Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Mehmet Fidan, 2015 genel seçimlerinde seçmen tercihini etkileyecek olan temel etkenin ‘aday imajı’ olacağını savundu. “Başarılı Siyasetçinin Sırları” kitabının yazarı olan Doç. Dr. Mehmet Fidan, seçmen tercihleri üzerinde aday imajının etkisine dikkat çekti. Fidan, Türk seçmeninin siyasi partilerin ideolojik söylemlerine ve vaatlerine çok fazla itibar etmediğinin altını çizerek, günümüzde ipi ilk göğüsleyen olmanın yolunun, etkili bir aday imajı yönetiminden geçtiğini belirtti.
Doç. Dr. Mehmet Fidan, göz teması, sosyal mesafe, bedensel temas, giyim gibi faktörlerin seçmenin dikkatini çeken ayrıntılar olacağını; beden dilinin, verilecek mesajların duygusal içeriğe uygun jest ve mimiklerle desteklenmesi gerektiğini söyledi. Fidan, mesajların, uygun ses tonuyla güçlendirilmesi sayesinde etkisinin arttığını bunun için de ellerin kolların kullanılması, yüz ifadesinin kullanılması, mimiklerin kullanılmasının önemli olduğunu belirtti.