Konya Tarım Fuarı nasıl marka oldu ?

Konya Tarım Fuarı nasıl marka oldu ?
2002 yılında kapılarını Türk ve dünya piyasasına açan Konya Tarım Fuarı değerini her yıl katlayarak arttırıyor. Ziyaretçi sayısında ilk kez 300 bin barajını aşan Konya yeni hedefi 400 bin olarak belirledi

İlki 2002 yılında gerçekleştirilen ve bu yıl on beşincisi yapılan Konya Tarım Fuarı, açıldığı yıldan bu güne kadar sürekli büyüyüp Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın 3. Büyük Tarım Fuarı haline geldi. Öyle ki 10 yıl önce 60-70 bin seviyelerinde olan katılımcı sayısı bugün 5 katlık artışla 300 bin barajını aştı. Önümüzdeki yıllar için hedefini 400 bin olarak belirleyen Konya; 2021 için ise 500 bin ziyaretçi sayısına ulaşmak hedefinde. Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ise 3. Büyük Tarım Fuarı’na ev sahipliği yapan Konya; bu yıl 15.si düzenlenen Tarım Fuarında ilk kez 300 bin barajını aşarken, çıtayı da önümüzdeki yıllar için 400 bin olarak belirledi.

 

Türkiye'nin “Tarım Başkenti” Konya'daki fuara bu sene 15 ülkeden 400’e yakın firma ve firma temsilcisi katılırken, 5 gün açık kalan fuarı 51 ülke ve Türkiye’nin 70 ilinden 304 bin 527 kişi ziyaret etti. Türk tarım sektörünün gücünü tüm dünyaya gösterme imkanı da veren fuar; Konya’nın ihracatının ve tanınırlığının artmasında da önemli bir rol üstleniyor.

İlki 2002 yılında gerçekleştirilen ve bu yıl on beşincisi yapılan Konya Tarım Fuarı, açıldığı yıldan bu güne kadar sürekli büyüyüp Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın 3. Büyük Tarım Fuarı haline geldi. Öyle ki 10 yıl önce 60-70 bin seviyelerinde olan katılımcı sayısı bugün 5 katlık artışla 300 bin barajını aştı. Önümüzdeki yıllar için hedefini 400 bin olarak belirleyen Konya; 2021 için ise 500 bin ziyaretçi sayısına ulaşmak hedefinde.

2014 yılında Konya Ticaret Odası fuar merkezinin 2 hol olan mevcut kapasitesinin 6 hole çıkarılması da fuardaki büyümede en önemli pay sahibi oldu. Konya ekonomisine 40 milyon TL’lik katkı sağlayan Konya Tarım Fuarı’nın katılan firmalara katkısı da her yıl katlanarak artıyor. Bu nedenle de fuara katılan her firma bir sonraki yıl daha büyük bir alan kiralama girişiminde bulunup daha gösterişli stantlar ile fuardaki yerini alıyor. Fuarda açılan stantların bazıları 3 bin metrekareyi buluyor. Bu durum Konya Tarım Fuarına katılan firma sayısının azalmasına neden olsa da, fuarın niteliğinin artmasına katkı sağlıyor. Yapılan araştırmalarda ziyaretçilerin fuarı güncel bilgi edinmek ve sektördeki yenilikleri öğrenmek için geldiği görülüyor. Diğer ziyaret sebepleri ise sipariş vermek, yeni tedarikçilere ulaşmak ve ürün uzmanları ile konuşma fırsatı bulmak şeklinde sıralanıyor. Ziyaretçilerin tamamına yakını gelecek yıl da fuarı ziyaret etme niyetinde olduklarını beyan ediyorlar. (M. Esad Çağla)

KONYA TARIM FUARI İSTATİSTİKLERİ (2005-2017)

Yıllar

Katılımcı Ülke Sayısı

Katılımcı Firma/Temsilciliği

Sayısı

Ziyaretçi Sayısı

2005

16

124

61.498

2006

16

181

68.809

2007

18

180

71.622

2008

23

308

115.271

2009

22

340

128.742

2010

30

581

155.000

2011

27

474

178.261

2012

30

590

215.761

2013

28

535

130.000

2014

20

358

203.121

2015

18

388

282.613

2016

16

402

288.763

2017

15

400

        304.527

 

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.