Dünyaca bilinen yöntemleri kullanıyoruz

Dünyaca bilinen yöntemleri kullanıyoruz
16 yıldır Konya’da faaliyet gösteren Osman Avcıoğlu Eğitim Kurumları, 2040 yılı ve ötesinin insanını düşünerek o zamana yönelik planlamalar yapıyor. Avcıoğlu, “Okul öncesi eğitim için dünyaca bilinen çeşitli teknik ve yöntemler kullanıyoruz” dedi

Okul öncesi eğitimde adından söz ettiren kurumların başında gelen Osman Avcıoğlu Eğitim Kurumları, dünyaca benimsenen eğitim metotlarını bir arada kullanarak çocukların çok yönlü gelişiminde önemli bir paya sahip oluyor. 16 yıldır eğitim hizmetini farklı bir anlayış, ideal ve vizyonla sürdürdüklerini aktaran Osman Avcıoğlu Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Osman Avcıoğlu, “Nitelikli eğitim anlayışı ile hareket etmeye çalışıyoruz. Toplumsal ve de kültürel değerlerde yaşanan yozlaşmanın temel sebebinin eğitim sistemindeki yetersiz ve sağlıksız uygulamalar olduğunu her zaman ifade ediyoruz. Ne yazık ki, insan yetiştirmenin unutulduğu, ezbere dayalı, sınav için bilgi depolamanın benimsendiği bir eğitim anlayışı topluma hâkim olmuştur. Bu durumun eğitim kurumlarına ne büyük sorumluluk yüklediğinin farkındayız. Kuruluşumuzdan bu güne, hep omuzlarımızda hissettiğimiz bu sorumluluğun gereğini yapmak azmiyle ve inançla yolumuza devam ediyoruz. Ülkemizde eğitime özellikle de kaliteli eğitime duyulan ihtiyacın büyüklüğü ve halimizin bize olan teveccühte, sürekli yeni arayışlar içinde olmaya zorladı. Bu doğrultuda tek şube olarak çıktığımız bu yolda şubeleşen bir eğitim kurumu haline gelmiş bulunmaktayız. Konfüçyüs’ün dediği gibi ‘uzun bir yolculuk tek bir adımla başlar.’ Biz Osman Avcıoğlu Eğitim Kurumları ailesi olarak çocuklarımızla bu adımı atmaya, değerlerimizi çocuklarımızla büyütüp yeşertmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

haber-manset.jpg

SAĞLAM KÖKLER VERMEYE ÇALIŞIYORUZ

Kurum olarak bu günün değil 2040 yılı ve ötesinin insanını düşünerek o zamana yönelik planlamalar yapıldığına dikkat çeken Avcıoğlu, “Program felsefemizi de bu amaçla şekillendirip geliştiriyoruz. Geleceğimizi emanet edeceğimiz çocuklarımıza uçabilecekleri kanatlarla sağlam kökler vermeye çalışıyoruz. Bunu sağlamak içinde sanata, bilime ve harekete dayalı, bireysel becerilere önem veren ve nitelikli bir okul öncesi programı uyguluyoruz. Her yaş grubu kendi içerisinde; bireysel rekabet içerisinde olmadan, düşüncelerini özgürce paylaştıkları, çekinmeden soru sorabildikleri, tüm duygularını rahat bir şekilde yetişkin ve arkadaşlarıyla iletişim kurdukları, paylaştıkları onlarla işbirliği yapmayı öğrendikleri, okul içi-dışı uyum içinde özgür bir öğrenme ortamı oluşturulması amaçlanmaktadır” şeklinde konuştu.

