Bakan Karaismailoğlu Konya'da YHT yolcu sayısını açıkladı

Bakan Karaismailoğlu Konya'da YHT yolcu sayısını açıkladı

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Konya hattında 13,3 milyon, Konya-İstanbul hattında da 3,5 milyon yolcu taşındığını açıkladı

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, haberleşme alanında da Türkiye'yi zirveye çıkartmak için var güçleri ile çalıştıklarını dile getirerek, "Haberleşme alanında, mobil abone sayımızı 83 milyona çıkarırken, 15 milyon 300 ile sabit internet abone sayımızı da artırdık. Fiber hat uzunluğumuzu ise 404 bin kilometreye çıkardık" dedi.

Bakan Karaismailoğlu, temaslarda bulunmak üzere Afyonkarahisar'a geldi. Valilik, belediye ve partisinin il başkanlığını ziyaret eden Bakan Karaismailoğlu ardından belediye başkanları ile bir araya geldi. Toplantının açılışında konuşan Bakan Karaismailoğlu, haberleşme alanında da Türkiye'yi zirveye çıkartmak için var güçleri ile çalıştıklarını dile getirerek, "Haberleşme alanında, mobil abone sayımızı 83 milyona çıkarırken, 15 milyon 300 ile sabit internet abone sayımızı da artırdık. Fiber hat uzunluğumuzu ise 404 bin kilometreye çıkardık. İstanbul Çamlıca Tepelerinde görüntü ve manyetik alan kirliliği oluşturan TV ve radyo antenlerini kaldırarak, yapımını tamamladığımız, Küçük Çamlıca TV ve Radyo Kulemize taşıdık. Bu şekilde İstanbul'un siluetini güzelleştirirken, seyir katlarıyla da turizme katkı sağlayacak 49 katlı Çamlıca Kulemiz ile çoklu antenden kaynaklanan elektrik israfının da önüne geçtik. 49 katlı Küçük Çamlıca Kulemiz, seyir katlarıyla da turizme katkı sağlayacaktır" dedi.

"Ulaşım ve iletişim yatırımları için 8 milyar 980 milyon liraya yakın harcama yaptık"

Konuşmasında, Afyonkarahisar'a yapılan karayolu ve Yüksek Hızlı Tren (YHT) yatırımlarına da değinen Bakan Karaismailoğlu, Afyonkarahisar'ın ulaşım ve iletişim yatırımları için 8 milyar 980 milyon liraya yakın harcama yaptıklarını dile getirdi. Bakan Karaismailoğlu, "2003 yılına kadar il genelinde sadece 54 kilometre bölünmüş yol yapılmışken son 18 yılda bu uzunluğu 10 katın üzerinde artırarak, 575 kilometreye çıkardık. Afyonkarahisar'da 551 kilometresi devlet, 476 kilometresi de il yolu olmak üzere, toplam karayolu ağını bin 27 kilometreye çıkardık. Afyonkarahisar karayolu ağımızın yüzde 60'ına yakını bölünmüş yol standardında yaptık. Tüm bu yatırımlara ilaveten Afyonkarahisar'da devam eden 4 adet karayolu projesi için 822 milyon liralık kaynak ayrılmıştır" diye konuştu.

"Ankara-Afyon-İzmir YHT'de yüzde 40'a yakın ilerleme kaydettik"

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesinde yüzde 40'a yakın ilerleme sağladıklarını da sözlerine ekleyen Bakan Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

"TCDD Genel Müdürlüğümüzün yürüttüğü altyapı çalışmalarında yüzde 40'a yakın ilerleme kaydettik. Projenin kalan altyapı, üst yapı ve elektromekanik işleri Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz tarafından yapılacaktır. Projenin Çalışmalarında Afyon-Banaz arası 80 kilometre altyapı ikmal çalışması, Hatipler Geçişi 6,6 kilometre altyapı çalışması, Manisa Kuzey Geçişi 14,9 kilometre altyapı işleri, Salihli Geçişi 30 kilometre altyapı süreci, Polatlı-Afyon 152 kilometre altyapı ikmal işleri, Polatlı-Konya geçişi 5,5 kilometre altyapı olmak üzere, 289 kilometre altyapı işi yapacağız. Altyapı projemizin ihalesini 6 Ekim 2020 tarihinde imzaladık. En kısa sürede çalışmalarımız başlayacaktır. Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir'e bağladığımız bu önemli projemiz sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz."

