Çocuklarda asosyallik koronadan hızlı yayılıyor

Çocuklarda asosyallik koronadan hızlı yayılıyor

Pandemi sürecinde hem anne baba hem çocuklar hayatlarını eve taşımak zorunda kaldı. Ebeveynlerin kendi evde çalışma sürelerinde çocuğun ne yaptığını tam olarak takip edememesi sonucunda da çocuklarda ekran bağımlılığı meydana geldi.

Pandemi sürecinde hem anne baba hem çocuklar hayatlarını eve taşımak zorunda kaldı. Ebeveynlerin kendi evde çalışma sürelerinde çocuğun ne yaptığını tam olarak takip edememesi sonucunda da çocuklarda ekran bağımlılığı meydana geldi. Sadece tablet ve bilgisayarla vakit geçiren çocuklar asosyal bir hayat yaşamaya doğru gidiyor.

EVE BAĞIMLILIK KİLO PROBLEMLERİ DOĞURDU

Çocuklardaki asosyal tavırların nedenlerinden bahseden Psikolog Abdullah Duysak; “Çocukların asosyal olmasını tetikleyici nedenlerin başında, okulların kapanması ile birlikte kısıtlı bir şekilde eve kapatılmaları ve online dersler ile günün çoğunda ekrana bağlı kalmaları geliyor. Öncelerde nasıldı bu durum? Çocuk okula gidiyor, orada yaşıtlarıyla vakit geçiriyor ardından eve gelip yemek yiyip belli bir süre tablet veya bilgisayarla oynayıp uyuyordu. Çünkü hem fiziken hem de bilişsel olarak yorulma vardı. Şu an ki duruma baktığımızda çocukta vücut yorgunluğu olmadığı için uyku sorunları arttı, üstüne kaygı arttı. Kapanılmış çocuklar meydana geldi. Kendi odasından çıkmayan, ders çalışmanın dışında da sürekli ekranla haşır neşir olan çocuklar artmaya başladı. Özellikle odasına kapanıp ayağına kadar pasta börek ve yemek gelen çocuklarda kilo problemleri de arttı. Mesela şu an diyetisyen arkadaşlarımıza çocukları için gelen danışan sayısı çoğalmış durumda” diye konuştu.

BIRAKIN EVİN İÇİNDE KOŞSUNLAR

Çocukların ders çalışma adı altında ekran başında geçirdiği zamanı ebeveynlerin kesinlikle denetlemesi gerektiğini söyleyen Duysak; “Ekranda geçirilen sürede neler yapılıyor? Çocuk nerde ne kadar zaman geçirmiş? Online derslerine katılmış mı? Bunların kesinlikle denetlenmesi gerekiyor” diye konuştu. Ailelerin çocuklarının evdeki aktivitelerini artırması gerektiğini de söyleyen Duysak; “Evde de olsa çocuğun aktif olmasını sağlamalıyız. Çocuğun içindeki gücü gün içerisinde dışarıya aktarması çok önemli... Yastıklar üzerinde koltuklar üzerinde koşuyorsa buna müsaade edin. Düşünürsek; bir çocuğun parkta bahçede top oynayıp koşturup oynamadan büyümesi bir nesli silmek gibi olacaktır. Çocuğunuzla anne baba beraber mutfakta geçireceğiniz 5 dakika ile onu o kıskacın içinden çıkarabilirsiniz” şeklinde konuştu.

ÇOCUKLAR İÇİN KORKU EŞİTTİR KORONA OLDU

Korona ya da kovid denilince çocuklardaki kaygının arttığını söyleyen Duysak; “Çocuklarda bu dönem korku eşittir korona olmaya başladı. Çocukların korona korkusu yüzünden bize gelen danışan oranı yüzde 80’e yaklaştı diyebilirim. Eskiden aileler çocuklarda korku ve kaygıyı çok fazla önemsemezdi. Çünkü çocuk bunu bir şekilde baskılardı. Ama ailelerdeki kaygının çocuklara geçmesi ile birlikte çocuktan aşırı bir geri dönüş geliyor. Bu yüzden ailelerin birinci olarak endişeli olmaktan kaçınması gerekiyor. Evde televizyonda sürekli korona haberlerini izlemekte çocukta kaygıyı arttırdığı için bunu da en aza indirmek gerekiyor.” dedi. Çocuklarda okul ortamının yok olması ile birlikte disiplin ve dikkat kaybı olduğunu dile getiren Duysak, öğretmenlerin ders için çocukları ekranda tutmalarının ve disiplini sağlamalarının sınıflardaki kadar kolay olmadığını belirtti. Duysak; “Çocuklarımıza anneler, babalar, öğretmenler ve bizler bu süreçte elimizden geldiği kadar yardımcı olup onları bir mıknatıs gibi asosyalliğin içinden çıkaracağız” diyerek sözlerine son verdi. (PUSULA)

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.