Tüketici Hakem Heyetlerinde Sistem Tıkandı

Tüketici Hakem Heyetlerinde Sistem Tıkandı
Kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti ve kredi dosya masrafları başvuruları Tüketici Hakem Heyetlerinde sistemin tıkanmasına neden oldu.

Bankaların tüketicilerden tahsil etmiş oldukları, kredi kartı aidatı, kredi dosya masrafı, ekspertiz, ipotek fek ücreti gibi bedelleri 10 yıl geriye dönük iadesi yönünde karar almak için Tüketici Hakem Heyetlerine giden tüketicilere bir yıl sonrasına gün veriliyor.

 

PERSONEL SAYISI YETERSİZ

 

Bankalar hakkında tüketicilerin en çok şikayetçi oldukları kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti ve kredi dosya masrafları başvuruları Tüketici Hakem Heyetlerinde sistemin tıkanmasına yol açtı. Tüketici Hakem Heyetlerinin daha önce üç ay olan azami karara bağlama süresi, 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu ile 6 aya uzatılmasına ve heyette görev yapan personel sayısının arttırılmasına rağmen, pek çok Tüketici Hakem Heyeti kendilerine gelen başvurulara bir yıl sonrasına gün vermeye başladı.

 

"KREDİ KARTI AİDATI ÖDEMEYEBİLİRSİNİZ"

 

DHA’nın sorularını yanıtlayan Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı (TÜSODER) Aydın Ağaoğlu, hak arama süresi olan on yıllık süreçte yaklaşık 75 milyon kişinin Tüketici Kredisi kullanmış olduğunu ve şu an itibarıyla 57 milyon adetin üzerinde kredi kartından aidat alınmaya devam edildiğine işaret ederek "Aslında tüm kredi kartı kullanıcıları 28 Mayıs 2014 tarihinden sonra kredi kartı aidatı ödemek zorunda değillerdir, bunun için tek yapmaları gereken ise, kredi kartını kullandığı bankanın Müşteri Hizmetleri telefonunu arayarak aidatsız kart talebinde bulunmalarıdır. Yasal mevzuata göre, bankaların Müşteri Hizmetleri’ni yürüten çağrı merkezleri yapılan görüşmeleri kayıt altına almak ve bir yıl süre ile muhafaza etmek zorundadırlar" dedi.

 

"SAHTEKARLARA DİKKAT"

 

Ağaoğlu, tüketicilerin bankalara karşı yoğun bir mücadele başlattığını belirterek, "Ortaya çıkan bu tablodan yararlanmak isteyen bazı açıkgöz sahtekarlar ’Hukuki Danışmanlık’ ve benzer isimler altında, bazen de Tüketicinin Korunması Genel Müdürlüğü veya BDDK’dan aradıklarını ifade ederek, bankalardan paralarını geri almak isteyen binlerce tüketiciyi aldatarak dolandırmaktadırlar. Tüketicilerin bu sahtekar firmalara aldanmalarını öneriyorum" dedi.

 

DOLANDIRICILARA DİKKAT!

 

Her tüketicinin işini bizzat kendisinin veya barolara kayıtlı vekalet vermiş oldukları avukatlarla takip ettirebileceğini ifade eden Ağaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Sahtekar firmalardan bazıları taktik değiştirerek, ağlarına düşürdükleri kişilere gönderdikleri boş dilekçeleri doldurtuyor, daha sonra bu belgeleri tüketiciden geri alıp, Tüketici Hakem heyetlerine posta ile gönderiyorlar ama bu başvurular dikkate alınmadığından, tüketici bankadan parasını kurtarmak isterken bir kez de bu açıkgözlere para kaptırmış oluyor" diye konuşan Ağaoğlu, hemen her türlü mecrada ilan ve reklam yaparak banka mağduru tüketicileri istismar eden dolandırıcıların tüketicilere ağlarına düşürmek için türlü yolları denediklerini hatta tüketici derneğinden aradıklarını belirterek güven sağladıklarını sözlerine ekledi.

 

Şikayetlerin elektronik ortamda ancak e-devlet sisteminden yapılabileceğini Ağaoğlu, vatandaşların bilinçli davranmalarını ve bir de bu sahtekarlara ücret ödememelerini söyledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.