Eğitim Bir-Sen'den "YKS" Değerlendirmesi

Eğitim Bir-Sen'den "YKS" Değerlendirmesi
Eğitim Bir-Sen Genel Başkan Yalçın: "Sınav sisteminde yapılan bu değişiklikler olumlu, ancak halen sınav sistemine ilişkin temel sorunlar varlığını devam ettirmektedir"

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) ilişkin, "Sınav sisteminde yapılan bu değişiklikler olumlu, ancak halen sınav sistemine ilişkin temel sorunlar varlığını devam ettirmektedir." değerlendirmesinde bulundu.

Yalçın, yaptığı açıklamada, 12 Ekim'de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç tarafından kamuoyuyla paylaşılan ve bu sene yükseköğretime geçişte uygulanması planlanan YKS'de, kamuoyundaki tartışmalar sonrasında bazı değişikliklerin yapıldığını hatırlattı.

Türk Dili Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1 testine tarih alanından sorular eklendiğini, ayrıca ilk aşama sınavında 150-180 puan arasında alan adayların da lisans programlarına yerleşebilmeleri için puanlarının hesaplanma uygulamasının getirildiğini vurguladı.

Yalçın, "Sınav sisteminde yapılan bu değişiklikler olumlu, ancak halen sınav sistemine ilişkin temel sorunlar varlığını devam ettirmektedir." ifadesini kullandı.

"TYT ve ikinici aşama sınavı aynı gün yapılmamalı"

Yükseköğretime geçişte sınav sisteminin iyileştirilmesi için öneriler sunan Yalçın, Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve ikinci aşama sınavının aynı gün yapılmaması gerektiğini, ilk aşama sınavının 3-4 hafta daha önce gerçekleşmesi ve sonuçlarının ilanından sonra ikinci sınavın yapılmasının daha uygun olabileceğini dile getirerek, şunları kaydetti:

"Eğer ilk aşama sınavı 3-4 hafta önce yapılamazsa, cumartesi günü sabah oturumunda TYT yapılmalı ve öğleden sonrada ise yabancı dil oturumu yapılmalıdır. Türk dili ve edebiyatı-sosyal bilimler, matematik, sosyal bilimler ve fen bilimleri oturumları ise pazar günü yapılmalıdır. İlk aşama sınavı olan TYT'de Türkçe ve temel matematik testlerinden 40'ar soru, Türk dili ve edebiyatı-sosyal bilimler, matematik, sosyal bilimler ve fen bilimleri testlerinden de 40'ar soru sorulması sınavın geçerliliğini düşündüren bir unsurdur. Bundan dolayı hem ilk aşama hem de ikinci aşamadaki testlerin soru sayısının mutlaka artırılması gerekmektedir."

"TYT'de diğer testler de yer almalı"

"TYT oturumunun sadece Türkçe ve temel matematik becerilerini ölçen bir sınav olarak tasarlanmasından acilen vazgeçilmelidir." değerlendirmesinde bulunan Yalçın, ilk oturumda temel Türkçe ve matematiğe ilaveten, temel fen bilimler, temel sosyal bilimler, din kültürü ve ahlak bilgisi alanını içeren sorular ve testlerin de yer alması gerektiğini vurguladı.

Yalçın, YKS'de üzerinde durdukları değişikliklerin yapılmaması durumunda, ortaöğretim sisteminin lise türü farketmeksizin, tümüyle bu durumdan olumsuz etkileneceğini ve öğrencilerin tek yönlü olarak yetişeceğini savundu.

Ali Yalçın, şunları kaydetti:

"İlk aşamada sadece temel sayısal ve sözel beceri ölçülürse ikinci aşamada matematik ya da fen bilimleri testini çözerek mühendislik ya da tıp programını seçen bir aday, lise eğitiminde tarih, coğrafya ve felsefe derslerine ilgi göstermeyecektir ya da sözel bir alandan bir programı tercih edecek bir öğrenci fizik, kimya ve biyoloji gibi derslere ilgi duyması oldukça güç olacaktır. Bu ise ortaöğretim sistemini olumsuz etkileyecektir. Buna ilaveten, tıp ya da mühendislik programını seçen bir kişi tarih, coğrafya ve felsefe alanına ilişkin temel bilgilerden yoksun bir şekilde tek yönlü bir insan olacaktır."

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.