Dünyanın tamamen insan elinden çıkan yapıları, en az doğal güzellikler kadar görenleri hayran bırakıyor. İşte Dubai’nin taş ve kumtaşından yapılan Palmiye Adaları’ndan Büyük Kanyon’un camdan köprüsüne o muhteşem eserler:
Dünyanın beş büyük mühendislik harikası
Dünyanın beş büyük mühendislik harikası
YAYINLAMA:
GÜNCELLEME:


100 milyon metreküp kum ve kaya kullanılan Palmiye Adaları’nın inşası, Eylül 2008’de tamamlandı.

Palmiye Adaları, Dubai
Adaların sadece çevresi için 3 buçuk milyon ton kaya ve kum kullanıldı. Kullanılan tüm kayalar, Birleşik Arap Emirlikleri’nin madenlerinden çıkarılarak getirildi. Toplam 16 ayrı madenin kaya ve taşları kullanıldı. Adaların yapımında kullanılan malzemeler, dünyanın çevresini üç kez dönebilecek uzunlukta bir duvar örülmesine yeterli.

Burç Halife, Dubai
Ocak 2010’da tamamlanan bina, dünyanın en uzun gökdeleni olmak özelliğini taşıyor.

Burç Halife, Dubai
828 metre uzunluğa sahip gökdelenin tasarımı ve yapımı aşamasında çok zorlu mühendislik hesapları yapıldı. Zira, yükseklerde meydana gelen güçlü rüzgarlara karşı gökdelenin korunmasını sağlamak en zorlu aşamaydı. Bu yüzden bina 40’tan fazla rüzgar testinden geçirildi.

Burç Halife, Dubai
Köşelerinin keskin değil, dairesel olarak tasarlanması rüzgâr yüklerini minimuma indirmek amacı taşıyordu. Bina, dünyada ilk defa betonarme üzerine çelik konstrüksiyonla devam edilen yapı özelliğine sahip.

Kansai Havalimanı, Japonya
Osaka Körfezi açıklarındaki havalimanı 20 milyar dolar maliyetle 1994’te inşa edildi.

Kansai Havalimanı, Japonya
Yapı, dünyanın ilk yapay ada üzerine inşa edilen havalimanı olma özelliğini taşıyor. Osaka’nın ülkenin en kalabalık kentlerinden olması nedeniyle havalimanı inşasına uygun olmaması, mühendisleri yapay bir alan yaratma arayışına itti.

Dört kilometre uzunlukta, 2 buçuk kilometre genişliğindeki adada inşaat üç yıl sürdü ve 10 bin işçi, 80 gemi 21 milyon metreküplük bir alanı doldurmak için çalıştı.

Millau Viyadüğü, Fransa
Göz alıcı viyadük, 2004 yılında tamamlandı. Avrupa’nın en yüksek asma köprüsü unvanına sahip.

342 metre yüksekliğiyle Eyfel Kulesi’nden 18 metre daha yüksek olan viyadük, Millau ile Güney Fransa’yı birbirine bağlıyor. Aynı zamanda köprü, dünyada üzerinden taşıt geçen en yüksek köprü olarak da biliniyor.

Köprünün en önemli mimari özelliği, 120 yıl ömür ve saatte 225 kilometre hıza kadar ulaşan rüzgâra karşı dayanıklılık garantisiyle inşa edilmiş olmasından geliyor. Yapımı tam 320 milyon euroya mal olmuştu.

Gök Köprüsü, Büyük Kanyon
Mart 2007’de bitirilen Gök Köprüsü, aslında Las Vegaslı bir işadamı olan David Jin’in rüyasını gerçeğe dönüştürme projesi.

Gök Köprüsü, Büyük Kanyon
Jin, kanyonun dışına taşan hilal şeklindeki köprüyü tamamen camdan tasarladı. Colorado Nehri üzerinde 1219 metre yükseklikteki köprü, 500 bin kilogram ağırlığında. Bu, üzerinde 747 uçak taşıyacak kapasitede olduğu anlamına geliyor.

Gök Köprüsü, Büyük Kanyon
Uçurum kenarından 21 metre dışarı taşan köprü yapımında 38 ton cam ve yarım ton çelik kullanıldı. Tüm yapı, kanyonda inşa edildi.