TURİZMDE HEDEFİMİZ VAR MI?

Ahmet Öztemel

Güncelden başlayayım izninizle; Bizans’ın Anadolu’yu Türklerden asla geri alamayacağını anlayıp strateji değiştirmek zorunda kaldığı Miryakefalon Zaferi’nin kazanıldığı topraklar olarak bir tabela astık, kutlama yaptık, Panorama Müzesi veya zaferi vurgulayan herhangi bir adım atmadık. Bu yıl zaferin 843. yılı Isparta Gelendost’ta paneller ve törenlerle kutlandı efendim.

Turizmde de sayısız alternatifimiz var. İnanç turizminde on; Tarih ve Kültür Turizminde elli iki eserle yer alıyoruz. Termal, sağlık, kongre-fuar-spor, mağara, ekoturizm, yayla turizmi, av, hava sporu, dağcılık, kuş gözlemciliği, el sanatlarımız, gastronomi, bilim-kültür ve sanat etkinlikleri potansiyellerimiz olarak kabul edilmiş ve raporlanmış.

Çatalhöyük en önemli yedi değerimizden. Prehistorik (tarih öncesi) çağda başlayan yerleşik hayat merkezi. Dünya ölçüsünde ilk defa yemek kültürünün başladığı, tarımın yapıldığı, ateşin kullanıldığı, yerleşik hayat geçildiği, vahşi hayvan saldırılarına karşı ortak savunmanın yapıldığı merkez. 13.5 hektarın üzerinde geniş alana yayılmış 21 metrelik yüksekliğe sahip MÖ 7400-MÖ 6000 yılları arasında 1400 yıl iskan edilen büyüleyici detaylarla dolu 18 ayrı tabakalı bir kent. Gene Çumra’daki Boncuklu Höyük bir başka ve muhtemelen Anadolu’nun en eski yerleşim yeri. Biz Çatalhöyük’te de Boncuklu Höyük’te de lâyık oldukları tanıtımları yapamadık. Göbeklitepe Yılı ilan edildi ama daha önceleri Çatalhöyük yılı ilan ettiremedik. Çatalhöyük’ten çıkarılan eserlerin sergileneceği bir Müze yapmakta geciktik. Birkaç yıl önce hem lâle bahçeleri hem de Çatalhöyük gezimde zamanın evlerini temsil eden bir gezi köyü yapılmamıştı. Bir oturma alanı ve hediyelik eşyaların satıldığı büfemsi bir yapı vardı ve faaldi ama Çatalhöyük’teki duvar resimlerinden esinlenerek hazırlanmış özgün hediyelik eşyalar sayısız eser ürettirmek mümkün olmasına karşın yoktu.

Turizm kenti olmakta konuklarımızla uygun iletişim kuracak, eğitilmiş taksi ve dolmuşçu esnafı çok önemli. Otel resepsiyonistleri kentin turizm potansiyelleri hakkında gerekli bilgiye sahip olmalı. Hoşgörünüzle çoğu esnafımız konuklara daha konuksever davranmalı. Şanslı gününüzde iseniz ve boş park yeri bulsanız bile çoğu esnafımızın dükkanının önündeki yola yabancı plakalı aracınızı park edemezsiniz.

Bizim turizm anlayışımızda maalesef “işte buradayız, gelen buyursun” anlayışı hakim. Oysa turizmde büyük hedefler için çok daha fazlası gerek. Ülke hatta dünya ölçeğinde tanıtım mutlaka yapılmalı. Konya Büyükşehir Belediyemizin Turizm ve Tanıtma Şubesi Görevlilerinin telefon hattı Büyükşehir Belediyemizin internet Sitesinde belirtilmeli ve gereğinde danışılabilmeli. Sayısız turizm potansiyelimizi değerlendirebilmemiz umuduyla.

 

Yorum Yap
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (2)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.