Aralık satışları 150 bin virajında

Aralık satışları 150 bin virajında
Yılın son günlerinde otomotivde hareketlilik sürerken, bu ay satışların yaklaşık 130-150 bin adet olacağına dikkat çekiliyor. Gerçekleşirse, 2014 yılı 750 bin - 770 bin aralığında bitecek.

Yılın artık son günlerini yaşarken, Otomobil ve ve hafif ticari araç pazarında da farklı bir hareketlilik yaşıyor. Geleneksel olarak en çok aracın satıldığı zaman olan aralık ayında, satışların iyi gittiği belirtilirken, pazarın 150 bin adede ulaşması ihtimali konuşulmaya başlandı. Her iki ihtimalde de bu yılın 750 bin ile 770 bin adet civarında tamamlanması söz konusu olacak. Elbette ağır ticari araç satışları bu rakamın dışında...
ÖTV, faizler, kurlar ve kredi kısıtlaması gibi etkenlerle yıla kötü başlayan otomotiv sektörü, 2014’ü sonunu iyi bir kapanışla bitirmek istiyor. Yıl sonu kampanyalarının da etkisiyle showroomlardaki trafiğin gayet canlı olduğu belirtilirken, bu ay pazarın 130-150 bin adet arasında gerçekleşebileceği ihtimali üzerinde duruluyor. Ancak bunda, perakende satışlar kadar filo şirketlerinin alımlarının da büyük rol oynayacağı da belirtiliyor. Yani bir anlamda, bu ayın kaderini de filo satışları belirleyecek.
Ayrıca markaların araç stokları da, satış adetlerinde olacak. Nitekim bazı markaların, bu yıl daha düşük miktarda araç planlayarak, son aya az stokla girdiğine dikkat çekiliyor.
‘130 bin garanti’
Aralık ayı satışlarının iyi olduğunu söyleyen yöneticilerden biri de Tofaş CEO’su Kamil Başaran. Başaran, geleneksel olarak aralık ayından yüksek satış beklentisi olduğunu hatırlatırken, “Showroomlardaki trafik hiç fena değil. Bu ay 130 bin adetlik satış garanti. Ancak 150 bine de çıkabilir diye düşünüyoruz” değerlendirmesini yaptı.
Başaran, “Gayet iyi gittiğini söyleyebilirim. Bu canlılıkta, tüketicilerin vergi artışı olacağı yönündeki bazı beklentileri de rol oynayabilir elbette. Bu ihtimal bir süredir konuşuldu çünkü. Ancak bunun tek etken olduğunu söylemek zor. Çünkü normal fiyat artışları da olacak” diye konuştu.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt da, otomotiv sektörü için aralık ayının her zaman “en hızlı ay” olarak yaşandığını hatırlatırken, bu yılın da farklı geçmediğini söyledi. Bozkurt, aralık ayında satışların, kasım ayına göre yüzde 50 daha yukarıda seyredeceğini düşündüğünü ifade etti.
Artık otomobillerde model yılının, mali yılla birlikte değiştiğini, bu yüzden markaların stok durumlarına bakarak ilave kampanyalar da yaptıklarına dikkat çeken Bozkurt, “Kurların istikrarlı olduğunda bile aralık ayı genellikle fiyat avantajının olduğu bir dönemdir ve otomobil almak için çok uygun bir zaman olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

 

Yeni Vito ekonomi yapacak

Mercedes-Benz’in popüler hafif ticari aracı Vito, yenilenmiş olarak Türkiye’de satılmaya başlandı. Yakıt ekonomisiyle iddialı Vito, 75 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Yenilenen tasarımı, donanımları ve ürün çeşitliliğiyle iddialı olan Vito, bunu, aynı zamanda ekonomik tüketim konusuna da taşıyor. Yeni Vito’da, geniş ailelerin kullanımı için 9 kişilik “Tourer” ve “Select” versiyonları bulunurken, hem iş hem aile kullanımı için ideal “Mixto” ve “Kombi”, sadece yük taşımacılığına yönelik “Panelvan” versiyonlarına sahip. Mercedes Vito Mixto 75 bin 900 TL, Vito Tourer ise 82 bin 930 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Vito’da ayrıca önden çekiş ve arkadan itiş seçenekleri de var.
Yakıt tüketiminde iddialı Vito’nun önden çekişli versiyonlarında 1.6 lt (114 HP) dizel motor bulunuyor. Vito’da bunun yanında 136 HP, 163 HP ve 190 HP güçlerinde, 2.2 lt farklı motor seçenekleri de var. 163 ve 190 beygirlik seçenekler, standart 7 ileri “7G-Tronic Plus” otomatik şanzımana sahip.
Güvenlik de arttı
Yeni Vito’da iç mekan konforu artarken, güvenlik donanımları konusunda da zenginleşme var.
Vito’da yük durumunu hesaplayarak aracın savrulmasını önleyen 9. nesil “ADAPTIVE ESP”, ABS, ASR, BAS, EBD, Yokuşta Kalkış Desteği bulunuyor. Ayrıca donanım paketlerine göre değişkenlik gösteren, viyadük geçişlerinde devreye giren “Rüzgar Savrulma Asistanı”, “Yorgunluk Asistanı”, “Çarpışma Önleme Asistanı”, “Şerit Takip Asistanı”, “Akıllı Far” gibi teknolojik unsurlar da mevcut.

