Dijital Pazarlamada SEO'nun Önemi

Dijital Pazarlamada SEO'nun Önemi
SEO, dijital pazarlamada web siteleri için en önemli parçalardan bir tanesidir. Web sitelerinin görünürlüğünün daha üst seviyelere çıkmasını ve rakiplerin önüne geçilmesini sağlar.

SEO, dijital pazarlamada web siteleri için en önemli parçalardan bir tanesidir. Web sitelerinin görünürlüğünün daha üst seviyelere çıkmasını ve rakiplerin önüne geçilmesini sağlar. Bunun yanı sıra kullanıcı trafiğinin ve dönüşüm oranının artmasını sağlar. Dolayısıyla dijital pazarlamada SEO’nun önemi oldukça fazladır.

Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama, teknolojiyi kullanarak bir marka, ürün ya da hizmeti tanıtma amacıyla kullanılan ve pek çok pazarlama stratejisi içeren geniş bir tekniktir. Geniş bir kapsamı bulunan dijital pazarlamanın pek çok alt kümesi de bulunur. Bunlardan bazıları şöyle sıralanabilir:

  • Mobil
  • TV, Radyo
  • Sosyal Medya Optimizasyonu
  • Arama Motoru Pazarlaması
  • İçerik Optimizasyonu

Dijital pazarlama, sadece hizmet ve ürünlerin satılıp alınmasıyla alakalı değildir. Tüketicilerin sosyal medya ve eğlence sitelerinde dolaşırken ya da haber sitelerinde haber okurken markaya maruz kalmalarıdır.

Dijital Pazarlama ve SEO

Günümüz dijital çağında toplumun büyük bir kesimi dijital pazarlamaya ve yeni gelişen bu tekniklere yönelmiştir. Bu bağlamda rekabet çok fazla artmıştır ve markaların rakiplerinin önüne geçmeleri gerekmektedir. Dolayısıyla markalar, ziyaretçi sayılarını artırmak ve web sitelerinin sıralamada yukarılarda yer almasını sağlamak için çeşitli stratejiler kullanmıştır. Bu stratejiler genellikle arama motorlarındaki değişikliklerden etkilenen SEO’ya bağlıdır. SEO tekniğinde sayfa optimizasyonu ve sayfa dışı optimizasyon olmak üzere önemli yöntemler vardır.

Sayfa Optimizasyonu

Web sitelerinde görünürlük ve kullanıcı trafiği artırma adına kullanılan SEO tekniğidir. Web sitelerinin arama motorları üzerinde, sosyal profil sayfalarında da anahtar kelime ve meta verisi gibi bazı yöntemler uygulanarak gereken teknik işlemlerle sayfaların optimize edilmesi olarak açıklanabilir.

Sayfa Dışı Optimizasyon

Tam anlamıyla diğer sayfalarla bağlantı kurup web sitesini tanıtmaya odaklanır. Gelen bağlantılar, arama motorlarındaki arama sıralamalarını büyük ölçüde etkiler. Bağlantıların, iyi bilinen ve güvenilir siteler ile inşa edilmesi gerekir. Makale dizini ve ücretli link gibi teknikler arama motorlarını negatif etkiledikleri için bu tarz teknikler kullanılmamalıdır.

Dijital Pazarlamada Neden SEO Kullanılmalı?

SEO, diğer pazarlama yöntemlerine göre daha çok cep dostudur. Genel olarak ajansların sabit ücret üzerinden sunduğu bir hizmettir. Bununla birlikte etkili SEO teknikleri doğru uygulandığında mutlaka faydalı olur ve bir web sitesinin arama motorundaki sıralamasını yükseltir.

Günümüz dünyasında cep telefonlarının sık kullanılması, onları dijital pazarlama için kıymetli bir faktör durumuna getirmektedir. Mobil üzerinden yapılan aramalarının sayısı, Google başta olmak üzere arama motoru sıralamalarında son derece fazladır. Bu sebeple de mobil SEO, web sitelerinin görünürlüklerini artırma adına göz ardı edilemez bir teknik durumundadır.

SEO, web siteleri için zekice kullanıldığında rakiplerin pek çoğunu geride bırakması ve en üst sıralarda yer alma ihtimalini arttırması mümkündür. İyi arama motoru sıralamaları, kullanıcıların ilgisini çekmek için önemlidir. Dönüşüm oranları da sıralamanın daha yüksek olmasına göre artış gösterir. Böylelikle daha fazla yatırım getirisi elde edilebilir. Yatırım getirisini artırmak ve üst sıralarda yer alarak dijital pazarlamada başarılı olmak isteyen markalar ise Dopinger’in https://www.dopinger.com/tr/seo/ hizmetlerinden faydalanabilirler.

SEO’nun Dijital Pazarlamadaki Yeri

Dijital pazarlamada başarılı olmanın anahtarı sıralama faktörüdür. Fakat web sitelerinde yüksek kullanıcı trafiği yakalamak pek de kolay olmaz. SEO tekniklerinin doğru bir şekilde uygulanmasıyla kullanıcı trafiğini artırma olasılığı artar.

Düzenli SEO çalışmalarıyla birlikte dijital pazarlamada başarılı olmak kaçınılmazdır. Web sitelerinin görünürlüğünün artmasına yardımcı olan SEO’nun dijital pazarlamada önemli olduğunu gösteren bazı faktörler şu şekildedir:

  • Kullanıcılar, genellikle arama motorlarında üst sıralarda yer alan siteleri tercih ederler. SEO tekniğiyle birlikte web siteleri üst sıralarda yer alır, kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik artış gösterir.
  • Web siteleri ve markaların tanıtılmasına yardımcı olur.

Yani aynı sektörde olan iki web sitesinden bir tanesi yalnızca arama motorunda daha üst sırada yer aldığı için daha fazla müşteri ve ziyaretçiye sahip olur. Bu olay kullanıcıların arama motorlarına olan güvenleriyle açıklanır.

SEO Tekniklerinin İşe Yaramadığı Durumlarda Ne Yapılır?

Bazı durumlarda SEO’nun işe yaramadığı söylenebilir. Google, arama motoru üzerinde sık olarak değişiklik yaptığı için tekniklerin işe yaramadığı zamanlar olur. Bu gibi durumlarda SEO tekniği de değiştirilmezse SEO’nun çalışmadığı görülür.

Google tarafından uygulanan değişikliklerle rekabet etmek için gerekli olan SEO uygulamaları mevcuttur. Google sürekli yenilenebilir fakat SEO da sürekli güncellenebilir. Dolayısıyla hiçbir zaman tam anlamıyla işe yaramaz hâle gelmez.

Sonuç olarak söylemek gerekirse SEO, dijital pazarlamanın ruhudur. SEO olmadan dijital pazarlamada başarılı olmak kesinlikle çok daha zordur.