Çağrı merkezini arayan kişinin talepleri pes dedirtti

Çağrı merkezini arayan kişinin talepleri pes dedirtti
Kırıkkale'de, 2023 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen yaklaşık 300 binin üzerinde çağrının yüzde 63'e yakını asılsız çıkarken, "Evlenmek istiyorum bu konuda yardımcı olabilir misiniz?, Aracımla ambulansı yarıştırmak istiyorum"...

Kırıkkale'de, 2023 senesinde 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen yaklaşık 300 binin üzerinde çağrının yüzde 63'e yakını asılsız olduğu anlaşılırken, "Evlenmek istiyorum bu konuda yardımcı olabilir misiniz?, Otomobilimi ambulansı yarıştırmak istiyorum" talepleri de kayıtlara geçti.

Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2023 senesinde 332 bin 747 çağrı geldi. Çağrıların yüzde 36,4'ü vakaya dönüşürken, yüzde 63,96'sı da asılsız ihbar çıktı. Yapılan asılsız ihbarlar, personelin işini zorlaştırmasının yanı sıra acil durumu olan şahısların için de problem yaratıyor. 112 Acil Çağrı Merkezi, çok değişik taleplerle meşgul edildi. Bunlardan biri de evlenmek isteyen kişinin "Evlenme maksadıyla bana yardımcı olur musunuz?" çağrısı oldu. Başka bir kişinin çağrı merkezine "Otomobilimi ambulansı yarıştırmak istiyorum, ambulans gönderebilir misiniz?" talebi kayıtlara geçti. Çağrı merkezini meşgul eden bazı şahıslar hakkında da yasal işlem yapıldı.

iha-20231230aw109397-5.jpg

Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi Müdür V. ve AFAD İl Müdürü Abdullah Sarıçiçek, halkın gereksiz yere acil çağrı merkezlerini meşgul etmemeleri gerektiğini ifade etti.

Sarıçiçek, "112 Acil Çağrı Merkezi'mize 2023 senesinde 332 bin 747 adet çağrı geldi. 65 bin 180'i emniyet birimine, 71 bin 240'ı sağlık birimimize, 8 bin 544'ü jandarma birimimize, 7 bin 145'i itfaiye birimimize, 437'si de AFAD birimimize geldi. Gelen aramaların yüzde 36,4'ü asıllıyken, bunun yüzde 63,96'sı asılsız çağrılardan oluşmakta. Vatandaşlarımızın 112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere meşgul etmemelerini kendilerinden rica ediyoruz" dedi.

iha-20231230aw109397-4.jpg

Yeni nesil sistemlerin devamlı geliştirildiğini belirten Sarıçiçek, "Bu doğrultuda "sağlık tablet" sistemi entegre edilmiş vaziyette. "Sağlık tablet" uygulaması ile çağrı personellerinin vaka ile ilgili not aldığı tüm detaylar sağlık ekipleri tarafından gözlemlenmekte. Ayrıca, navigasyon özelliği sayesinde sağlık ekiplerinin vaka adreslerine en hızlı şekilde ulaşabilmeleri sunuluyor. Tabletten telefon gibi kullanılarak sağlık ekipleri gerektiği vakit ihbarcıyla yada sağlık ekipleriyle sesli görüşmesi de sağlanabilmekte" ifadesini kullandı.

Acil çağrı merkezine ilginç isteklerin geldiğini anlatan Sarıçiçek, "Asıllı çağrıların yanında ilginç isteklerde aldığımız durumlar da olabiliyor. Birkaç tane örnek verirsek; şahıs çağrı merkezimizi arayıp, "Evlenmek istiyorum bu konuda yardımcı olmak ister misiniz?" diye çalışanlarımızdan istekleri oldu. Başka bir şahıs da "Otomobilimle ambulansı yarıştırmak istiyorum, ambulans gönderebilir misiniz?" şeklinde talepte bulundu. Özellikle Ramazan ayında "Ezan okundu mu? Orucumu açabilir miyim?" şeklinde soru soranlar oldu" diye konuştu.

Kaynak:İhlas Haber Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.