'İkinci El'de “Her Araba Satılır” dönemi sona erdi!

'İkinci El'de “Her Araba Satılır” dönemi sona erdi!
 Muhabir
Satılan her iki araçtan birinin 10 yaşın üzerinde olduğunu hatırlatan sektör temsilcileri, yaşlı otomobillerde dahi seçici davranıldığının altını çizdi:

İkinci el otomobil pazarından Otomerkezi.net, pazarın geleceğine ışık tuttu. Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “2026’da finansman koşullarının iyileşmesiyle hamleleriyle pazar daha rasyonel bir dengeye oturacak. İkinci el araç pazarında ise sürdürülebilir başarı artık satış adedinde değil, güvenin yönetiminde gizli. Her araba her türlü satılır dönemi bitti.” açıklamasını yaptı.

İkinci el tarafındaki dinamiklerin değişimine dikkat çeken Karakaş, “Vatandaşlarımız artık ‘nasıl daha verimli ve dayanıklı araç alırım’ diye düşünüyor. Bu, ikinci el piyasasında erişilebilir, garantili ve düşük kilometreli araçlara yoğun talep yaratıyor. Biz Otomerkezi.net olarak stok devir hızının 40 gün civarında seyrettiğini, iyi hazırlanmış araçların birkaç hafta içinde el değiştirdiğini gözlemliyoruz.” dedi.

Artık tüketici 10 yaş üzeri araçta da seçici

Satılan her iki araçtan birinin 10 yaşın üzerinde olduğunu hatırlatan Karakaş, yaşlı otomobillerde dahi seçici davranıldığının altını çizdi:

“Artık ‘her araba satılır’ dönemi bitti. Doğru fiyat ve şeffaf geçmiş önemli hale geldi. Bu yüzden iç-dış kapsamlı bakım, garanti ve sertifikasyon yatırımlarımıza hız verdik. Amacımız, alıcıyı koruyan güvenilir bir ikinci el ekosistemi oluşturmak.”

Kurumsal tarafta sadece güven veren markalar ayakta

Faiz oranlarındaki olası gevşemenin, kredili talebi yeniden canlandırması beklenirken Karakaş, bu dönemi “rasyonelleşme yılı” olarak tanımlıyor: “Tüketici artık ‘yeni araç’ değil, ‘mantıklı araç’ arıyor. Biz de bu süreci dijitalleşmeyle destekliyoruz. Yeni fiyatlandırma motorumuz piyasa verisini gerçek zamanlı tarayarak en uygun fiyatı sunuyor. 2026 hedefimiz Türkiye’nin her ilinde aynı standartta güvenli ikinci el hizmeti vermek. Otomotiv sektörü her zaman dalgalıdır; ama kim müşteriye güven verirse, o ayakta kalır. Kurumsal tarafta da sadece bu güveni veren markaların ayakta kaldığını görebilirsiniz. Biz de bu güveni, teknolojiyi ve hizmet kalitesini aynı potada eritmeye çalışıyoruz.” açıklamasını yaptı

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.