Gap Bölgesi Turizmde "Mezopotamya" Markasıyla Tanıtılacak

Gap Bölgesi Turizmde "Mezopotamya" Markasıyla Tanıtılacak
GAP BKİ Başkanı Karahocagil: - "Bölgemizi baştan başa Mezopotamya markasıyla turizmde görünür bir destinasyon haline getirmek istiyoruz"- Şanlıurfa Valisi Erin: - "Bu marka, üzerinde titizlikle çalışılan, bölgede dünya çapında bir marka oluşturma fikrinin

ŞANLIURFA (AA) - GAP Bölge Kalkınma İdaresi (BKİ) Başkanı Sadrettin Karahocagil, turizmde bölgenin tamamının tek bir marka olarak belirlenen "Mezopotamya" markasıyla tanıtılmasının planlandığını bildirdi.

Karahocagil, GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, bölgede enerji ve tarımın yanı sıra turizm yatırımlarına da büyük önem verdiklerini, kapsamlı yatırımları üstlenerek yerel kalkınmaya destek sağladıklarını söyledi.

Turizmin, ekonomiden kültürel değişime kadar birçok alanı kapsayıcı özellikte olduğuna dikkati çeken Karahocagil, şöyle devam etti:

"2016 yılında 1,2 milyar kişi dünyanın çeşitli noktalarına turistik amaçlı seyahat etti. Tarihler 2030'u gösterdiğinde bu rakamın 1,8 milyara ulaşacağını düşünüyoruz. Turizm birçok sektörü geride bırakarak toplam gelirin yüzde 10'unu, net reel hizmetlerin ise 3'te birini oluşturuyor. Her 10 çalışandan biri turizm sektöründe çalışıyor, hizmet üretiyor. Bu büyüme potansiyeli, sürdürülebilirliği gündeme getiriyor. Sürdürülebilir turizm dediğimizde, çevreyi korumayı, maddi ve manevi kültürel mirasımızın korunmasını, yerel topluluklarla etkileşimi ve saygıyı teşkil eden bir turizm sektöründen söz ediyoruz. Eskiden şehirler, oteller turizmin odağında bulunurken hızlanan yaşam tarzı, destinasyonlar ve rotaları, tematik turizmi öne çıkarmaktadır. Bölgemizi baştan başa Mezopotamya markasıyla turizmde görünür bir destinasyon haline getirmek istiyoruz."

- Titiz bir çalışmanın sonucu

Şanlıurfa Valisi Abdullah Erin de bölge illerinin geleceğe yön veren projeleri sayesinde GAP BKİ'den istifade ettiğini belirtti.

Turizmde Mezopotamya markasının 2 yıldır üzerinde çalışılan bir proje olduğunu anlatan Erin, "Bu marka, üzerinde titizlikle çalışılan, bölgede dünya çapında bir marka oluşturma fikrinin ürünüdür. Bugün nihai bir ürün olarak değil ama şekillenmiş, ana ilkeleri belirlenmiş bir marka ve logo olarak karşımızda duruyor. Öncelikle logoyu çok beğendiğimi ifade ederek, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hem modern çizgileri hem de bölgenin taşıdığı tarımsal medeniyet birikimini bir arada ifade edebilen modern kıvrım ve renklere sahip, hemen benimsenebilecek bir logo." dedi.

- Proje hakkında

Markalaşma ve tanıtım ile turizm altyapısının iyileştirilmesinden oluşan 2 temel faaliyet alanı olan GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi kapsamında, 9 GAP ilinin tek bir isimle markalaştırılarak sürdürülebilir turizm destinasyonu oluşturulması amaçlanıyor.

Mezopotamya logosu ile yürütülecek çalışmaların ilk adımları olarak Türkiye'de ilk defa travel uzantılı alan adı "www.mezopotamya.travel" sitesi hazırlanarak hizmete sunuldu.

Mobil versiyonları da bulunan sitede, konaklama, gezi, yeme içme ve navigasyon gibi çok sayıda özellik yer alıyor.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.