KOSKİ şehrin altyapısını güçlendirmeye devam ediyor

KOSKİ şehrin altyapısını güçlendirmeye devam ediyor
Kanalizasyon alt yapısı güçlendirecek dev projede sona yaklaşıldı

Şehrin nüfus ve debi ömrünü tamamlaması nedeniyle mevcut kanalizasyon sisteminin 2050 yılına kadar sağlıklı çalışması için “Kanalizasyon Master Proje” çalışmalarını sürdüren Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, 4 bin kilometre uzunluğundaki kanalizasyon sistemine sahip Konya’da, altyapı yatırımlarının yüksek olması dolayısıyla mevcut hatları yenilemek yerine şehri üç bölgeye ayırarak toplam 40 kilometre yeni kollektör hattı projelendirdi. Buna göre birinci kademede “40 kilometre Ana Kollektör Hattı” yapılması ve 2023 yılı sonuna kadar da yapım çalışmalarının tamamlanması planlanıyor.

Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, şehrin kanalizasyon alt yapısını güçlendirmeye ve taşkın riskini ortadan kaldırmaya devam ediyor.

koslki-2.jpg

Konya’da mevcut kanalizasyon sisteminin daha sağlıklı hale getirilmesi ve 2050 yılına kadar sorunsuz çalışması hedefiyle 40 kilometre yeni kollektör hattı projelendiren KOSKİ, şehri üç bölgeye ayırarak yatırım maliyetlerini de minimize etmeyi planlıyor. Bu kapsamda 1. Bölge Keçili Kanalı Ana Kollektör Hattı, Gazze Caddesi – Tıp Fakültesi Kollektör Hattı, Karatay Sanayi Kollektör Hattı ve Sille Ak – Barış Caddesi Kollektör Hattı çalışmalarını tamamlayan Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, Real-Otogar Kollektör Hattı ve Akıncılar – Kent Plaza Kollektör Hattı çalışmalarını ise sürdürüyor. KOSKİ Genel Müdürlüğü ayrıca, 1. Bölge Sancak-Büsan Kollektör Hattı ile Ereğli Çevre Yolu 3. Bölge Ana Kollektör Hattı projelerini de yatırım planına aldı. Tüm bu çalışmaların 2023 yılı sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.

KEÇİLİ ANA KOLLEKTÖR HATTI

Toplam 22 milyon lira maliyetle muhtelif çap ve ebatlarda borular kullanılarak tamamlanan 1. Bölge Keçili Ana Kollektör Hattı çalışmalarında 8,3 kilometre yeni hat oluşturuldu. Bu hattın yapımı ile Konya’nın kuzey kısmındaki Yazır, Bosna Hersek, Kosova ve Sancak mahalleleri ayrı bir kollektör hattı ile arıtma tesislerine bağlandı. Böylece 1. Organize Sanayi Bölgesi ve söz konusu mahallelerde yağmur suyundan kaynaklı muhtemel taşkınların önüne geçilmiş oldu.

KARATAY SANAYİ KOLLEKTÖR HATTI

Karatay Sanayi Kollektör Hattı çalışmalarını da tamamlayan KOSKİ, bu çalışmalarda da 1800 milimetre çapında, 5 metre derinliğinde ve 1,5 kilometre uzunluğunda yeni bir hat oluşturdu. 4,1 milyon liraya mal olan çalışma kapsamında, İstanbul Yolu üzerinde bulunan hattın Karatay Sanayi içinden Ankara Caddesi’ne aktarılarak debisinin hafifletilmesi hedeflendi. Bununla birlikte Mobilyacılar Sanayi, 1. Organize Sanayi, Dedeman Oteli civarlarında meydana gelmesi muhtemel taşkın tehlikesi giderildi.

GAZZE CADDESİ – TIP FAKÜLTESİ KOLLEKTÖR HATTI

KOSKİ Genel Müdürlüğü, 7,9 milyon lira yatırımla 1600 milimetre çapında, 5 metre derinliğinde ve 4,6 kilometre uzunluğundaki Gazze-Tıp Fakültesi Kollektör Hattı’nı da tamamladı. Meram Eski Yol, Meram Yeni Yol, Meram Yaka caddeleri üzerinden merkeze intikal eden hatların Gazze Caddesi üzerinden Antalya Çevre Yolu’nda bulunan kollektör hattına bağlantısını gerçekleştiren KOSKİ, bu sayede Havzan, Armağan, Melikşah, Alavardı mahallelerinde meydana gelebilecek muhtemel taşkın riskini de ortadan kaldırdı.

REAL-OTOGAR,SİLLE AK-BARIŞ CADDESİ VE AKINCILAR-KENTPLAZA KOLLEKTÖR HATLARI

2020 yılında Real-Otogar Kollektör Hattı ve Akıncılar – Kent Plaza Kollektör Hattıyla birlikte toplam 15,7 milyon lira sözleşme bedeli ile ihale edilen proje kapsamında 800 milimetre çapında, 5 metre derinlikte ve toplam 3 kilometre uzunluktaki Sille Ak-Barış Caddesi Kollektör Hattı 2,9 milyon lira bedelle tamamlandı. Toplam 3 bin 420 metre uzunluğundaki Akıncılar – Kent Plaza Kollektör Hattı’nın da 3 bin metrelik kısmını tamamlayan KOSKİ, 420 metrelik kısmı Eylül ayı başında tamamlayarak hizmete alacak. Bu çalışma ise 8 milyon liraya mal olacak. 

Real-Otogar Kollektör Hattı’nın ise 1600 metre mikrotünel sistemi ile yerin altından yapımı devam ediyor. 60 metresi tamamlanan hattın maliyeti ise 4 milyon 800 bin lira olacak.


 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.