CEO Club toplantısı

CEO Club toplantısı
Migros Üst Yöneticisi (CEO) Tort:- "Sanal alışveriş yapan müşterilerin yaklaşık yüzde 60'ı siparişlerinde taze satın alma yapıyorlar yani meyve-sebze, et alıyorlar. Hani o tereddüt ettiğimiz 'Domatesi seçer mi?' sorusu... Seçmez olur mu? Tabii ki seçer. B

İSTANBUL (AA) - Migros Üst Yöneticisi (CEO) Özgür Tort, sanal alışveriş yapan müşterilerin yaklaşık yüzde 60'ının siparişlerinde taze satın alma yaptığını belirterek, "Yani meyve-sebze, et alıyorlar. Hani o tereddüt ettiğimiz 'Domatesi seçer mi?' sorusu... Seçmez olur mu? Tabii ki seçer. Biz tüketici kadar hassas seçmekle yükümlü olduğumuz için zaten bunları konuşabiliyoruz" dedi.

Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, "Dijital Şirketler" başlıklı CEO Club toplantısı gerçekleştirildi.

Tort, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy moderatörlüğünde düzenlenen panelde, global ve yerel rekabetin bütün şirketleri süratli, çevik ve kıvrak olmaya zorladığını söyledi.

Hızlı hareket etme, kıvrak karar alma ve anında veriye ulaşma çabası içinde olduklarını vurgulayan Tort, son dönemdeki yatırımlarının da bu konuda yoğunlaştığını anlattı.

Tort, hem müşterilerinin hem de çalışanlarının şeffaflık derdi içerisinde olduğunu dile getirdi.

En ufak hareketlerinin dakikalar içerisinde kendilerine olumlu ya da olumsuz geri döndüğünü aktaran Tort, bu nedenle şeffaf olmanın büyük önem taşıdığının altını çizdi.

Tort, "Dolayısıyla dijitalleşmenin son dönemdeki fırtınası burada esiyor" ifadelerini kullandı.

Online alışverişe de değinen Tort, şu bilgileri paylaştı:

"Şu anda 1 milyonu aşkın kullanıcımız var. Online alışveriş bizim için 18 yıllık bir yolculuk. 22-23 senedir de teknoloji ile uğraşıyoruz. Buradaki ürün ortaya çıkan yapısı ile 'Made in Turkey'. Tamamen müşterilerimiz ile çalışanların geliştirdiği bir yapı.

Sanal alışveriş yapan müşterilerin yaklaşık yüzde 60'ı siparişlerinde taze satın alma yapıyorlar yani meyve-sebze, et alıyorlar. Hani o tereddüt ettiğimiz 'Domatesi seçer mi?' sorusu... Seçmez olur mu? Tabii ki seçer. Biz tüketici kadar hassas seçmekle yükümlü olduğumuz için zaten bunları konuşabiliyoruz. Et penetrasyonumuz normal şartlarda fiziki mağazaların çok ötesinde yani mağazada 10 kişiden 1'i et alıyorsa sanal markette her 10 kişiden 2'si et alıyor. Bu rakamları üst üste koyduğumuzda o penetrasyon seviyelerini fazlasıyla yaşadığımızı görüyoruz. O yüzden bu, dönüp de 'acaba' diyeceğimiz bir hadise değil."

Tort, eskiden sanal markette su ve deterjan sattıklarını, şimdi ise taze ürünlere yönelim olduğunu, bu anlamda şu anda 24 şehirde faaliyet gösterdiklerini söyledi.



- "Bugün 100 siparişin 40-45 tanesi mobil"


Tort, aldıkları 100 siparişin 40-45 tanesinin mobil olduğunu, o pratikliği artık tüketicinin yakaladığını belirtti.

Fiziki alışveriş dünyasını online'a taşımak kadar, online'nın yeteneklerini de fiziki alışverişe taşımanın önemine dikkati çeken Tort, online alışveriş yapılırken ekranın altında ürün tavsiyeleri geldiğini, bunun aynı şekilde mağazalarda da yapılmasının önünde bir engel olmadığını, kendilerinin de bu yönde ciddi çaba harcadıklarını dile getirdi.

Tort, Kadınlar Günü'nde bir tedarikçilerinin önerisi üzerine online ürün alan müşterilerine teslimat sırasında gül hediye ettiklerini ifade etti.

Bu sabah bir tüketiciden mail aldığını aktaran Tort, bu mailde, eşi 1 aylık seyahatte olan bir müşterilerinin, kendilerinden aldığı gülden dolayı yaşadığı mutluluğu anlattığını vurguladı.


- "Verimlilik her endüstrinin olmazsa olmazı"


Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil ise her sektörün müşteri için var olduğunu, şirketlerin müşterilerine bir hizmet verirken dijitali nasıl kullanabilecekleri sorusunu cevaplamaları gerektiğinin altını çizdi.

Verimliliğin her endüstrinin olmazsa olmazı haline geldiğine işaret eden Erbil, stratejide en önemli şeylerden birinin "hayata geçirebilme kabiliyeti" olduğunu aktardı.

Erbil, "Buna biraz fazla efor harcamak lazım. Çok güzel bir stratejiniz olabilir, çok güzel fikirleriniz olabilir ama bunu dijital dünyada hayata geçirebilmek önemli" dedi.

Burada da en önemli konulardan birisinin ortak akıl olduğunu söyleyen Erbil, bunun sonuçlarının da çok daha hızlı alınacağını kaydetti.



- "1,6 milyon kişi sadece ve sadece cep telefonundan bankacılık hizmeti alıyor"


Erbil, 4,2 milyon aktif dijital müşterileri olduğunu, bunun 2,7 milyonunun mobilden hizmet aldığını ancak yani 1,6 milyon kişinin sadece ve sadece cep telefonundan bankacılık hizmeti aldığını dile getirdi.

1,3 milyon müşteri tarafından indirilen BonusFlaş uygulaması ile 500 kampanyayı aynı anda kişiselleştirerek sunabildiklerini aktaran Erbil, "acı çektirmenin bankacıların fıtratında olduğunu", telefonda beklemenin de müşteri için bir acı olduğunu, kendilerinin bunu azaltmaya, dijital ile çözmeye çalıştıklarını belirtti.

Erbil, önceliklerinin müşteriler olduğunu ve müşterilerinin bankacılık hizmetleriyle ilgili acı çektikleri noktaları minimize edecek yenilikler yapmaya devam edeceklerini de sözlerine ekledi.


- "23 ülkede yaptığımız araştırma, Türkiye'nin yüksek potansiyelinin altını çizdi"


GE Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Canan Özsoy da panel öncesi "İnovasyon Barometresi-İş Dünyasına Mesajlar" konulu bir sunum gerçekleştirdi.

GE'nin 23 ülke ve 10 ayrı sektörden, Türkiye'nin de dahil olduğu 2 binden fazla inovasyon yöneticisinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmanın, Türkiye'nin yüksek potansiyelinin altını çizdiğini anlatan Özsoy, "Araştırma, gerek dünya gerekse Türk iş dünyasının üst düzey yöneticilerinin, gelecek 10 yılda ileri üretim tekniklerinin sanayi sektöründe radikal bir dönüşüm yaratacağına inandığını ortaya koydu" bilgisini de paylaştı.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.