"18 yıldır millet ne istediyse o olmuştur"

Yatırımları istemeyen bir takım mihrakların olduğunu ancak buna rağmen gece gündüz çalıştıklarını hatırlatan Bakan Karaismailoğlu, "Bu ülkede ne zaman, halkı ile bütünleşen, halkının derdini dert edinen, gece-gündüz halkı için çalışan kadrolar çıksa, ülkemizi kıskanan, çekemeyen, bir adım ileriye gitmesini istemeyen kişi ve mihraklar olmuştur.

Ulaştırma ve altyapıda olduğu gibi, enerjide, tarımda, hayvancılıkta, savunma sanayinde ve ekonomimizdeki gelişmeler karşısında, kumpas, abluka, ambargo, vekalet savaşları gibi türlü yollarla yolumuzu kesmek istiyorlar. Ancak bilmiyorlar ki 18 yıldır millet ne istediyse o olmuştur" dedi.

 "Uzaydaki haberleşme uydularını da artırdık"

Karaismailoğlu, 2003 yılında kara yollarındaki 6 bin 100 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu, bugün 27 bin 700 kilometreye çıkardıklarını dile getirerek, 26 havalimanı sayısını bugün 56'ya, 81 ülkeye yapılan uçuş rota sayısını da bugün 173 ülkeye yükselttiklerini anlattı.

Sadece yol ve havalimanı yapmadıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, şunları söyledi:

"Uzaydaki haberleşme uydularını da artırdık. Allah'ın izniyle Türksat 5A'yı kasım ayı sonunda, Türksat 5B'yi 2021 yılının ikinci çeyreğinde, ilk yerli ve milli haberleşme uydumuz Türksat 6A'yı da 2022 yılında uzaya gönderiyoruz. Böylece 'uzay vatan'da daha çok söz sahibi olacağız. Demir yollarında 2003 yılında yüksek hızlı demir yolu bulunmazken, bugün 1213 kilometre YHT hattımız bulunmaktadır. 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattı ile başladığımız YHT seferlerine, 2011'de Ankara-Konya ile devam ettik. 2014'te Eskişehir-Pendik, 2019'da da Marmaray Projesi ile Gebze-Halkalı arasında YHT demir yolu hattımızı tamamladık."

- "Yıllık ortalama yolcu sayımız 44,8 milyonu geçmektedir"

2020 yılına kadar Ankara-Eskişehir hattında 16,6 milyon, Ankara-Konya hattında 13,3 milyon, Konya-İstanbul hattında da 3,5 milyon yolcu taşıdıklarını anlatan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Yıllık ortalama yolcu sayımız 44,8 milyonu geçmektedir. Türkiye'de demir yolu ile taşınan yük miktarında da 2020 yılında 30 milyon tona ulaşırken, 2023 hedefimizi 45 milyon ton, 2028 hedefimizi de 150 milyon ton olarak belirledik. Ülkemiz, demir yolunda Çin-Londra arasındaki orta kuşak ipek demir yolu hattının önemli bir geçiş noktasında yer alıyor. Bu hat üzerindeki Bakü-Tiflis-Kars demir yolumuz, 2023 yılına kadar Türkiye ile Azerbaycan arasındaki ticaret hacmini 4,4 milyar dolardan 15 milyar dolara çıkarma hedefimize önemli katkı sağlayacaktır."

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.