9.jpg

DAHA BAŞARILI GELİŞİM GÖSTERİYORLAR

Okul öncesi eğitimde amaçlarının çocuklarda öğrenmeye ilgi uyandırmak ve çocuğun var olan yeteneklerini görünür kılmak olduğunu aktaran Avcıoğlu, “Bu dönem, araştırmacılar için çocuğun yüksek öğrenme potansiyeline sahip olduğu bir dönem olarak görülmektedir. Uygun fiziksel ve sosyal çevre koşullarında ve sağlıklı etkileşim ortamında yetişen çocuklar, daha hızlı ve başarılı bir gelişim gösterirler.  Çocuğun küçük yaşlarda sağlıklı bir ortamda gelişimini sürdürmesi önem kazanmaktadır. Sağlıklı ve istenilen davranışlara sahip çocuklar yetiştirmek, onların gelişim özelliklerini ve bu özellikler doğrultusunda gereksinimlerinin neler olduğunu bilmeye bağlıdır” ifadelerini kullandı.

3.jpg

DÜNYADA GELİŞTİRİLMİŞ TEKNİK VE YÖNTEMLER KULLANILIYOR

Her yaş grubuna uygun farklı ders programı ve içerikleri ile çocukların eğlenerek, yaparak ve yaşayarak günlerini geçirmelerini amaçladıklarını belirten Avcıoğlu, “Kumrumuz da Milli Eğitimi Bakanlığı müfredatı dışında branş eğitimi olarak İngilizce, jimnastik, değerler eğitimi, halk oyunları, drama, müzik, proje tabanlı eğitim, yaratıcı düşünme ve problem çözme çalışmaları uygulanıyor. Okul öncesi eğitim için dünyada geliştirilmiş çeşitli teknik ve yöntemler mevcut. Bu yöntemler içerisinde çocuğun okula karşı pozitif bir tutum takınması, öğrenme sevgisi ve disiplini göstermesi, motivasyonu bağımsız olarak hareket edebilmesi tekrardan ve çalışmaktan keyif alması kendine güveninin artması, kalıcı merakının beslenmesi ve çocukların gelişimine katkı sağlayacak daha birçok konular yer alıyor” dedi.

16.jpg

DİKKAT DAĞINIKLIĞINI ÖNLEMİŞ OLUYORUZ

Osman Avcıoğlu Eğitim Kurumları’nda modüler sistemin uygulandığının altını çizen Avcıoğlu, “Öğrencimizin 30 dakikada bir sınıf değiştirmesini sağlayarak gün içerisinde aynı dört duvar arasında kalmalarını önlemiş oluyor, hava değişimini sağlamış ve dikkat dağınıklığını önlemiş oluyoruz. Biz Konya’da bir ilki daha gerçekleştirdik. Çocuklarımız için getirdiğimiz tek tip kıyafet sistemimiz velilerimizin memnuniyeti ile de amacına ulaştı. Kurumlarımız sabah 07.00 akşam 19.00 saatlerinde, yarıyıl tatilinde açık olup yaz tatilinde yaz okuluyla hizmet veriyor” diye konuştu.

7.jpg

KREŞLER EV İLE MUKAYESE EDİLEMEZ

Çocukları eğitim alacakları okulu seçmede ailelere tavsiyelerde bulunan Avcıoğlu, “Ailelerin en büyük sorunu: ‘Acaba çocuğuma evde mi eğitim verilmeli? Yoksa kreşte mi?’ sorunudur.  Çocuğunuzun Psiko-sosyal ve motor-kas becerilerinin gelişimi, arkadaşlarıyla ve öğretmenleriyle olan paylaşımı, özgüven duygusunun aşılanması, kişiliğinin sağlam temellere oturtulması bakımından kreşlerin ev ile mukayese edilemeyeceği bir gerçektir. Ebeveynlerimizin gönüllerinin rahat edebilmesi amacıyla biz de; kreş binasının sağlamlık ve hijyenik koşulları taşıması, kreş yetkili ve çalışanlarının çocuklara sevgiyle yaklaşıp, onlarla birebir ilgilenmelerini, çocuklarınıza nasıl ve nelere dayanarak eğitim verileceği konularını önemseyerek ve sizlerin tüm beklentilerine en uygun fiyatla hizmet verebilecek sıcacık aile ortamı oluşturduk” diyerek sözlerine son verdi. (Yiğit Berkay Çopur)

10.jpg

22.jpg

18.jpg

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.