8 ayda kiralamanın ‘2 numarası’ oldu...

Çelik Motor bünyesinde kurulan günlük kiralama şirketi Garenta, piyasaya hızlı giriş yaptı ve ilk yılında bu grupta en büyük ikinci şirket konumuna yükseldi. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, filo ve günlük kiralama işlerinin, artık cirolarında da büyük yere sahip olduğunu belirtirken, 2017’de liderliği hedeflediklerini söyledi.
“Çelik Motor Filo” ile operasyonel yani uzun dönemli kiralamaya giren ve hızlı büyüyen Çelik Motor, bu yılın başlarında “Garenta” markasıyla start verdiği günlük kiralamada da benzer bir performans sergiledi. Henüz 8 aylık bir şirket olmalarına rağmen, yapılanmalarını çok hızlı bir şekilde gerçekleştirdiklerini anlatan Çelik Motor Genel Müdürü Koçak, “Garenta ile hedeflerimize çok hızlı ulaştık. Yüksek sezonda 3 bin 500 aracın üzerine çıktık. 8 ay içinde bu sektörde ikinciliğe yerleştik” dedi.
15 farklı marka ve 45 modelle hizmet verdiklerini, bunun da fark yarattığını anlatan Koçak, “Bu şekilde sadece bir ihtiyacı karşılamadık, insanların farklı araçları denemesine de olanak sağladık” diye konuştu. Yurt dışı bağlantıları da kurmaya başladıklarını, böylece müşteri yelpazelerinin genişleyeceğini vurgulayan Koçak, “Gelecek yıl yaklaşık yüzde 50 büyüme öngörüyoruz. Garenta ile, 3 yılda sektörde lider olup, yurtdışına açılmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Ciroda ağırlık değişti
Çelik Motor Filo’nun da genç bir firma olmasına karşın büyük yol katettiğini hatırlatan Bora Koçak, “Her geçen yıl araç parkımızı önemli ölçüde artırıyoruz. 2014’ü 18 bin adet araçla kapatıyoruz. 2015 yılındaysa yaklaşık yüzde 10 büyümek” dedi. Kiralamanın, Çelik Motor’un cirosunda önemli bir paya ulaştığının da altını çizen Koçak, daha önce cirolarının yüzde 60’ını Kia oluştururken, şimdilerde filo ve günlük kiralama cirolarının yüzde 60’a ulaştığını anlattı.

Kia’da Sorento hazırlığı

Kia’nın bu yılı 13 bin adet civarında satışla kapatacağını söyleyen Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, binek otomobilde yüzde 2’lik paylarını koruduklarını, gelecek yıl da aynı pazar payını korumayı hedeflediklerini kaydetti. Yenilenen Sorento’yu mart ayında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlandıklarını belirten Koçak, “Yenilenen ve daha teknolojik hale gelen Sorento, dünyada sadece Türkiye’de 2.0 lt dizel motorla satılacak. Uygun bir fiyat alabilirsek, yılda 1000 adedin üzerinde satış hedefliyoruz” dedi.

Q7 hafifledi, sportifleşti, teknolojiyle doldu!

Audi’nin lüks SUV modeli Q7, yeni nesliyle gün sayıyor. 2015 yılının ikinci çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması planlanan Q7, eskisinden daha hafif hale getirilirken, boyutları, teknolojisi, tasarımı ve sürüş destek sistemleriyle iddiasını sürdürecek.
Markanın son dönemdeki yeni tasarım çizgilerine uygun olarak görünümü değişen Q7, bununla birlikte yenilenen ölçüleriyle sınıfının en geniş hacimli otomobili haline geldi. Dış boyutları küçülse de, iç mekanda yolcular ve bagaj için daha fazla alan sunuluyor. Ağırlığı da azaltılan ve eskisine oranla “325 kg zayıflayan” Q7, ağırlık merkezinin daha aşağıda alınmasıyla çevik ve sportif bir araç haline gelmiş. Ayrıca motor seçeneklerine göre yüzde 28’e varan yakıt tasarrufu sağlanmış.

Yeni sistemler

Yeni Q7’de ilk etapta 3.0 TDI quattro (272 HP) ve 3.0 lt TFSI (333 HP) motor seçenekleriyle satışa sunulacak. Türkiye’de ise ilk önce 272 HP’lik dizel olacak elbette. Bu V6 motor, 0’dan 100 km/s’ye 6.3 saniyede ulaşırken, fabrika verilerine göre 100 km’de 5.7 lt tüketiyor.
Q7’de ikinci nesil modüler bilgi-eğlence platformunun yanı sıra “Audi Sanal Kokpit” de bulunacak. Ayrıca donanım seçeneklerine bağlı olarak, arka koltuktaki yolcular için Audi tablet ve 3D Audio içeren iki ses sistemi de bulunacak. Google Android Auto ve Apple CarPlay kullanan akıllı telefon entegrasyonu da mevcut.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.