısından hayati önem taşır. Maalesef bu önemine karşılık vatandaşların araçlarda en az önem verdiği aksamlardan birisi de yine lastiklerdir. Geceleri sıcaklığın sıfır ve eksi derecelere düştüğü, soğuk, sisli, yağışlı ve karlı havalarda otomobil kullanmak özellikle bugünlerde her zaman olduğundan daha risklidir. Kışlık bakımı yapılan araçlarda “kış lastiği” kullanımı olmazsa olmaz bir kuraldır” dedi.
KIŞ LASTİĞİ YETERSİZSE ZİNCİR TAKILMALI
Kış lastiklerinin -40 dereceye varan soğukta bile kullanılabilen özel bileşimler olduğunu ifade eden Altun, “Yaz lastikleri sıcak hava şartlarına göre daha sert hamurlu bir yapıdayken, kış lastikleri hem daha yumuşak bir hamura, hem de karlı ve buzlu yollarda yola tutunmayı artırıcı kılcal malzemelere sahiptir. Bu nedenle yaz lastikleri gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece üzerindeki sıcaklıklarda tercih edilmeli, kış lastikleri ise gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece altında kullanılmalıdır. Sanıldığının aksine kış lastikleri sadece karda ve buzda değil, +7 derecenin altında ıslak ve kuru hava şartlarında da çok iyi performans göstermektedir. Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda riske girmeden, trafik yetkililerinin talebi doğrultusunda kar zinciri takılmalıdır. Kış lastiği kullanımı mutlaka aracın dört tekerleğine de takılmalıdır. Dört tekerleğe de kış lastiğinin takılamaması durumunda bu lastikler sadece çekişin olduğu dingilin lastiklerinde kullanılmalıdır. İnsan hayatının, sağlığının ve güvenliğinin her şeyden önemli olduğu gerçeğinden hareketle bütün vatandaşlarımıza kazasız belasız günler dileriz” diye konuştu.