SORGUN: YHT OLMADIĞINI FARZ EDELİM...

SORGUN: YHT OLMADIĞINI FARZ EDELİM...
Ankara'da meydana gelen hızlı tren kazasıyla ilgili Mecliste yapılan konuşmalarda bazı haksızlıklar yapıldığını gördüğünü söyleyen Sorgun, "bir an YHT olmadığını farz edelim" diyerek rakamları paylaştı

SORGUN: YHT OLMADIĞINI FARZ EDELİM

AK Parti Konya Milletvekili Ahmet Sorgun, KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, 2019 yılı bütçesi üzerine AK Parti Grubu adına söz alıp, Yüksek Hızlı Tren kazası ve KOP ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Sorgun, Ankara'da meydana gelen hızlı tren kazasıyla ilgili Mecliste yapılan konuşmalarda bazı haksızlıklar yapıldığını gördüğünü söyledi.

Kazanın mazur gösterilmesini savunamayacaklarını, sebebinin araştırılması gerektiğini ve yargı önünde hesabın verileceğini belirten Sorgun, şöyle devam etti: "Konya-Ankara hızlı treni sekiz yıl önce 2011 yılında faaliyete geçmiş ve bugüne kadar yaklaşık 13.5 milyon yolcu taşımıştır. Seferlerde doluluk oranı çok yüksek olup, çoğu zaman da yer bulunamamaktadır. Kazalara asla bir bahane, bir mazeret üretmek gerekmez. Ama bir an YHT olmadığını farz edelim: Bütün bu milyonlarca yolcunun kara yolu araçlarıyla taşındığını da bir düşünelim, derim. Karşımıza çıkacak tabloyu kimse istemez herhalde. Bir otomobilde 3 kişi olmak şartıyla: 4 milyon 500 bin otomobille taşınabilir. Bir otobüsle 40 kişi olmak üzere; 337 bin 500 otobüsle taşınabilir. Bunun sonuçlarının da düşünülmesini istirham ediyorum. Asla kazalara bir savunma, mazeret gösterilemez. Giden canların hiçbir şeyle telafisi mümkün değildir. Hiçbir canın parayla bedeli ölçülemez."

KOP BÖLGESİNDE TOPRAK VAR, SU YOK

AK Parti Konya Milletvekili Ahmet Sorgun, KOP Bölge Kalkınma İdaresinin 2011 yılında Konya-Karaman-Aksaray-Niğde illerini kapsamak üzere kurulduğuna da dikkat çekerek, “İlk başta çalışma alanı 65 bin kilometrekare idi. 2016 yılında; Kırıkkale-Kırşehir-Yozgat ve Nevşehir olmak üzere dört il daha eklendi ve çalışma alanı da 100 bin kilometrekareye yükseldi. GAP-DAP ve DOKAP gibi KOP da bugüne kadar çok faydalı hizmetler yaptı. Önce, yapılanlar için teşekkür ediyoruz. Zira insanlara teşekkür etmesini bilmeyen, Allah’a da şükretmeyi bilmez. Ancak bunları yeterli görmediğimizi, KOP Eylem Planı doğrultusunda daha fazla çalışılması gerektiğini de söylemeliyiz. Bilindiği gibi Eylem Planının temel amacı: bölgesinde kapsamlı bir müspet dönüşümü gerçekleştirmektir. Tarım başta olmak üzere; sanayi, ticaret, ulaşım ve enerji gibi alanlarda yapılacak çalışmalarla bölgenin rekabet gücünü artırmak, öncelikli hedefler arasında olmalıdır. 100 bin kilometrekare toprağa sahip, (Türkiye’nin yüzde 12.5’i) KOP Bölgesi, aynı zamanda ülkenin en az yağış alan ve en az su kaynaklarına sahip olan bölgesidir. KOP Bölgesinde toprak var, su yok. Türkiye tarım arazilerinin %20’si KOP Bölgesindedir. Gerek tarımın, gerek tarıma dayalı sanayinin sürdürülebilmesi; havza bazlı destek ve havza dışından su temini ile mümkündür. Yüz yıllık hayal olan; Göksu nehrinden Konya kapalı havzasına, Mavi Tünel vasıtasıyla yıllık 414 milyon metreküp suyun aktarılması çok ama çok önemli bir hizmet olmuştur. Havzaya adeta bir can suyu mesabesindedir. Ama bu aktarım, havzanın su talebini yeterince karşılamamaktadır. Bunun için yeni su kaynaklarına ihtiyaç vardır. Bunun da çalışılması talimatı, bizzat yürütmenin başı Cumhurbaşkanımız tarafından verilmiş bulunmaktadır. Konu önemli ve acildir. Zira bölgede oluşan obruklara, her gün yenileri eklenmektedir” ifadelerini kullandı.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum