Google reklam sistemini niye değiştiriyor?

Google reklam sistemini niye değiştiriyor?
Teknoloji devi Google, internet aramalarında mobil cihazların kullanımının artması nedeniyle tek gelir kaynağı olan reklamlarda kayıp yaşamaya başlamıştı. Bu sorunu çözmek için Google yeni bir uygulamayı hayata geçirdi.

İnternetin arama devi olmasının yanında kendine ait özel laboratuarlarda geliştirdiği son model teknolojik cihazlar için de barındırdığı bilim adamlarının giderlerini karşılamak için tek gelir kaynağı olan reklamların azalması dev şirketi arayışlara itti.

Mobil kullanımdaki artış, Google’ın da AdSense’te güncelleme yapmasına neden oldu.

Google’ın hem reklam veren, hem de reklam yayıncıları için kullandığı AdSense servisi, başarılı bir şekilde işlevini devam ettiriyor. Google için bile masaüstü reklamlar, yıllardır tek alan olarak biliniyordu. Ancak mobil cihazların büyük bir ivme kazanarak, neredeyse masaüstü internet kullanımı geçmeye yaklaşması, Google’ın sessizliğini bozmasına sebep olmuştu.

GOOGLE, MOBİL REKLAMI DESTEKLİYOR!

Aslında mobil alanı Google, Android ile bir nevi kendi de genişletmiş oldu. Bu sebeple geçtiğimiz dönemlerde Google arama sonuçlarının, web sitelerinin mobil uyumluluk sunmasını arttırmak için sonuçlarda etki oluşturan yeni sistemini hayata geçirmişti. Bu sistem ile artık ister masaüstü aramaları isterse de mobil aramaları olsun, eğer web sitesimobil uyumlu ise, uyumlu olmayan sitelere göre arama sonuç sıra avantajı elde edecekti. Böylelikle Google, aslında hem Android, hem de kendi kullanıcılarını daha çokmobile sevk etmeyi amaçlıyordu.

GOOGLE REKLAMLARINA YANLIŞLIKLA TIKLANIYOR!

Şimdi ise Google’ın mobil taraftaki çalışmalarına reklam servisi de dâhil oldu.İnternet reklamları konu olduğu zaman gelirlerin büyük çoğunluğu, söz konusu reklamlara tıklanma oranlarıyla paralellik gösteriyor. Bu durum da kimi zaman bilinçli ya da bilinçsiz olarak kullanıcıları reklamlara tıklamaya yöneltiyor ya da mecbur kılıyor. Bu yanlış tıklamalar mobil tarafta oldukça büyük boyutlara ulaştı. Zira nispeten daha küçük ekranlarda kullanıcılar, reklam verenlerin hileli çalışmalarıyla, yanlışlıkla reklamtıklamaları gerçekleştirebiliyor. Üstelik Google’ın yayınladığı istatistiki bilgiye göremobil kullanıcıların %50’lik dilimi, reklamlara yanlışlıkla tıklıyor.

Bu oranı, Google göz ardı etmedi ve mobil reklam yayınlarına sınırlamalar getirdi. Bundan sonra mobil tarafta yayına çıkan Google reklamları, iki farklı kısıtlama ile yayınlanabilecek!

GOOGLE'DAN REKLAMLARA KISITLAMA!

Bu kısıtlamalardan ilki, kullanıcıların mobil sitelerde iken üst bölmede açılan indirmebağlantısı veren reklam uygulamaları oluyor. Artık bu tarz reklamlarda, reklamın görseline tıklanamayacak. Bunun sebebi ise reklamın kapatma butonunun görselin hemen yanına neredeyse gizleniyor olmasından kaynaklanıyor.

Diğer bir reklam kısıtlaması ise, standart bannerlar için geçerli olacak. Mobil ekran boyutlarına göre ayarlanan bannerlar, kimi zaman çerçevenin tüm sınırlarını kaplayarak, kaydırma butonunu engellemiş oluyor. Bu durumda yine kullanıcıların yanlışlıkla reklama tıklamalarına sebep oluyor.

Görülebileceği gibi Google’ aslında reklam konusunda kullanıcılardan yana olduğu izlenimi veriyor. Zira bu yeni kısıtlamalar, aslında kullanıcıları strese sokan yanlışlıkların önüne geçmek için yapılmış.

Öte yandan tabi ki Google, kendini düşünmeden etmiyor. Bu uygulamanın kısa bir süre sonrasında yapılan açıklamada, Google’ın isabetli reklamlardan dolayı, reklamgelirlerine direk %15’lik gelir artışı ortaya çıktığını belirtti.

Anlaşılan o ki mobil alandaki reklam uyumsuzlukları için bir süre daha AdSense’de olduğu gibi diğer reklam ajanslarından da duyulacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.